הדפס עמוד זה
שבת, 02 מרס 2013 16:06

בהונג קונג העניים גרים בכלובים בעוד שהעשירים מתרווחים במגדלי יוקרה

"בהונג קונג, העניים גרים בכלובים בעוד שהעשירים מתרווחים במגדלי יוקרה". זו כותרת כתבה בדה מרקר.

"בהונג קונג, העניים גרים בכלובים בעוד שהעשירים מתרווחים במגדלי יוקרה". זו כותרת כתבה בדה מרקר.

 

1350 1 1

 

העיתון כותב כי כ- 100,000 מתושבי הונג קונג גרים בתנאים "לא הולמים". מדובר בעניים שגרים בכלובי מתכת בשטח של 1.5 מ"ר (גודל של מיטת יחיד) וגם בצריפים קטנים שבנויים על גגות בניינים. שכר הדירה ב"כלובים" עומד על 167 דולר אמריקאי לחודש – שווה לכל נפש... יש גם "דירות תא" – אלה מרווחות יותר ושטחן 4.5 מ"ר. רשימת ההמתנה לדיור ציבורי, לדברי הכתב, עומדת כעת על כ- 210,000  איש – חלקם ממתינים במשך ארבע שנים ויותר.
 
שימו לב, זה המצב במדינה עם מערכת "דיור בר השגה" אולי הנדיבה בעולם, כבר מזה יותר מ-60 שנה, שמכסה כיום כמחצית מהאוכלוסייה. התערבות המדינה בשוק הדיור בדרך של "דיור בר השגה" אינה פותרת את בעיית "יוקר הדיור", אלא מנציחה ומעמיקה אותו.
 
כוחם של השחקנים שמעוניינים בהמשך המצב הקיים רק מתעצם עם הזמן. "דיור בר השגה" מוסיף למעגל האינטרסנטים  גם את הנזקקים עצמם שבטוחים שקורת הגג הדלה מעל לראשם היא בזכות "המדינה".  את יתר האינטרסנטים הזכרנו בכתבה הקודמת: בנקים מספקי האשראי שדואגים לביטחונות; פקידי מדינה שמועסקים במערכת; ובעלי דירות קיימים שנהנים מהיוקר.
 
המצוקה נמשכת ורשימת הממתינים לדיור מתארכת כי הפיתרון שיכולים להציע הפוליטיקאים המקומיים, הוא כמובן – בניית דירות ממשלתיות נוספות... מה שהיה הוא שיהיה. למערכת הענקית שנבנית לאספקה, תחזוקה וניהול של "דיור בר השגה" יש רק פיתרון אחד להציע – להגדיל את עצמה. כל פיתרון הגיוני אחר – מסוכן ומסובך ל"מערכת".
 
מוטי היינריך

עודכן לאחרונה ב חמישי, 21 יולי 2016 03:53

פריטים קשורים

3000 תוים נשארו