הדפס עמוד זה
רביעי, 04 מאי 2016 17:44

למה להרוג יהודים?

יהודי גרמניה היו מזה דורות יותר גרמנים מגרמנים. ללא דרישות וללא טענות. נאמנות מושלמת ומוחלטת למולדת ולתרבות הגרמנית. למה להרוג את צמרת הרופאים, המרצים, המדענים, אנשי הרוח העסקים והאמנות???

יותר גרמנים מגרמנים

היהודים בגרמניה היו כאחוז אחד בלבד מהאוכלוסייה. מיעוט זעיר, כ-600 אלף יהודים – זהו. רובם הגדול נראו, התלבשו, דיברו, כתבו, שרו ושתו בירה כאחרון הגרמנים. רובם הגדול לא בלטו כ"יהודים", לא הסתובבו עם כיפה על ראשם, מיעוט קטן נראה כתושבי בני ברק.
י
הודי גרמניה יצאו מגדרם מזה דורות להיות יותר גרמנים מגרמנים. סופרים, מחזאים, משוררים, ספורטאים (משלחת הספורטאים הגדולה ביותר למכבייה בתל אביב בראשית שנות השלושים – הייתה של יהודי גרמניה). היהודים השתלבו בחזית חיי החברה והכלכלה – העילית ברבים מתחומי החיים בגרמניה. חלקם בצמרת של כל תחום בו היו מעורבים היה גדול לאין שיעור מחלקם באוכלוסייה הכללית. מדענים, רופאים, סגל אקדמי, בעלי רשתות ארציות של חנויות כלבו ענקיות, בנקים. כמעט 100 אלף יהודים שרתו בנאמנות בצבא הגרמני במלחמת העולם הראשונה, חלקם זכו בצל"ש. 11,000 חללים יהודים מצבא גרמניה.

טרם עלות היטלר לשלטון היו בגרמניה כ- 1,200 בנקים פרטיים. כ-450 מהם היו בבעלות יהודים. רוב סחר החוץ של גרמניה התנהל באמצעות בנקים יהודים (בברלין עצמה היו כ-201 בנקים פרטיים, מתוכם כ-150 היו בבעלות יהודית, הערכות אחרות שפורסמו בשנת 1920 ציינו שמספר הבנקים הפרטיים בגרמניה שלבעליהם היו "מאפיינים יהודיים" עמד על כ-485 שהיוו כ- 45 אחוזים ממספר הבנקים הפרטיים בגרמניה) ).

יהודים גרו בחבלי המולדת הגרמנית למעלה מאלף שנים. הם לא העלו על בדל מחשבתם להקים "אוטונומיה יהודית" בגרמניה. יהודים מעולם לא היו "גיס חמישי", לא היו להם דרישות ולא טענות. נאמנות מושלמת ומוחלטת בלב ובנפש למולדת ולתרבות הגרמנית. יותר מיהדות ארצות הברית כיום.

 

1626

שנאה

אפשר אולי "להבין" שנאה לאחֵר שנראה שונה, זר. זה בהחלט לא המקרה. אפשר "להבין" שנאה למיעוט שבניו מפוצצים אוטובוסים ודוקרים בסכינים – אלה לא היהודים. אפשר "להבין" שנאה לאחר ממנו צומחים כייסים ושודדים ובניו מאכלסים את בתי הסוהר – גם זה לא יהודים. אפשר אולי לשנוא מיעוט פוליטי שמדבר מעל לכל במה בגנות גרמניה, קורא להחרמת מוצרים גרמנים בעולם ותומך בחרם אקדמי על גרמניה – לא היה ולא נברא.

אפשר גם "להבין" שנאה על רקע דתי, הרי רצחנו את ישו. אך הדת הנוצרית לא הייתה דומיננטית בגרמניה הנאורה והליברלית שבמדינות. הנאצים עצמם היו "חסרי דת", אתיאיסטים. שנאת יהודים על רקע דתי זו בהחלט "סיבה טובה" לארגן מחדש את האינקוויזיציה, לדרוש מהיהודים להתנצר. הרעיון אפילו לא הועלה בגרמניה, אז כנראה שזו לא הייתה הסיבה לשנאה.     

