שלישי, 29 אפריל 2014 04:17

ה-1 במאי - יום הזיכרון לקורבנות הסוציאליזם

רבים טוענים שסטלין "עיוות וסילף" את הרעיון הקומוניסטי. אבל, אין דרך אחרת ל"הגשמת" המרכסיזם על גווניו, אלא באמצעות הפעלת כוח ופגיעה בחופש הפרט. וכדי שאנשים לא יברחו - צריך לסגור את הגבולות.

 1462 2


יוסיף סטלין, מנהיג המפלגה הקומוניסטית, שלט בברית המועצות במשך 29 שנים (1924-1953). סטלין יישם בכוח אכזרי את האידיאולוגיה המרכסיסטית שדגלה בין היתר בכפיית שוויוניות, עליונות של ישות קולקטיבית ערטילאית ("העם") על פני הפרט, שליטה מוחלטת של המדינה בכל הגורמים בכלכלה (וביניהם: קרקעות, מפעלים, אוצרות טבע, הון, "עסקים", חנויות). רכוש פרטי נאסר – הכול שייך ל"עם". 

הדרך להגשמת הסוציאליזם עוברת דרך תכנון מרכזי של הכלכלה ושליטה מוחלטת של המדינה על כל שרשרת הייצור, השיווק והמחירים (שנקבעים על ידי הממשלה). שיאו של "הצדק החברתי" – כל אחד עובד כמה שהוא יכול ומקבל מהמדינה את כל צרכיו.
 
29 שנות שלטונו של סטלין הביאו למותם של כ-40 מיליון אזרחים ברחבי ברית המועצות ומזרח אירופה. מיליונים מתו ברעב כתוצאה מעיוות המערכת החקלאית באמצעות "קולקטיבציה" כפויה של החקלאות הפרטית המסורתית. מיליונים הוגלו למחנות עבודה, מיליונים נפלו קורבן ל"טיהור" החברה מ"אויבי העם והמהפכה", עמים סבלו מטיהור אתני (טטרים, צ'צ'נים).     
 
רבים טוענים שסטלין "עיוות וסילף" את הרעיון הקומוניסטי. גם אם נתעלם מהטירוף האישי של הרודן המכור לפולחן האישיות – אין דרך אחרת ל"הגשמת" המרכסיזם על גווניו, אלא באמצעות הפעלת כוח ופגיעה בחופש הפרט. בשום צורת משטר – אף אזרח אינו מוכן לוותר מרצונו החופשי על פירות עבודתו וקניינו. כדי ליישם "שוויוניות" צריך להחרים את קניינו של הפרט לטובת "צרכים" של אחרים. כדי שלא יתנגד צריך להפעיל כוח, כדי שלא יברח צריך לסגור את הגבולות.
 
למרות זוועות סטלין ו"ממלכת הרשע" – העולם המתקדם שתק, חוגי האינטלקטואלים במערב התעלמו מהאמת וסגדו לאופנה הסוציאליסטית. גם במדינת ישראל הצעירה סגדו לו, גם מפלגה ציונית כמו מפ"ם (מפלגת הפועלים המאוחדת) ששריה כיהנו בממשלות ישראל ובשנת 1992 הקימה את מרצ.
 
הנה כותרת ראשית של העיתון "על המשמר", עיתונה של מפ"ם, משנת 1953: 


1462 1


גם כיום רבים חושבים שהבעיה אינה באידיאולוגיה הסוציאליסטית, אלא ב"יישום השגוי" שלה.
 
