רביעי, 21 אוקטובר 2015 16:41

נוח מתקשה לבנות תיבה

תחת הרגולציה הנוכחית אפילו נוח היה מתקשה לבנות את התיבה המפורסמת...

בשבת האחרונה קראנו את פרשת נח.
להלן תמצית הדברים...

וַתִּשָּׁחֵת הָאָרֶץ לִפְנֵי הָאֱלֹהִים; וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ חָמָס.
וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים לְנֹחַ: קֵץ כָּל-בָּשָׂר בָּא לְפָנַי כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ חָמָס מִפְּנֵיהֶם; וְהִנְנִי מַשְׁחִיתָם,אֶת-הָאָרֶץ.
עֲשֵׂה לְךָ תֵּבַת עֲצֵי-גֹפֶר, קִנִּים תַּעֲשֶׂה אֶת-הַתֵּבָה; וְכָפַרְתָּ אֹתָהּ מִבַּיִת וּמִחוּץ בַּכֹּפֶר.
וַיַּעַשׂ נֹחַ כְּכֹל אֲשֶׁר-צִוָּהוּ יְהוָה.
וַיְהִי לְשִׁבְעַת הַיָּמִים, וּמֵי הַמַּבּוּל הָיוּ עַל-הָאָרֶץ.
וַיִּמַח אֶת-כָּל-הַיְקוּם אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי הָאֲדָמָה,מֵאָדָם עַד-בְּהֵמָה עַד-רֶמֶשׂ וְעַד-עוֹף הַשָּׁמַיִם, וַיִּמָּחוּ מִן-הָאָרֶץ; וַיִּשָּׁאֶר אַךְ-נֹחַ וַאֲשֶׁר אִתּוֹ בַּתֵּבָה.


1577

חלפו שנים רבות, אפילו רבות מאד, ואז ...
 
 
בשנת 2015 ביקר ריבונו של עולם אצל נוח שהתגורר לא הרחק מהים, ואמר לו: "שוב פעם בני האדם על כדור הארץ מרובים מדי והמקום הפך לבלתי נסבל. אני חייב להתערב".
"עשה לך תיבה, וכנוס זוג מכל חי על פני האדמה, וגם כמה מבני האדם מהטובים שבהם. אני נותן לך חצי שנה כדי לסיים את השלב הזה, ואחריו אמטיר גשם 40 יום ו-40 לילה"...

6 חודשים מאוחר יותר, ריבונו של עולם מסתכל למטה, ורואה את נח מטאטא את החצר שלו, אבל תיבה, אין!

"נח", פנה אליו ברוגז, "עוד מעט אני שולח את הגשמים! היכן התיבה?"

"יסלח לי ריבונו של עולם", התחנן נח, "אבל תדע לך, הימים השתנו!"

"נזקקתי לאישור בניה כדי להתחיל את הבניה. במשך כמה חודשים היה לי דין ודברים עם הפיקוח בקשר למערכת האזעקה והספרינקלרים של התיבה למקרה של שריפה, נדרשתי לאישור של מהנדס בטיחות וגם למהנדס קונסטרוקציה. בינתיים, התאספו השכנים שלי, הקימו עמותה והם טוענים שהתכנית של בניית התיבה חורגת מהתב"ע המקומית, ושהבנייה החדשה תחסום להם את הנוף... הם הגישו התנגדויות, פנינו לוועדה המחוזית והתחלנו בהליך גישור כדי לקבל את הסכמתם...

וכעת, הועדה המחוזית דרשה ממני להכין את אומדן העלויות לתיקון הנזק של מעבר התיבה עד הים. ניסיתי להסביר להם שאין צורך, כי הרי הים יגיע עד התיבה. הם לא מאמינים לי!

ניסיתי להשיג עצים בכמות הנדרשת, גם כאן נתקלתי בחסמים... הירוקים טוענים שאספקת כמות כזו של עצים תפגע באיכות הסביבה, ושזה גם יגרום להכחדת מיני מינים של בעלי חיים, ולסכן אחרים... ניסיתי להסביר שבדיוק ההיפך: שהתיבה תציל מינים רבים מהמבול, אבל הם לא השתכנעו!

כאשר התחלתי לאסוף את זוגות בעלי החיים, החברה להגנת הטבע, ה-WWF ועמותות של "תנו לחיות לחיות" התנפלו עלי בטענה שאני מתכנן לכלוא בעלי חיים וטורפים נגד רצונם בחדרים קטנים מדי וכך אני מתאכזר לחיות...

ובנוסף, נדרשתי על ידי הוועדה המקומית להגיש תסקיר של השפעת התיבה על הסביבה בגלל צורתה החריגה השונה מהמרקם הכפרי באזור. נדרשתי גם לסקר על השפעת המבול המדובר על הסביבה... וגם לחוות דעת אקדמית מוסמכת לקשר שבין המבול להתחממות כדור הארץ.

בד בבד, נאלצתי להתמודד עם משרד העבודה בקשר להעסקת עובדים מתנדבים לבניית התיבה הואיל וחלקם ללא אישורי עבודה כחוק. קיבלתי אותם לעבודה כי ההסתדרות אסרה על הקמת ספינה והשקתה שלא דרך רשות הנמלים. לכך כמובן נדרשה הסכמת וועד העובדים.

וכצימוק, הביטוח הלאומי דורש לפתוח תיק לכל עובד גם אם הוא מתנדב, מס הכנסה דורש להציג את מקורות המימון לבניית התיבה, מע"מ דורשים רישום כעוסק מורשה – כולם דורשים ניהול חשבונות מסודר. הועלה אף חשד שאני מתכנן לעזוב את המדינה בדרכים בלתי לגאליות ולא דרך תחנת משטרת גבולות מוכרת. ובנוסף, גם אגף המכס הצטרף לחגיגה: בטענה שאני מנסה להבריח בגבול חיות מסוכנות...

ובכן, אנא, סלח נא, ריבונו של עולם! אבל עם כל הדברים האלו, איני בטוח שאוכל אפילו ב-10 שנים לבנות את התיבה... "

מיד התפזרו העננים, קשת מדהימה הופיעה ברקיע השמים.

נוח הרים את עיניו השמימה ואמר: "באמת, אתה מתכנן להרוס את כל העולם?"
 
"אין צורך", אמר לו ריבונו של עולם... "רשויות השלטון דואגות לכך יפה מאד!..."
 

המחבר אינו ידוע

עודכן לאחרונה ב חמישי, 14 ינואר 2016 04:46
אני 21/10/2015
מה שהעולם צריך היום זה באמת מבול
להטביע את כל הצואה שהתפתחה פה במהלך שנות הקיום האנושי
0
יעקב 21/10/2015
עזוב מה שהעולם צריך
אתה לא נדרש להציל את העולם, וגם אינך מסוגל.אם אתה אישית חושב שהכול פה חרא - אין בעיה - תסיק מסקנות אישיות. תפתור את בעיותיך ברמה האישית - זה אפשרי - אני נותן לך בזה פטור מהדאגה של פתרון בעיות העולם.
0
שירה 23/10/2015
*תיקון טעות.
נוח בנה את התיבה במשך 120 שנה.אז חיו סביבות 1000 שנה. חישוב מהיר- עם ירידת מס' השנים מאלף למאה- בימינו בניית התיבה צריכה להמשך בסביבות 10-15 שנה.
0

3000 תוים נשארו