הדפס עמוד זה
שבת, 14 אפריל 2012 04:12

המס של אובמה ושל עדי מתל אביב

כדי לתת "שירותים חברתיים" צריך להגדיל את המיסוי. נטל המס הגבוה חונק ומבריח יזמים. יזמים הם אלה שמייצרים את העושר עבור כולנו.

המס של אובמה ושל מזכירתו:
 
הנשיא אובמה קיבל את הערתו של המיליארדר ווארן באפט, שטען פעם, חצי בצחוק, שהוא משלם פחות מס מאשר המזכירה שלו, ושזה לא בסדר. באפט טען שצריכים להטיל מיסים יותר כבדים על העשירים.
 
אובמה אימץ את הרעיון של באפט, בלי קושי, כי לדפוק את העשירים זה א-ב באידיאולוגיה האישית, הסוציאליסטית, של אובמה. כעת אובמה מקדם יוזמת חקיקה שתקבע שמי שמרוויח יותר ממיליון דולר – ישלם לפחות 30% מס, בלי קשר לנקודות זיכוי, הנחות או מקלטי מס למיניהם.
 
היום התפרסם דו"ח מס הכנסה של אובמה עצמו. מסתבר שהוא ואשתו הרוויחו, ברוטו, כ- 800 אלף דולר בשנת המס 2011, ושילמו מס בשיעור של 20.5%. זה מס מאד נמוך, הלוואי עלינו. אצלנו, בחישוב גס, אם אתה מרוויח כ- 15 אלף ש"ח ברוטו בחודש (פחות מ- 50 אלף דולר לשנה) אתה משלם מס (כולל ביטוח לאומי ומס בריאות) בשיעור בסביבות 50% (ויש טוענים אפילו 80%, ראו בהמשך).
 
הלך כתב זריז וחישב שמזכירתו של אובמה (בשנת 2010) הרוויחה כ- 90 אלף דולר, ושילמה מס כולל בשיעור של כ- 24%, כלומר יותר מאובמה עצמו. זה באמת לא בסדר. אני קורא לנשיא אובמה לרשום צ'ק ע"ס 80 אלף דולר לזכות מס הכנסה של ארה"ב, כדי שהמס שלו יהיה יותר צודק, ויותר מתאים להשקפותיו והצעות החוק שלו.
 
עדי: צאו לי מהכיס, תנו לחיות:
 
זו הקריאה של יזמית צעירה (בת 24, עלומת שם) שמנהלת עסק עצמאי מצליח, וכתבה טור בוואינט על חוויותיה.
 
כאשר העסק שלה החל להצליח ולהניב הכנסות, היא נדהמה לגלות שחלק גדול מההכנסות הולך למיסים למיניהם, ולה נשאר מעט מאד. "המדינה תוחבת את ידה החמדנית לכיסי ואני חיה כמו בחורה שמרוויחה חצי ממה שאני מרוויחה באמת. לא מטורף?" היא אומרת וממשיכה:
 
"אבל בכל זאת. חברים. משהו כאן לא נורמלי. הגעתי למצב שאני פשוט לא מעוניינת בעוד לקוחות. בשביל מה לי? כל שקל נוסף שאני ארוויח, אני אקבל ממנו 20% והשאר ילך למיסים שינגסו וינגסו. שאלתי את שאר חבריי העצמאיים והם הביטו עלי במבט תמוה עם פה פעור ושאלו: "למה את מוציאה חשבוניות? תעלימי מס!"
להעלים מס. עכשיו הבנתי. זה מה שצריך לעשות.
 
זאת הסיבה שעצמאים בישראל מצליחים לחיות איכשהו. ומי יכול להאשים אותם?  אנחנו חיים במדינה שכל שקל שאתה מרוויח הוא בעצם חצי שקל. לא משנה כמה תרוויח בברוטו, כולם בסוף מרוויחים 8,000. גם אם הם מרוויחים 20 אלף שקל, בסוף הם ירווחו 8,000. מגוחך."
"אז ממשלה יקרה, תוציאו את ידיכם החמדניות מכיסיו ותתחילו לנצל אותן כדי לעבוד קשה וליצור כאן מדינה ששווה לנו להישאר בה. כי המחאה הבאה כבר תהיה יותר אקטיבית."
 
הגורמים ה"חברתיים" - דהיינו השמאל, כולל תנועת המחאה, כל הזמן דורשים יותר "שירותים חברתיים" מהממשלה, ויותר מיסים "על העשירים". הנה הסיפור על ה"עשירים" שעליהם מטילים מיסים. נטל המס הגבוה חונק ומבריח יזמים (צעירים ופחות צעירים), אותם יזמים שמייצרים עושר חדש (עבור עצמם, ועבור כולנו). כדי לעודד יזמות צריכים להוריד את נטל המיסים, אבל כדי שזה יהיה אפשרי צריך להוריד את הוצאות הממשלה – שפירושו – פחות תשלומי העברה למי שאינו עובד - פחות קצבאות. 
 
יעקב

עודכן לאחרונה ב שבת, 06 אוגוסט 2016 14:58

פריטים קשורים

3000 תוים נשארו