הדפס עמוד זה
רביעי, 01 מאי 2019 06:36

ביורוקרטיה מטורפת: גרמניה הנאצית מחוסלת, אבל מכונת ההשמדה פועלת

גרמניה הרוסה ובוערת ערב התבוסה, אבל ממשיכים להשמיד יהודים במלוא הקצב – מנוגד לכל הגיון (גרמני).  

2503

אופי הביורוקרטיה האנושית מוזר. בכיכר המדינה בתל אביב אושרו תכניות לבניית שלושה מגדלי מגורים. בשבועות הקרובים תחל החפירה ליסודות. למרות זאת, לפני מספר ימים עמלו פועלי עירייה ושקדו במרץ על גיזום הדשא בכיכר... הדשא שיהפוך בקרוב מאד לאתר בנייה.

לביורוקרטיה יש סדר יום משלה: זרוע אחת של הארגון, מנותקת לחלוטין בשגרתה מיתר הגוף. מחזה הזוי. יש הוראות לגזום את הדשא הנאה בתאריכים קבועים... אז גוזמים ומסמנים V על המשימה שבוצעה. משימות ביורוקרטיות הופכות לעיתים למערכות עצמאיות עם דינמיקה וכוח התמדה משלהן תוך התעלמות מהאירועים.

ואם הביורוקרטיה של עיריית תל אביב כה מרובעת וממלאת בדקדקנות אחר ההוראות, אז ייתכן שזה גם ההסבר לטירוף הביורוקרטי הנאצי, בהקשר היהודי, לקראת סוף המלחמה.

השמדת היהודים והצוענים בוצעה במסגרת משנה סדורה עם ביסוס תיאורטי ואידיאולוגי. "תורת הגזע" גרסה כי הגזע "הארי" הוא גזע עליון שנועד לשלוט ולהתרבות. הגזע הסלאבי שמאכלס את מזרח אירופה (אוקראינה, רוסיה, פולין וכו') נחשב לגזע נחות – דינם עבדות ו"דילול". היהודים והצוענים לא נחשבו אפילו לגזע, אלא לתת-גזע – אותם יש להשמיד.

לאורך שנות מלחמת העולם פעלה במלוא הקצב "ביורוקרטיית ההשמדה" של העם היהודי באירופה. מדובר במערכת מסודרת ומנוהלת היטב שכללה איתור, ריכוז ורישום של יהודים. לרשות המערכת הועמדו אמצעים לוגיסטיים כמו רכבות ומשאיות שחצו את אירופה בדרך ליעד הסופי, תקציב בינוי ותחזוקה, אפילו תקציב "הסברה" לא מבוטל. לרשות המערכת עמדו אלפי עובדים ומנהלים שזה היה עיסוקם הבלעדי – ניהול השמדת היהודים. אין פרטים על תקציב המערכת, אבל וודאי שנוהלו גם תקציב והנהלת חשבונות מסודרים. יש להניח שהיה גם סעיף הכנסות – מביזת רכוש יהודי והתחשבנות עם הגופים אליהם נשלחו אסירים יהודים כ"כוח עבודה". השמדת 7.5 מיליון יהודים וצוענים אינה "עסק" פשוט – צריך מנהלה מסודרת.

ננסה לדמיין את מצבה של גרמניה הנאצית באותם חודשים בשנים 1944-1945, ערב התבוסה. בנות הברית כבר נחתו בחופי צרפת, ארמיות אדירות של צבא אמריקאי ובריטי מפלסות דרכן אל עבר המולדת הגרמנית על גבי גופות של מאות אלפי חיילים גרמנים הרוגים. מיליוני חיילים רוסים עם אלפי טנקים מתקדמים אל גרמניה ממזרח ומצפון. גיחות הפצצה, בהן נוטלים חלק אלפי מטוסי הפצצה אמריקאים ובריטים, מבעירים מידי לילה את ערי גרמניה והורסים בשיטתיות בניינים, מפעלים ותשתיות. לגרמנים יש אלפי הרוגים מידי יום, מחסור במזון, דלק, פחם לרכבות ולחשמל, כוח לוחם שהולך ומצטמצם. סופה של גרמניה קרב.

מנקודת מבט גרמנית, קשה להבין איך ייתכן להמשיך להשמיד יהודים במלוא הקצב בסוף 1944 ועד ממש לסיום המלחמה ביוני 1945? למה הם לא החזירו אל המולדת הגרמנית המותקפת כל גרמני כשיר לאחוז בנשק והמשיכו לבזבז כוח אדם יקר על השמדת יהודים? למה הם תיקנו מסילות ברזל שהופצצו, הקצו רכבות תקינות ופחם שהיו במחסור, רק כדי להמשיך להוביל יהודים להשמדה במקום לשנע נשק, תחמושת וחיילים אל החזית?

מנוגד לכל הגיון (גרמני)!

