הדפס עמוד זה
שני, 07 דצמבר 2015 17:08

פוטין ה"חברתי"

האידיאולוגיה ה"חברתית" שונאת עשירים. התעשרות מקורה בניצול ה"פועלים" – כמו שטוען המרקסיזם. לגיטימי להחרים לעשיר את רכושו. גם פוטין שונא אוליגרכים, אלא אם הם חבריו. רבים אצלנו חושבים כמו פוטין.

בעלי האידיאולוגיה ה"חברתית" בארץ (בתה של האידיאולוגיה המרקסיסטית) לא סובלים את ה"טייקונים". מי שמתעשר, לפי האידיאולוגיה הזו, הוא בהכרח רשע ופושע. הוא התעשר או מניצול ה"פועלים" (הפרולטריון) – כמו שטוען המרקסיזם, או מגניבה, או מ"הון שלטון" – דהיינו משוד האנשים הפשוטים בעזרת מנגנון המדינה המושחת. מי שעשיר פושע לפי הגדרה – לא יכול להיות אחרת, לפי האידיאולוגיה הזו. בנוסף לכל פשעיו הוא גם "לא שוויוני".

לא קיים, בהשקפת עולם זו, עשיר שהתעשר בזכות, יזם שפיתח מפעילים כלכליים, יצר עסקים חדשים, פיתח רעיונות חדשים – כל זה לא קיים אצל ה"חברתיים". יצחק תשובה – מה חטאו? הוא העז להשקיע ולגלות את הגז "של מדינת ישראל" – שאיש לא ידע שהוא קיים, וגם לפתח את השדות, להקים אסדות הפקה ולהניח צנרת לחוף. צריך לקחת מהרשע הזה את הכול כי הוא מעיז להיות עשיר, ועשיר הוא כידוע רשע.

עוד אחד "חברתי", שלא אוהב אוליגרכים עשירים (חוץ מהחברים שלו), הוא וולדימיר פוטין. גם הוא לא יכול היה לסבול שיזמים פרטיים יפתחו את שדות הנפט והגז של רוסיה. אז הוא השתלט חזרה על שדות הנפט והגז והחזיר אותם לבעלות ממשלתית, אחרי שקודם הופרטו והיו בבעלות פרטית. את ה"אוליגרכים" שהעזו לדרוש דמוקרטיה, ואף לעסוק בפעילות פוליטית שלח לכלא (חודורובסקי). אף אחד לא יעז לקרוא תגר על שלטונו המוחלט של פוטין. אוליגרכים אחרים הוגלו או נרצחו, או הוגלו ונרצחו בגלות (ברזובסקי). סדר צריך להיות – המדינה, אימא רוסיה, היא מעל לכל. ואימא רוסיה "זה אני" לפי השקפת פוטין. עכשיו כל חברות הנפט והבנקים הגדולים הם בידי הממשלה, כלומר בידי חבריו של פוטין, שתומכים בו ומחזקים את שלטונו, והוא גומל להם במשרות שמנות ונוחות.

לפי ספרי האזרחות, והאמונות האוטופיות של ה"חברתיים" – המדינה דואגת לעם, ומשקיעה בבריאות, חינוך ורווחה. במציאות (גם שלנו וגם של פוטין) המדינה משרתת בעיקר את השולטים בה – את הפוליטיקאים. מה עשה פוטין ומדינתו עם כל הכסף שזרם לקופת המדינה מהנפט והגז? הגדיל את המשרות הציבוריות, שאותם חילק למקורביו. 
הוא הגדיל את מספר עובדי המדינה, אלה שחיים על כספי הציבור.

1589


וכעת, כשמחירי הנפט והגז ירדו, והכנסותיה של רוסיה קטנו – מה עושים? אי אפשר לפטר, בין לילה, את מנגנון הפקידות המנופח שנוצר בעת השפע. אז נכנסים לגירעונות, ולאינפלציה.
 
רבים במדינה שלנו חושבים כמו פוטין. טייקונים ואוליגרכים זה רע, אבל מדינה בעלת כוח גדול (נוסח רוסיה של פוטין) זה טוב, כי "המדינה היא של כולנו". לא חשוב כמה שהיא מושחתת וכמה שהיא מחלקת כספים למקורבים ולקבוצות לחץ פוליטיות. מדינה זה "טוב" – טייקון זה רע, ודי!