מוטי היינריך

עודכן לאחרונה ב שבת, 28 מאי 2016 07:31
יעקב 30/04/14
לא רק סטאלין, גם לנין וכול השאר
סטאלין היה יוצא דופן ברמת הטירוף הרצחני שלו, ובמשך הממושך של שלטונו, אבל השיטה של שליטה באמצעות כפיה, רצח וטרור הונהגה כבר על ידי אבי המהפכה, לנין, ונמשכה בכול שנות השלטון הקומוניסטי, גם אחרי סטאלין. שלטון מטורף ורצחני באותה מידה ואף יותר, היה גם בסין וכול שאר הארצות הקומוניסטיות (ללא סטאלין).הרצחניות היא חלק ממהות הקומוניזם, ולא משהו ייחודי לסטאלין. סטאלין הוא סמל, אבל הבעיה היא האידאולוגיה הקומוניסטית השוללת לחלוטין את המושג של הפרט וזכויותיו.
0
סוציאליסט 30/04/14
הקיבוצים היו חברות קומוניסטיות
רצחנות לא היתה שם.
0
הקיבוצניק 30/04/14
חברות קומוניסטיות - לא מדינות
חברה קומוניסטית היא בחירה חופשית , רוצה תשתייך אליה , לא רוצה - סע לעיר.בשום מדינה קומוניסטית לא הייתה האפשרות לעזוב . רצית , יופי . לא רצית - תהגר לגולאג. גם במדינה חופשית וקפיטליסטית למהדרין זכותך לחיות בקהילה קומוניסטית , זכותך ולא חובתך.
0
אליהו, חיפה 30/04/14
הקומוניזם נבע מהמניפסט הקומוניסטי
שהיה קודם לו בערך בחצי מאה.כבר אז הבינו שללא כפייה משמעותית ואלימות - לא יהיה קומוניזם.וכך אכן היה.החלופה שאותה דחו במניפסט (הקיבוצים שאותם ניתן לעזוב ללא איום ברצח) מבוססת על העברות הון מאסיביות מהמדינה הסוציאליסטית כדי לקיים את הקיבוצים.כשההעברו הללו נפסקו - הקיבוצים התמוטטו.כמו שהמניפסט טען.אז ההיתממות כאילו יש קומוניזם אחר - היא שקר מוחלט.
0
מעיין 30/04/14
מה עם הסגידה להיטלר בימין
.
0
יעקב 03/05/2014
לא היה מצעד צלבי קרס בככר מלכי ישראל
.
0
אבי בראלי 04/05/2014
קומוניזם ונאציזם
היו מצעדים של בית"ר בחולצות חומות והיה "מיומנו של פאשיסטן" - וזה כלל לא הופך את בית"ר או את אחימאיר לנאצים. גם ההפך נכון, על תנועת העבודה הציונית. מוטב לכם להתפלמס בהגינות עם הסוציאליזם הדמוקרטי, אויב ברור של הדיכוי הקומוניסטי ושותף בכיר בהבסתו מעמדות ההשפעה שלו בגרמניה המערבית, בבריטניה, בצרפת ובסקנדינוויה. ואם נאמנות לדמוקרטיה היא שעומדת על הפרק, יש טעם לפקפק בנאמנות של קפיטליסטים רדיקליים שהטיעונים שלהם גדושים עיליתיות ובוז להכרעות דמוקרטיות בקלפי. "העם" עצמו הוא פיקציה דכאנית בעיניכם, ומכאן הדרך קצרה לשלילת ריבונותו. זה נכון שהנחות סוציאליסטיות עלולות להוביל לזוועות של לנין ומאו, אבל הנחות עיליתיות לגרסאותיהן השונות עלולות להוביל לזוועות של היטלר, מוסוליני, פרנקו או לעליבויות הפאשיזם בפורטוגל וביוון.
0
יעקב 04/05/2014
היום, בדיעבד, כולם נגד דיכוי קומוניסטי
"הסוציאליזם הדמוקרטי, אויב ברור של הדיכוי הקומוניסטי "הוא לא היה "אויב ברור" בזמן אמת - כאשר הזוועות התרחשו. אז הם הכחישו שיש זוועות ותמכו בברה"מ. ה"סוציאליזם הדמוקרטי" תמך ב"שמש העמים" - בסטאלין, ראה המודעה בכתבה.היום כולם "אויבים ברורים של הדיכוי הקומוניסטי", כמו שכול הצרפתים, היום, היו (לדבריהם) לוחמי הרזיסטאנס בזמן המלחמה...
