הדפס עמוד זה
רביעי, 17 ינואר 2018 04:59

השואה של רוסיה: 100 שנים לאסון המהפכה הבולשביקית

במחנות הריכוז של השלטון הקומוניסטי ברוסיה, הגולגים, בוצע רצח העם הגדול בהיסטוריה (עד שתלמידיהם, הקומוניסטים הסינים, התעלו על מוריהם הרוסים).

לאחרונה מלאו 100 שנה למהפכת אוקטובר, היא המהפכה הבולשביקית ברוסיה שהולידה אסונות חסרי תקדים בכול העולם. לרגל יום זיכרון זה אסף המירור אוסף של צילומים מהמאפיין המובהק של המהפכה – מהגולג – מערכת עצומה ומסועפת של מחנות ריכוז שנוהלו ברוסיה על ידי השלטון הקומוניסטי, אלה היו למעשה מחנות השמדה.

עשרות מיליוני אנשים נכלאו בהם בתנאי מחייה גרועים ביותר והועבדו בעבודות פרך בתנאי רעב. מרבית האסירים מתו ברעב ומחלות ולא שרדו. התנאים במחנות הבהירו את כוונת השלטון: האסירים ימותו ולא ישרדו.

ניתן היה לראות בגולגים את רצח העם הגדול בהיסטוריה, לו לא הגיחו הקומוניסטים הסיניים ורצחו בשיטות דומות עוד יותר אנשים.

הנה, אם כן, תמונות מגן העדן הקומוניסטי:

2430 1

2430 2

2430 3

2430 4

2430 5

תמונות ניוז דוג מדיה. מתוך כתבה בדיילי מייל.

מלבד עשרות המיליונים שעונו ונרצחו במחנות הריכוז הסובייטיים, כל תושבי ברית המועצות (גם אלה שלא הגיעו לגולג) חיו בעוני משווע ובתנאי חיים קשים כלכלית, והן מבחינת זכויות אדם בסיסיות (חופש ביטוי, חופש תנועה). כולם חיו בפחד מתמיד מפני השלטונות ומעל לכל ריחף ענן הגולג שאיים על כולם.

מלבד עשרות מיליוני בני האדם שנספו או נרצחו במחנות הריכוז של הגולאג, מתו 10-15 מיליון בני אדם ברעב. היו לפחות שני גלי רעב גדולים, יזומים על ידי השלטון הקומוניסטי.

הרעב הראשון היה בשנים 1921-22 בעת שלטונו של לנין וידוע בשם הרוסי פוולז'יה. כ- 30 מיליון בני אדם (בעיקר איכרים) סבלו מרעב, 5 מיליון מהם נספו. הזוועות היו גדולות, ראו התמונות נוספות בקישור (מי שיכול לסבול זאת).

הרעב הגדול השני קרה באוקראינה בשנים 1932-33 וידוע בשם "הולודומור", כ- 7-10 מיליון איכרים מתו ברעב יזום על ידי סטאלין – שמטרתו הייתה לשבור את ההתנגדות לקולקטיביזציה של האדמות (החרמת הקרקעות הפרטיות לטובת הקולחוזים ששייכים לכל העם – הגשמה של הצדק החלוקתי).

ראוי היה לציין את יום המהפכה הקומוניסטית, ה- 7 בנובמבר (על פי לוח השנה הרוסי), כיום השואה של רוסיה.