יעקב
 
 
הערת מערכת "קו ישר":
 
רבים מהגרפים שמובאים בעיתונות הכלכלית בישראל שגויים ומטעים. עד כדי כך שחשבנו להקצות מדור מיוחד שירכז את השטויות והטעויות. הסיבה לכך לא ברורה, כי הרי אין לאף אחד עניין לטעות.
 
הגרף בכתבה זו נלקח מ"כלכליסט" של ידיעות אחרונות שמצטיין במיוחד בגרפים שגויים.
 
על פי הגרף יש ברוסיה, שאוכלוסייתה מונה כ-140 מיליון תושבים כ-1.6 מיליון עובדי סקטור ציבורי. מצבם טוב, זו ממש טיפה קטנה יחסית לכל מדינה אחרת. ראו את מדינת ישראל הקטנה, אצלנו יש כ- 800 אלף עובדים בסקטור הציבורי המנופח (0.8 מיליון) – כעשירית מהאוכלוסייה אצלנו (כולל ילדים וקשישים...) מועסקים מתקציב המדינה.
 
לפי היחס בישראל, צריך הסקטור הציבורי הרוסי המנופח להעסיק לפחות 14 מיליון איש כדי להתדרדר למצבנו. ואכן, אתר כלכלי רוסי (באנגלית) של בית הספר הגבוה לכלכלה במוסקבה, מעריך את מספר עובדי הסקטור הציבורי בלפחות 14 מיליון.
 
סביר שמגמת הגרפים נכונה – צמיחה בסקטור הציבורי הרוסי. זו דרכו של כל משטר "חברתי". כנראה שהטעות בציר ה-Y היא של מיליונים... וצריך להיות כתוב שם (מלמעלה למטה) 18 מיליון עובדים, 16 מיליון וכן הלאה.

עודכן לאחרונה ב שישי, 27 מאי 2016 17:28

פריטים קשורים

יעקב 08/12/2015
עניין המספרים אכן מסובך
אפשרי שהתכוונו רק ומועסקים על ידי הממשלה המרכזית, ולא למועסקים על ידי המחוזות והערים הרבות של רוסיה. אפשר שלא ספרו את מערכת החינוך והבריאות - כולם "סקטור ציבורי" ...אכן קשה לדעת מה ספרו בדיוק, זה לא מפורט בכתבה
0
יוסי ברנע 08/12/15
תפיסה פשטנית של הטייקונים
מאחר והטייקונים מגלמים יוזמה פרטית הם שייכים בהכרח לדעת הכותב ל"טובים". אבל הטייקונים בכלל ובישראל בפרט פוגעים הדמוקרטיה הליברלית (שאכן לא קיימת בישראל). ראשית הם יוצרים ריכוזיות ומאחר והם מקבלים "מבצעים" מהמדינה ( חברות ממשלתיות , חוקים לטובתם) כמו גם מהבנקים ( שחלקם בשליטתם), ולחלקם יש תקשורת אז יש מצב של: הון שלטון ועיתון. ומה חושב הכותב על התספורות- זה גם ביטוי לחופש במדינה?למדינת חוק? לשוויון?כדי ליצור כלכלה חופשית יש צורך להתערב במי שפוגע בה- הקשר השלטוני טייקוני.
0
גרי 08/12/15
מה זה מגזר ציבורי?
האחות בבית חולים אסותא זה מגזר ציבורי?השיננית במכבי דנט זה מגזר ציבורי?הסדרן באגד או דן זה מגזר ציבורי?
0
יעקב 10/12/2015
מגזר מעורב...
מורים זה מגזר פרטי? מרצים באוניברסיטאות?
0
הספר 10/12/2015
תספורות
מי שלא רוצה תספורת שלא יגדל שערות .או בלשון פשוטה : אין תשואה ללא סיכון . ולכן אג"ח של הטייקונים נותן תשואה עודפת על פני האג"ח הממשלתי - פשוט כי הוא מועד לתספורת מעת לעת . ואף אחד לא מחייב אותך להיות שם .
0

3000 תוים נשארו