0
יעקב 04/05/2014
הסוציאליזם פירושו כפייה
אי כיבוד זכויות הפרט, בייחוד בתחום הקניין, והנהגת תכנון מרכזי בכלכלה - המאפיינים של הסוציאליזם - נזקקים, בהכרח, לאמצעי כפייה לביצועם.ריכוז כוח יתר בידי ממשלה (לא חשוב אם דמוקרטית או לא) - לא אפשרי ללא אמצעי כפייה. כמה שיותר ריכוז, יותר כפייה.וזהו כול הסוציאליזם על רגל אחת: יותר כוח בידי הממשלה.
0
בתיה אבן 04/05/2014
מפלגת היטלר היתה "נציונל סוציאליזם"
כן סוציאליזם, ותחת מטריה אידאולוגית הכופפת את האדם "למפלגה", למנהיג, לאידאולוגיה, בוצעו ומבוצעים מעשי הזוועה מגרמניה ועד סין, מרוסיה ועד צפון קוריאה.להיות ימני פירושו להיות נכון להגן על זכויות הפרט והקבוצה של בני הלאום שלך,
0
יעקב 05/05/2014
המודל של טרור ורצח ע"י המדינה
יש שאומרים שהמשטרים הפשיסטיים באירופה - באיטליה וגרמניה, אימצו, או למדו, את שיטת תפיסת השלטון בכוח, וביסוסו, באמצעות רציחות וטרור - מהמשטר הקומוניסטי בברה"מ. הרצח והטרור - כשיטת ממשל - הופיע בברה"מ ב 1917, לפני קום המשטרים הרצחניים האחרים באירופה.אחרים אומרים שזכויות יוצרים לדגם משטר הטרור ע"י המדינה שייכים למהפכה הצרפתית וליקובינים.
0
אבי בראלי 05/05/2014
עובדות
אני מניח שההיסטוריה של של המלחמה הקרה מוכרת פה - לרבות תפקידם של המרכזי של סוציאליסטים הדמוקרטיים בה. מה שאולי גם ידוע, אבל פוסחים עליו במהלכי טיעון לא הגונים, הוא שהסוציאליזם האירופי התפלג בשנות העשרים ובוודאי בשנות השלושים בין שוללים תקיפים של הדיקטטורה הקומוניסטית - הרוב הברור משנות השלושים - לבין מיעוט קומוניסטי וגרוריו (כמו מפ"ם שחגגת עליה כל כך, מפלגת מיעוט בסוציאליזם הציוני). אני מוכן לספק לך עוד עובדות היסטוריות, שהרי שלחת ידך לתחום, אבל לפני זה אני שב ומציע לדבוק בעובדות ובהסברים אפשריים שלהן ולא בקישורים אסוציאטיביים-רטוריים מטעים. גם לא יזיק ליטול קורה אוליגרכית מעיניכם לפני שמטיפים לסוציאליסטים על דמוקרטיה.לגבי אלה שחושבים שהיטלר רק היה תלמיד חרוץ של סטלין ולנין - כדאי שתנקוב בשם המשפיעים שבהם ואז תראה לאיזו חברה הכנסת את עצמך - ההיסטוריונים הרווזיוניסטים מימין הגרמני שניסו באופן פתטי למזער את זוועות הנאציזם. האמת פשוטה: לאינדיבידואליזם ולקולקטיביזם יש דרכים משלהם להשחית את בני האדם.
0
מוטי היינריך 5/5/14
רק קולקטיביזם משחית
"לאינדיבידואליזם ולקולקטיביזם יש דרכים משלהם להשחית את בני האדם".חופש לא משחית. הכוח לפגוע בחופש משחית. "אינדיבידואליזם" בחסות המדינה יוצר "קפיטליזם של מקורבים" ושחיתות חוקית שמאפיין חברות כמו בישראל, של סוציאליזם-לייט.לא חשוב מי היה תלמידו של מי, ומי עלה על רבו: היטלר-סטלין-לנין. כל אידיאולוגיה קולקטיביסטית, מעצם הגדרתה, מעדיפה את הקולקטיב על פני זכויות הפרט, בין אם הקולקטיב הוא דת, מדינה, מפלגה או מעמד ה"עמלים". הפשעים הגדולים בתולדות האנושות בוצעו תחת כנפי שכינת הקולקטיביזם, לא בחברה חופשית, או אפילו חופשית יחסית.