אולי מדובר בקנאה נוכח המיעוט המעצבן בהצלחתו הבולטת בכל התחומים? ייתכן, אבל קנאה עד כדי תאוות גירוש ורצח המוני?

לשנוא ולתעב את מיטב הרופאים, המרצים באוניברסיטה והמדענים בארצך? לשנוא שנאת מוות את צמרת אנשי הרוח, האמנות?

לא מדובר בסתם "שנאה", אלא ברצון עז להשמידם מעל פני האדמה. היטלר כתב ואמר שהמלחמה האמיתית של גרמניה תהיה נגד היהודים, אחרי שייסגר החשבון עם האנגלים ויתר "האויבים", אחרי שתיכון "גרמניה הגדולה". היהודים, שהיוו בקושי אחוז בודד מהאוכלוסייה, הם שהפריעו עד כדי כך לגרמנים?

בנות הברית כבר נחתו בנורמנדי, הרוסים מתקרבים במהירות ממזרח, הצבא הגרמני הובס במתקפת הנגד הגרמנית בארדנים – אבל את היהודים ממשיכים להשמיד. רכבות, תשתיות, כוח אדם, משאבים יקרים – טרוף מוחלט – להספיק לשרוף יהודים עד לרגע האחרון.

אלפי "הסברים" נחקרו ונכתבו. אין הסבר.

מוטי היינריך

פריטים קשורים

יעקב.
אין הסבר רציונאלי
אתה מחפש הסבר רציונלי. מדוע ?בני אדם אינם רציונלים.יש מיליון דוגמאות - יום יומיות - להתנהגות בלתי רציונלית לחלוטין, גם היום. אומנם, מקרי רצח המוני יותר נדירים, אבל יש בלי סוף מקרים אחרים.אז... הנה ההסבר: האדם אינו ייצור רציונלי. וייצור לא רציונלי מסוגל לכול דבר.
0
נטע
לא מדויק
בינהדות ובכלל,תמיד בסוף מוצאים את הסיבה גם אם לא נראת לעין.
אנחנו כבני אדם אף פעם לא נביםן

אך המיין קאמפ המתוגרם לעברית יצא ועשיתי צעבודת סמנריון בנושא.
ככה:
1.הוא שנא את המפלגה הקומונסטית וכולם יודעים שהוא חשד ביהודים שהם גיס חמישי וגרמו להפסד של גרמניה במלח"הע הראשונהב. -התגלה כי אכן היהודים הקימו את התנועה הזו(טרוצקי למשל למי שיודע).
לא מספק כדי לרצוח יהודים בכול רחבי העולם?מסכימה.

ב.הדתתיים אומרים -מרוב שהיהודים שכחו את הזהות שלהם ועשו חטאים הקב"V בא להזכיר להם.נוראי אבל עוד זווית.
כמובן שלפי פרשות השבוע שהתאימו (למשל לליל הבדולח וכו וכו) מודגש שם עמלק.

ג.גילתי שעו"S יהודי תבע אותו וזכה כי היטלר לא רצה לענות לו "כיוון שהוא יהודי" רק שנה לפני שנבחר בבחירות דמוקרטיות של 70 אחוז.\
האם יתכן ש..

ד.מסופר גם על המקרה עם אמא של הצורר והרופא היהודי.

לך תדע כמו שרשמת.

ג.


0
שלומי
אז איפה הייתה התורה של ישראל ?
אומרים כמים הפנים לפנים. כן לב האדם לאדם. יתכן והייתה בדלנות ולא קרוב הבריות
..




.