"השנאה ליהודים" אינה הסבר מספיק טוב. כל עבודה הופכת לשגרה, ובייחוד כזו שמתנהלת שנים. עורך דין שכותב סיכומים וממהר להופעה בבית המשפט לא חושב על "אהבתו למקצוע", כך גם החקלאי שאוהב את ריח השדה החרוש לאחר הגשם. יש שגרת עבודה... ממשיכים.

מנהל מחנה העבודה, או מחנה הריכוז לא חושב כל היום על "שנאתו ליהודים", זה כבר ברור מזמן. יש לו בעיות אחרות על הראש: ביקור מתוכנן של מפקד המחוז בשבוע הבא, תקלה במערכת החשמלית של הגדרות, תקלה במשרפות, הדואר מדיסלדורף שלא הגיע, המזכירה שלא מרגישה טוב ונשארה בחדרה... טרדות של שגרת עבודה. קשה להאמין ש"שנאת יהודים" העסיקה את מנהל החשבונות באושוויץ יותר מאשר הפחד הממשי מהרוסים המתקדמים בחזית המזרחית.

ההסבר לדבקות במטרה טמון כנראה בגנום האירגוני הביורוקרטי. המנהלה להשמדת היהודים מתעלמת מרעש התותחים המתקרבים, מההרס המוחלט של הרייך השלישי. הם ממשיכים להשמיד יהודים, פשוט כי אף אחד לא הורה להם להפסיק, אף אחד לא שלח להם הוראה בכתב שנחתמה כהלכה בשלושה עותקים... ייתכן שקיבלו הוראה להפסיק, אבל חסרה שם איזושהי חותמת... הם הפסיקו רק כשרעש התותחים התקרב למחנה הריכוז.