יעקב

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה באתר

עודכן לאחרונה ב שני, 02 יולי 2018 04:12

פריטים קשורים

מוטי היינריך
הקומוניסטים הרוסים סילפו את הסוציאליזם הטהור
הסוציאליסטים במערב (וגם ברוסיה של היום) טוענים כי "לא כך" התכוון המשורר להגשים את הסוציאליזם. הרעיון צודק ויפה – הטעות נעשתה בדרכי הגשמתו.טעות. זה סוציאליזם ואין דרך אחרת להגשמתו. אף אחד לא ייוותר מרצונו על רכושו הפרטי "לטובת הכלל". צריך להפעיל כוח. אם צריך להפעיל כוח אז צריך גם לסגור את הגבולות, אחרת כולם יברחו.אם יהיה חופש דיבור אז אוייבי הסוציאליזם ידברו. לכן אין ברירה אלא להשתיקם בגולג.הקיבוצים בישראל היו המודל היחיד בעולם ל"הגשמת סוציאליזם בדרכי שלום" וגם זה נכשל. הם קרסו כלכלית כל מספר שנים החל מלפני כ-90 שנים. וכאשר קרסו סופית, גרמו לנזק מצטבר של מאות מיליוני שקלים למשלמי המיסים בישראל. חלקם חזרו לפרוח רק כאשר נטשו את הסוציאליזם.
1
שחרורון
זה לא קומוניזם אמיתי
"אם אתה לא סוציאליסט בשנות ה20 שלך - אתה חסר לב. אם אתה לא קפיטליסט בשנות ה30 שלך - אתה חסר מוח."הקומוניזם חי ובועט, ולא רק בסין וונצואלה. שעברתי לאיזור סאן פרנסיסקו, מצאתי חברות הייטק החיות על מריטוקרטיה לצד קומוניסטים החיים על פנטזיה
0
יוסי ברנע
מוטי סותר את עצמו
הסוציאליזים בישראל אמנם נכשל אבל לא היה כרוך במחנות ריכוז ובהרעבות המונים.
0
יעקב
סוציאליזם בישראל
אכן לא הוליד מחנות ריכוז או מוות ברעב, ברוך השם. אבל הוא כן הוליד עוני. רמת החיים בישראל, לפחות עד שנות ה 1980, הייתה נמוכה מאד.למזלנו (שוב: ברוך השם) השתחררנו מאז מהסממנים הכי מדכאים של ניהול כלכלה סוציאליסטית.
1
יעקב
השואה הקומוניסטית
אני לא רוצה לפגוע בזכרון השואה של העם היהודי שנחשב לפשע הכי גדול והכי מתועב בתולדות האנושות. אני גם לא רוצה לעסוק בהשוואה כמותית של מידות הרוע.בכול זאת - השואה של העם הרוסי (השואה הקומוניסטית) הייתה נוראית ואיומה מאד.
0
יעקב
הבדל בסיסמאות לא במעשים
ההבדל בין הנאצים לקומוניסטים היה רק בסיסמאות ששימשו כבסיס ותירץ למעשי הפשע הברבריים.הנאצים דיברו על "עליונות הגזע הארי" - סיסמה בהחלט מטופשת ומרושעת.הקומוניסטים דיברו על "צדק חברתי" ו "שלטון העם" ו "המעמד הפרולטרי (העבודים)". סיסמאות אלה מקובלות גם כיום ונחשבות ל"טהורות" - למרות מעשי הזוועה שנעשו בשמן.מבחינת המעשים - מעשי הדיכוי והרצח - לא היה שום הבדל בין הברבריות הנאצית לברבריות הקומוניסטית. מבחינה כמותית - הזוועות הקומוניסטיות היו הרבה יותר גדולות ונמשכו לאורך הרבה יותר זמן. (חלקן נמשכות גם היום...)
1
אילנה
חוזר: השואה של רוסיה: 100 שנים לאסון המהפכה הבולשביקית
גולגים לא היו מחנות השמדה אלא מחנות עבדות. סטלין זכור כמי שהצעיד את הכלכלה הסובייטית קדימה,והוא אומנם עשה זאת -- בעזרת כח עבודה כמעט חינמי.
0
יעקב
קומוניזם חזק בתעמולה
"סטלין זכור כמי שהצעיד את הכלכלה הסובייטית קדימה""זכור" למי ששבוי באידאולוגיה קומוניסטית, ובדיס-אינפורמציה שהיא הפיצה. החלק הכי חזק בקומוניזם זו תעמולת השקר.
0
יעקב
"הצעיד קדימה"
"סטלין זכור כמי שהצעיד את הכלכלה הסובייטית קדימה"זו תעמולה קומוניזטית סטנדרטית. הם תמיד "מצעידים קדימה" כול דבר והם תמיד מייצגים את "העתיד".בכול אופן - כול המדינות מתפתחות עם הזמן (צועדות קדימה). אם ברה"מ צעדה בכלל קדימה (לא בטוח) היא צעדה הרבה פחות מאשר מדינות קפיטליסטיות, ואני לא מדבר על ארה"ב, אלא, למשל, על רומניה השכנה (בין שתי מלחמות העולם).בנוסף: כול הסטטיסטיקות (כלכליות או אחרות) שפורסמו בברה"מ היו שקר מא' עד ת'. בכול הרמות - כול אחד די ממממממ