0
slotky david
שנאת יהודים
בריאת האדם היא הוכחה נוספת לכך שאין אלוהים ואם בכל זאת יש דבר כזה, היה צריך מזמן להחליפו באחר.
0
אפי
לרצוח הוא המונח הנכון
.
0
תחריראל
יעקב, האדם רציונלי מאוד.
קח יחד:סוציאליזם - אמונה באפשרות להנדס את האדם ואת החברהאמונה בכוחו של האדם לשלוט בכל באמצעות שכלו יחד עם המהפכה התעשייתיתאמונה בעליונות גזע ואומה מסויימים על כל האחריםקחו את שלושת האמונות הנ"ל בעוצמות של אמונה דתית.קבלו שואה.הכל היה רציונלי לגמרי. מתוך מניעים ברורים!!!
0
יעקב בנימין
זה לא נכון
אם לא יודעים אז הנצים קודם טיפלו בישיבותהייתה הגירה של יהודים נוסח בני ברק לגרמניה בדיוק מה שאנו רואים היוםאותה ההתנהגות ואותם התרגילים את המדינה צריך לדפוק ו לנצל. לפני התחלת הרצח הנצים ביקשו מהיהודים לעזוב אבל הרוב לא עזבו גם אחרי פראות ולפני מחנות הריכוז.עוד לפני הנצים יהודים מקומיים ביקשו ביוזמתם למנוע הגירת יהודים אחרים ( מאיטליה פולין ושאר מיני מקומות לגרמניה ) כאלה שמוציאים להם שם רע ליהדות המקומית אבל לא הצליחו.האויב האחר של היטלר היו הקומוניסטים גם שם רוב גדול של הפעילים והמנהיגים היו יהודים שעשו מה שעושים הקומוניסטים כולל טרור ואלימות.הגיע הזמן להסתכל על עצמנו ולנסות להבין בכדי למנוע את האסון הבאאני בשום מקרה שבעולם לא מצדיק את מה שעשו הנצים אבל כל מטבע יש לושתי צדדים צריך ללמוד מהעבר.
1
גד
בודאי שיש הסבר
אנטישמיות, והיא אכן לא רציונלית. ואם תלמד קצת יהדות תבין למה יש אנטישמיות. זה לא חכמה להיות בור...
1
אחד שלא רוצה להבין
אין צורך להבין
" אפשר אולי "להבין" שנאה לאחֵר שנראה שונה, זר.""אפשר "להבין" שנאה למיעוט שבניו מפוצצים אוטובוסים ודוקרים בסכינים "" אפשר "להבין" שנאה לאחר ממנו צומחים כייסים ושודדים ובניו מאכלסים את בתי הסוהר "" אפשר גם "להבין" שנאה על רקע דתי, הרי רצחנו את ישו."זהו - שאסור להבין אף אחת מהדוגמאות הנ"ל . בדיוק כמו שאסור להבין את רצח אבוחד'יר ומשפחת דוואבשה ו/או את הקו קלוקס קלאן בארה"ב . מי שמבין את המקרים הנ"ל , סופו שיתקל בשואה מסוג שאותה לא יבין .
0
שמואל
מס. 7 יש בעיית הבנה
זה לא התחיל בימי ישו.... באירופה בכלל יש אנטישמיות מובנת בסיסית , רק נגד יהודים. המוסלמים זה עתה הגיעו טרם בשלה שנאה אוטומטית כלפיהם. מעבר לכך שליהודים אפשר, ההסטוריה הוכיחה שהם מבליגים!
0
קובי מרוז
5274107@gmail.com
הפסקה האחרונה שלך על המשך ההשמדה למרות הקריסה היא נקודת המפתח . המנהיגות הנאצית בסוף ימיה ראתה בהשמדת היהודית כשרות לכול העולם וההישג הגדול שלהם . חלקם אפילו לא הכינו מדוע העולם אינו מעריך את גודל ההישג....אתה צודק - הנקודה הזו לא נחקרה עד תומה וזו הטעות הגדולה בהבנת השואה .
0
רני
הדבר הכי טוב שקראתי ליום השואה, מעו