0
יעקב 6/5/14
היטלר למד מסטאלין ולנין
אין שום ספק בכך. שיטת הרצח והטרור שימשה לגיבוש הכוח של חבורה שהשתלטה בכוח על השלטון במדינה החל ב 1917 ברוסיה, 16 שנה לפני שהיטלר עלה לשלטון. שילטון באמצעות טרור ברוסיה קדם בהרבה לשלטון היטלר, והיטלר אימץ שיטות אלה.זה בשום אופן לא מהווה אפולוגטיקה להיטלר, או נסיון להקל ראש או לתרץ את פשעיו. פשע הוא פשע - אבל עובדה היא שהדגם של תפיסת השלטון בכוח וביסוסו באמצעות רצח וטרור הייתה דוגמה טריה כאשר היטלר עלה לשלטון, ובוודאי השפיעה עליו.זה לא שסטאלין אשם בעלייתו של היטלר לשלטון. אבל סטאלין במידה רבה כן אשם בפריצת מלחמת העולם השנייה, כי הוא חתם הסכם לחלוקה של פולין ולאי התקפה עם היטלר, ב 1939, הסכם מולוטוב-רובנטרופ, ורק בזכות הסכם זה הרשה לעצמו היטלר לצאת למלחמה. חוץ מזה, היה שיתוף פעולה בין סטאלין להיטלר כבר החל מעליית היטלר לשלטון ב 1933. סטאלין איפשר להיטלר להקים בתי חשורת לנשק, מטוסים וטנקים, בתחום ברה"מ, כי אסור היה לגרמניה לייצר נשק בשטחה לפי הסכמי וורסאי. סטאלין שיתף פעולה עם היטלר ואיפשר לו להתחמש. זה קרה בין 1933 ל 1936, רק אחרי 1936 העז היטלר לצפצף על הסכמי וורסאי ולהתחמש בגלוית מתעשייה בשטח גרמניה.
0
יעקב 6/5/14
שיתוף פעולה רוסי-גרמניה
שיתוף הפעולה סודי בין רוסיה לגרמניה בתחום פיתוח הנשק החל למעשה הרבה לפני היטלר, כבר ב 1922 בערך, אולי אפילו לפני זה. רוסיה של לנין וסטאלין עזרה לגרמניה לעקוף את הסכמי וורסאי ולהקים בתי חרושת לנשק בתחום ברה"מ. ברה"מ, כמובן, הצטיידה בעצמה באותו נשק גרמני שיוצר בתחומה, וגם למדה את הטכנולוגיה, ולבסוף השתלטה על המפעלים.
0
יופיטר 6/5/14
במקום בו אין זכות קניין לפרט ליחיד,
גם היחיד עצמו חייו וכבודו חסרי ערך, בסוציאליזם הקולקטיב עומד מעל הפרט, וממילא אין גם ערך לחיי הפרט. במידה רבה זהו המצב במדינת ישראל כיוון שאין מאפשרים ליחיד לפרט לרכוש קרקע או דירה אלא לחכור בלבד
0
מעיין 9/5/14
הייתה בימין הערצה להיטלר
וזה בכלל לא משנה אם הייתה צעדה או לא חשבו בימין שהנאצים ימנעו התבוללות ובסוף כולם יודעים מה קרה
0
יעקב 10/05/2014
לא היתה הערצה להיטלר, זו השמצה
"הייתה בימין הערצה להיטלר"את המצאת את זה - לא היה כדבר הזה, לא בישראל.
0
אאא 15/05/2014
קומוניזם,נאציזם וליברליזם
3 גרסאות של אותו דבר.מינון האלימות לא משנה את המהותכן,הנאצים היו שמאל סוציאליסטי קלאסי :מפלגת הפועלים הסוציאליסטיתהלא ומית הגרמנית היתה שמאל לא רק בשם.כל מה שלא טבעי,צריך אלימות כדי לכפות אותו.לא בהכרח אלימותפיזית,כפי שגילו הליברלים.
0
אאא 15/05/2014
ליעקב
סטאלין כן אשם בעליית היטלר לשלטון.תוצאות הבחירות בגרמניה העניקו רוב לשמאל המרקסיסטי + הסוציאל דמוקרטים.סטאלין הודיע לבובות שלו בשמאל הגרמני לא לכונן גוש חוסם ובכך לאפשר להיטלר לשלוט.סטאלין מאד רצה את היטלר בשלטון בגרמניה.זה היה חלק מהתכנית.
0

3000 תוים נשארו