מוטי היינריך

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה באתר

עודכן לאחרונה ב רביעי, 01 מאי 2019 06:51

פריטים קשורים

אסף בן דור
רודולף ורבה מסביר את זה
רודולף ורבה אחד האסירים הבודדים שהצליחו לברוח מאושויץ נותן לכך טעם בספרו. הרכבות מלאות היהודים הביאו המון עושר לרייך. חפצי ערך שהוסתרו במזוודות, בכיסים, בפה. הכל זרם ל"קנדה" האגף במחנה ההשמדה בו כל העושה הזה טופל. מטבע חוץ, תכשיטים, שיני זהב, הכל תורגם לייצור המלחמתי שכל כך היה דרוש. גם דירות שפונו מדייריהם היהודים שמשו את הרייך למשל כדי לשחד אוכלוסיה מקומית שתתמוך בגרמנים ולא תמרוד.
0
יואב נצר
פיאודליזם מנוגד ליהדות
כיוון שהיהדות מבוססת על כך שפרעה וצבאו טובעו בים כיוון שסר חינם בעיני ה', מה שנחגג כל סדר של פסח וזאת לטובת חוקת יסוד התקפה לכל בחברה נטולת מעמדות מהותיים - קרי תורת ישראל, הפיאודלים חוששים לעורם - ובצדק!לכן הם הקימו את ה-EU ומחליפים את צאצאי-הנוצרים (שאין להם שמץ מה כתוב בתנ"ך ובברית-החדשה), במוסלמים,כלאמר בסוגדים ל-"טוב שבנוכלים", למתחם הכניעות (וסאליזם, דאר אל-איסלם) ולפיאודלים (מתחם המלחמה: דאר-אל חארב). הגרמנים guerre-mani קרי אנשי-המלחמה בלטינית, הינם פיאודל-וסאלים ופועלים כמו רובוטים לפי אג'נדה אסטרטגית להשמדת כל דמוקרטיה, רפובליקה ויהודים.
0
מיכל
למה ישראלים נוסעים לברלין
כמו עדר בהמות חסר עמוד שדרה? שמישהו יסביר לי.
0
אפרים ב.
אין קשר לביורוקרטיה - רק אינטרסים
התחליף ל"שרות" באושוויץ היה שרות בחזית ולכן ככל שהגלגל התהפך לרעת הנאצים , הנאצים באושוויץ היו מחויבים להניב תפוקה יותר גבוהה , אחרת נשלחו לחזית . הטירוף הנאצי התחיל בזה שייחסו להשמדת היהודים את אותה חשיבות ואולי יותר מאשר הניצחון במלחמה .כנ"ל אגב גם לגבי העירייה - גם שם פועלי העירייה ובעיקר מפעיליהם צריכים להצדיק את קיומם וינקטו בכל צעד אפשרי כדי לשמור על "הפרויקט" .
0
שחרורון
המכונה
שלטונות קולקטיביסטים מצטיינים בבניית מערכת שהופכת את האדם לסתם עוד חפץ. הסוציאליזם-הלאומי הנאצי הוא לא שונה
0
יוסי ברנע
תשובות אפשריות
השמדת הגזע היהודי על פי התפיסה הנאצית היתה מרכזית באידיאולוגיה. שהרי אם המטרה הנאצית המרכזית והעליונה הייתה ניצחון במלחמה, היו המוני מי שהוגדרו כיהודים מגויסים למאמץ המלחמה הגרמני במפעליה השונים. השקעה רבה בתחבורה ובהמשמדה הייתה על חשבון המאמץ המלחמתי הגרמני. יש נקודה שמוטי לא ער אליה וזה ,שלמעשה לא היה סדר בהתנהלות הנאצית כי היו הרבה יחידות שונות שלעיתים התנגשו בסמכויותיהן ורק הפיהרר היה האוניה הפרסונלית לקביעה הסופית אבל לעיתים פעלו מתוך ניחוש מה רצונו.
0
יעקב
לא בירוקרטים-רובוטים
הנה סיפור אמתי. ד"ר ראובן הכט ז"ל היה הבעלים של ממגורות "דגון" בחיפה, (נפטר ב 1993), הוא היה ישראלי, אבל בעל אזרחות שוויצרית, לאביו ומשפחתו הייתה חברת ספנות מהגדולה בגרמניה ובשוויץ - ספנות על הריין.ראובן היה ציוני, חבר בית"ר, עלה ארצה ב 1937 ובזמן מלחה"ע השנייה נשלח כשליח לשוויץ במטרה לנסות להציל יהודים.ראובן הכט הכיר אישית, מימי לימודיו בשוויץ בשנות ה 20 שוויצרי בשם מוזלי, שכיהן כנשיא שוויץ עד 1939. מוזלי, בתורו היה חבר ילדות של היידריך הימלר מפקד הגסטאפו הנאצי. בתחילת 1945 הלך מוזלי (לאחר תיאום עם הכט) להפגש עם הימלר במטרה לנסות להציל יהודים. הימלר הרגיש שהסוף קרוב, ורצה, בין השאר, להכין לעצמו אליבי. הימלר הסכים להציל יהודים, תמורת כסף, כמובן, ועוד דרישות חומריות. כמווחה רצון טוב שלח הימלר רכבת ובה 1400 יהודים ממחנות ההשמדה לשוויץ, ויהודים אלה ניצלו. (הוא קיבל, כמובן, כסף). הוא גם הורה, על דעת עצמו, למחנות ההשמדה (או לחלקם לפחות) להפסיק בהשמדת היהודים וחלק הפסיקו, זמנית. העיסקה עם הימלר לא יצאה לפועל לבסוף כי האמריקאים לא הסכימו לתת לו מה שביקש (בין השאר משאיות ודלק).אבל, מפקדי המחנות לא הסכימו להפסיק את ההשמדה, ההוראה נראתה להם מוזרה, הם התלוננו, וסגנו של הימל הלך ישר להיטלר ושאל אותו אם הפסקת ההשמדה היא על דעתו (של היטלר). היטלר אמר שלא, שהימלר פעל על דעת עצמו, והימלר בוגד.בסוף אפריל 1945, אולי שבועיים לפני שהיטלר התאבד, הכריז היטלר על הימלר כבוגד, פיטר אותו מכול תפקידיו ודרגותיו והורה לירות בו. (הימלר הסתתר). היטלר גם הורה למפקדי המחנות להמשיך בהשמדה. (הימלר הסתתר זמן מה אחרי תום המלחמה, אך נתפס על ידי האמריקאים, והתאבד).כלומר: המשך ההשמדה לא הייתה פעולה בירוקרטית, מכוח האינרציה של הפקידים. זו הייתה הוראה מפורשת של היטלר, והמפר את ההוראה היה צפוי לעונש מוות. לא שהיה צורך גדול להשתמש באיום זה - מפקדי המחנות היו מלאים ברוח הנאציזם, ולא היו, כמו שחנה ארנט טענה (על אייכמן), אידיוטים-רובוטים שלא הבינו מה הם עשו. הם עסקו במלאכת ההשמדה בהכרה מלאה ובהתלהבות.
0
דוד
המסקנה היחידה שאני מסיק
היא שהגרמנים כקולקטיב זה עם חסר תקנה פסיכופתי של חארות.
0
יעקב
בארברים
לא רק הגרמנים!במשטרים הקומוניסטיים בעולם (ברה"מ, סין) נרצחו כ 100 מיליון בני אדם. !!מאה מיליון!! (במאה ה 20).השואה "שלנו" (של היהודים) היא ממש כלום בהשוואה לגודל השואה שהיה, והינו עדיין, הקומוניזם.וכמעט אף אחד לא מפגין היום ברחובות תוך הנפת צלבי קרס, אבל 100 אלף איש הפגינו ב 1 במאי במוסקבה והניפו דגלים אדומים עם הפטיש והמגל!דרך אגב: הקומוניסטים החלו במדיניות של רצח המוני הרבה לפני עליית הנאצים לשלטון. קשה שלא להרהר שמא שאבו הנאצים השראה מהקומוניסטים במעשי הרצח חסרי המעצורים.
0
יעקב
1 במאי זכרו את פשעי הקומוניזם
אצלנו נפל יום השואה, במקרה, ב 1 במאי.אחרים מציעים להפוך את ה 1 במאי ליום הזיכרון לפשעי הקומוניזם.https://reason.com/2019/05/01/victims-of-communism-day-2019/
0

3000 תוים נשארו