הסיבה שאני מוצא לדברים שאתה מעלה מתקשרים לגישה הפונקציונלית בסוציולוגיה. לכל חלק בחברה יש תפקיד פונקציונאלי שמשרת את כלל החברה, כמו שלכל חלק בגוף האדם יש תפקיד.למה יש גנבים לאורך כל ההיסטוריה? כנראה שזה משרת את החברה בכך שעל ידי תפיסתם והענשתם מעבירים לבני החברה מה מותר ומה אסור וכן הלאה.למה יש יהודים? כדי שיהיה את מי להאשים. נקודה. ומה קורה באירופה כשכבר אין יהודים? הולכים ומחפשים אותם בישראל. ישראל=היהודים הם מעכשיו המקור לצרות. כנראה שזאת תכונה אנושית. יותר קל להאשים מישהו אחר מאשר לקחת אחריות על הכשלונות ועל חוסר היכולת שלנו.האם גם לנו יש את "היהודים" שלנו? בוודאי - הקיבוצים, המתנחלים, החרדים, הטייקונים.
0
אפרים
הסבר פשוט
" הם השתלבו בחזית חיי החברה והכלכלה – העילית ברבים מתחומי החיים במדינה. חלקם בצמרת של כל תחום בו היו מעורבים היה גדול לאין שיעור מחלקם באוכלוסייה הכללית. מדענים, רופאים, סגל אקדמי, בעלי רשתות ארציות של חנויות כלבו ענקיות, בנקים. רובם שרתו בנאמנות בצבא הגרמני בכל המלחמות. חלקם זכו בצל"ש. אלפי חללים נפלו מקירבם"" לשנוא ולתעב את מיטב הרופאים, המרצים באוניברסיטה והמדענים בארצך? לשנוא שנאת מוות את צמרת אנשי הרוח, האמנות?"כך מתפתחת שנאה :בהתחלה לחשו ל"מנהיגים הרוחניים של העם : " השמאל שכח מה זה להיות יהודים" .בהמשך קוראים להם " המחנה האנטי ציוני " ואז , כדי להגן על האומה - מחוקקים חוקי הגנה נגד אויבי האומה. ככה זה היה .
0
יואש
היהודים היו חזק מאוד בקומוניזם
.
0
יעקב.
אפרים: תפסיק לדחוף את דעותיך
במקום שלא שייך בכלל.תפסיק לערב את הדיון על רוצחי ההמונים, בדאגותיך (הלגיטימיות אולי) על המצב הפוליטי בישראל.זה כול כך לא שייך...אבל אדם לא יכול להשתחרר ממשקפיו האידאולוגיים.
0
יעקב.
היטלר רצח לא רק יהודים
אומנם הרוב הגדול היה יהודים, וזה מה שמעניין אותנו, אבל היטלר רצח גם צוענים, וסתם נכים (למען השבחת הגזע), וגם קומוניסטים, ואפילו את חברי מפלגתו שלו - כי חשש שיתחרו בו.כול התנועות שהוזכרו - המשותף להן - שמדובר ברוצחים (רוצחי המונים). ההסבר האידאולוגי, כביכול, שהם הדביקו למעשיהם פחות חשוב. זה מלל ריק. התכונה הבולטת: רצח המונים.
0
אפרים
לא דואג מהמצב הפוליטי
רוצחי ההמונים שאתה מדבר עליהם , השתמשו בפוליטיקה כדי להגיע לשלטון . ואם זה אומר לעודד שנאה - אז זה מה שעושים . דאגותי אינם על המצב הפוליטי בישראל מבחינת שלטון "שמאל" או "ימין" - בסוף כולם שמאל - הרוב עם גוון לאומני כזה או אחר , ומיעוט שמאל חברתי ומדיני זניח . אני רק אומר ששנאה ניתנת לטיפוח די בקלות ע"י מנהיגים חסרי אחריות . כמו שנאמר - חכמים , היזהרו בדבריכם...
0
יעקב .
השתמשו בכוח כדי להגיע לשלטון
"השתמשו בפוליטיקה כדי להגיע לשלטון"לא.רוצחי ההמונים השתמשו בכוח כדי להגיע לשלטון. שטף הדיבורים האידיאולוגיים-פוליטיים שבו הם עטפו את מדיניותם הרצחנית אינו רלוונטי.בוא נעזוב את ההטפות האקטואליות להזדמנות אחרת. (זה אמור גם לגבי לדברי סגן הרמטכ"ל).