0
יעקב
שיעורי תמותה בגולאג
נכון - הגולאג לא היה מחנה השמדה אלא מחנה עבודה וענישה, האסירים לא נרצחו מיד עם הגיעם (כמו במחנות השמדה נאציים). אבל, התנאים היו מאד קשים, עבודה קשה, שעות ארוכות ותזונה לקויה, קור, כך ששיעורי התמותה היו גבוהים מאד.חוץ מאסירי הגולאג שהובאו, כביכול, לעבוד, נרצחו מאות אלפים (או יותר) באופן ישיר, ביריות - קראו לזה "הוצאה להורג" או "טיהורים". ומעל ל 10 מיליון מתו ברעב - גם כן כתוצאה ממדיניות מכוונת של השלטון הקומוניסטי.נכון הוא שהיקף הזוועות קטן בהרבה אחרי, נאמר, 1960...
0
@ לוי.
ליוסי (3#): הנקודה המרכזית היא מהות המשטר.
ברוסיה הסובייטית המשטר היה דיקטטורי. ככזה הוא כפה את האידאולוגיה שלו - קומוניזם - על כולם. מי שהתנגד - נענש.הקיבוצים כלל לא היו משטר של מדינה. הם היו התארגנות כפרית וולונטרית, שמימשה את האידאולוגיה שלה - קומוניזם - על חבריה. הכניסה והיציאה היו חופשיים.משטר מפא"י, שהנחיל רעות חולות רבות, לא היה דיקטטורי. לכן לא היו מחנות כפיה.
0
יעקב
הקומוניסם הרוסי
הקומוניסם נכפה על ידי הרוסים על כול מדינות הכיבוש שלהם, במזרח אירופה, ובעזרת מקומיים בסין וצפון קוריאה.זאת אומרת - שמלבד השואה שהקומוניסם הביא על רוסיה ועמיה, הוא הביא שואה לעמים רבים נוספים, תחת כיבוש רוסי (כול מזרח אירופה).ובנוסף, ללא כיבוש רוסי, הביא הקומוניסם אסון על קובה וונצואלה וארצות אחרות (קמבודיה) כולל גולגים, רציחות, מחנות ריכוז.
0
שחרורון
חוזר: השואה של רוסיה: 100 שנים לאסון המהפכה הבולשביקית
מה שמצחיק הוא שאתה יכול להסתובב עם חולצה אדומה עם מגל ופטיש , צה גווארה, סטלין, לנין, מארקס ושאר נבלות שמיצגים את הפילוספיה הסוציאליסטית-בינלאומית העומדת על כ200 מליון גופותאבל נחש מה יקרה אם תלך עם חולצה המיצגת פילוספיה רצחנית, אך בסדר גודל נמוך יותר: הסוציאליזם הלאומי (כ 20 מליון גופות).
0
יעקב
הקיבוץ והמדינה
הקיבוץ ניסה להגשים חלק אחד של הרעיון הקומוניסטי, החלק ה"יפה" - חיי שיתוף בקהילה מרצון והכרה, בעלות משותפת על נכסים, שיוויון מלא. ללא כפייה וגולאגים. הקומוניזם התמים. וגם זה לא כול כך הצליח.החלק היותר חשוב של הרעיון הקומוניסטי הוא החלק הפוליטי, "המהפכה" - דהיינו - השתלטות על המגנון האלים של המדינה, החרמת כול הרכוש הפרטי בכוח (בייחוד אדמות ובתי חרושת), וניהול כול היבטי החיים (כלכלה, חינוך, מדע) על ידי המדינה, בכוח.הקומוניזם ה"אמיתי" אינו הקומוניזם התמים והקטן של הקיבוצים (ללא כפייה), אלא הקומוניזם האלים של לנין וסטאלין שהרצח ההמוני היה נר לרגלם.את הטיהורים והרציחות ההמוניות של סטאלין נהגו קומוניסטים מערביים (האידיוטים המועילים) להצדיק באמרה: אי אפשר לעשות חביתה בלי לשבור ביצים. על זה ענה ג'ורג' אורוול: איפה החביתה?
0
fakenews
ועדיין אורוול היה סוציאליסט חבר במפלגת הלייבור.
להלן כמה ציטוטים ממנו :“Every line of serious work that I have written since 1936 has been written, directly or indirectly, against totalitarianism and for democratic socialism, as I understand it.”“And the only regime which, in the long run, will dare to permit freedom of speech is a socialist regime. If Fascism triumphs I am finished as a writer — that is to say, finished in my only effective capacity. That of itself would be a sufficient reason for joining a socialist party.”
0
יעקב
אורוול
Nobody's perfect
0
אברהם
הגולאג חי וקיים. אריתראה, סין, קוריאה ועוד
למי שלא מבין מה האריתראים עושים פה
0

3000 תוים נשארו