0
אירופאי 07/05/2016
אפריים התבייש לך
שנאת יהודים לא הייתה תלויה במעשיי היהודים אלא בזהותם, בניגוד לאנלוגיה הכושלת שלך. צא ולמד, אנטישמיות קיימת במקומות אשר בהם לא דרך יהודי במשך דורות, ואם מנהיגים השתמשו באנטישמיות לאגד המונים אחריהם זה רק מפני שהקרקע הייתה פוריה לקצירה ולא להיפך. אני רק יכול לנחש שחוסר הידע שלך נובע מאי קיומה של אנטישמיות בסביבתך. וטוב שכך, שמור על זאת.
0
נחמיה תנא 07/05/16
הסברים אפשריים
הנאצים היו זקוקים למוטיב אשר יביא להם תמיכה רחבה של ההמונים בגרמניה, ואהדה בארצות אחרות. לדעתם, האנטישמיות שהייתה מושרשת בעמי אירופה יכלה לשמש מטרה זו. עובדה היא כי מיליוני גרמנים ובני ארצות שנכבשו במהלך מלחמת העולם, שיתפו פעולה ברצון בתהליך רדיפת היהודים והשמדתם. הקנאה בהצלחתם הכלכלית של יהודי גרמניה והרצון להשתלט על רכושם הייתה סיבה נוספת. כמו כן, הפחד מפני הקומוניזם אשר בעיניהם היה מזוהה עם היהדות.
0
אני 08/05/16
תשובה לשאלה
מה עמד מאחורי האובססיה להשקיע משאבים כבירים על מנת לרצוח יהודים, גם כאשר הגרמנים הבינו שהם עומדים להפסיד? שאלה מצוינת. דרך עיניים של יהודי מאמין, זה מזכיר את פרעה שרודף אחרי בני ישראל, גם אחרי 10 המכות וגם אחרי שהים נבקע לשנים ועומד לכסות אותו ואת פרשיו.אפשרות אחרת:היטלר וחבורתו התבססו על פילוסופיה רקובה: מטיריאליזם. דהיינו שאין נשמה ואין בחירה חופשית. מתוך כך ברור מדוע הם קיבלו את תורות הגזע. מתוך כך נובע שהאובססיה לרצח יהודים נועדה להתמודד עם המוצלחות של היהודים ועם רגשות הנחיתות של בני העם הגרמני.
0
מארק 09/05/16
מאמר מרתק!
.
0
דניאל
אין מה להשוות
אפרים אמר/ה :
" הם השתלבו בחזית חיי החברה והכלכלה – העילית ברבים מתחומי החיים במדינה. חלקם בצמרת של כל תחום בו היו מעורבים היה גדול לאין שיעור מחלקם באוכלוסייה הכללית. מדענים, רופאים, סגל אקדמי, בעלי רשתות ארציות של חנויות כלבו ענקיות, בנקים. רובם שרתו בנאמנות בצבא הגרמני בכל המלחמות. חלקם זכו בצל"ש. אלפי חללים נפלו מקירבם"" לשנוא ולתעב את מיטב הרופאים, המרצים באוניברסיטה והמדענים בארצך? לשנוא שנאת מוות את צמרת אנשי הרוח, האמנות?"כך מתפתחת שנאה :בהתחלה לחשו ל"מנהיגים הרוחניים של העם : " השמאל שכח מה זה להיות יהודים" .בהמשך קוראים להם " המחנה האנטי ציוני " ואז , כדי להגן על האומה - מחוקקים חוקי הגנה נגד אויבי האומה. ככה זה היה .
בלי להיכנס לפוליטיקה השמאל הישראל בחלקו כן בגד. חברי כנסת מהשמאל הורשעו בבגידה במדינה. חלק מהעיתונאים השמאלנים הצדיקו פיגועי טרור נגד המדינה. גולל פיגועי התאבדות במסיבות יום הולדת של ילדים. אז אפשר להבין למה הציבור סולד מהם. לעומת זאת, היהודים היו נאמנים באופן מוחלט לגרמניה. כמו שנכתב במאמר. הבנת הנקרא ידידי.

0
דניאל
למה שנאו את היהודים
כי הם התבוללו. האנטישמיות נועדה להרחיק את היהודים משאר אומות העולם. היהודים מקיימים את החוקים והמצוות של האל וזה הדבר החשוב ביותר - לשם זה נברא העולם. אסור להם להתבולל - והאל אמר זאת בעצמו בתורה "כי בחרתי בכם מכל העמים". כל עם שננסה להתערות איתו להיות חלק ממנו יקיא אותנו. כמה שתתקרב לגוי כך הבעיטה תהיה יותר חזקה. היהודים בגרמניה נעלמו לחלוטין כפי שנכתב במאמר ולכן התפתחה השנאה הזו. יהודים דתיים, שבעצמם ניצולי שואה, אמרו כי בלי השואה היום לא היה יהודי מאמין אחד. היהודים שנספו בשואה נחשבים לקדושים שמתו על קידוש השם וכך יש להם איזה שהוא חלק בעולם הבא במקום שיהיו אבודים לגמרי.מבלי להיכנס יותר מדי להיבט הדתי של העניין - השואה באה עקב ההתבוללות של היהודים - הם לעולם לא יהיו חלק מאף עם. ככל שתתקרב לגוי כך הבעיטה תהיה חזקה יותר. הם ניסו להתערות בחברה הגרמנית והחברה הגרמנית הקיאה אותם מתוכה. כבר בתלמוד נכתב שאפשר להרהר מה הסיבות לאנטישמיות - כי הרגנו את ישו, כי מקנאים ביהודים, אבל אף סיבה לא נכונה. זו שנאה שאי אפשר להסביר אותה (irrationalize) . "מדוע נקרא שמו הר סיני? כי משם ירדה השנאה לאומות העולם".
0
ירין
הפושעים הנאצים אדריכלי השואה היו מצאצאי המן הרשע
קראו על "הקשר בין הנאצים למגילת אסתר". במגילה כתוב שעשרת צאצאי המן ייתלו בתאריך שנרמז באותיות הקטנות והגדולות. השנה יוצאת בדיוק השנה שבה נתלו הפושעים הנאצים במשפטי נירנברג, והם בעצמם ראו את עצמם כצאצאי המן הרשע. אחד מהפושעים הנאצים, יוליוס שטרייכר, אמר לפני שנתלה "משתה פורים 1946".
0
איריס
למס' 7- השואה הייתה מלפני מה שאתה מתאר
זה לא קשור ללהבין שנאה. אתה טועה. לא הבנת בכלל את המאמר. השנאה של השואה הייתה מלפני השנאה לשמאל הישראלי (בלי להיכנס להיבט פוליטי אם זה מוצדק או לא). אז לא יכול להיות שזו הסיבה. זה כמו להגיד שהסיבה לשואה זה מלחמת ששת הימים. פשוט שטויות.
0
אהרון צוברי
מדוע השמאל בפרט הקיצוני מנהל מאבק עם כל מה שמסמל דת ובכלל זה יהדות
יואש אמר/ה :
.
מאחר והזכרתם את השמאל אני חושב דווקא ליהודי כמוני מבן עדות המזרח קשה להבין את השמאל היהודי בישראל שעושה את צעדיו בנוקשות בלתי מתפשרת נגד החרדים ונגד המסורת וסמלי הדת תקראו לזה שיטה מתודה אבל השינאה הזאת חדשות לבקרים תמיד יזכירו לנו אזרחי ישראל את שאירע ליהודים בתקופות החשוכות ולא רק בשואה ואף הרבה לפני זה האם לא נלמד הלקח רוב אזרחי ישראל לא יכולים לראות בשינאה הזאת משהו בונה ובטח שזה לא לגיטימי.

0

3000 תוים נשארו