הדפס עמוד זה
ראשון, 22 נובמבר 2020 19:53

מה יקרה אם "ההפגנות" יצליחו ונתניהו ייכנע ויפרוש?

איזו שמחה תתחולל בחוגים רבים. חיבוקים ונשיקות. הישג שלא היה כמותו. נתניהו הולך הביתה. המסה וההתמדה בהפגנות שברו את נתניהו. הייתם מאמינים? נניח לרגע שכך יהיה. ראו מה יקרה בבוקר למחרת.

2581

תעלומת המחאה איננה כל כך גדולה. המחאה תיכשל כי היא חסרת מטרה. עבור רבים הפלת נתניהו איננה מטרה מספקת. אמנם חלק מהמפגינים סבור, כמובן, שדי בכך שתופסק כהונתו של ראש ממשלה עם כתבי אישום. אבל רבים מבינים ששנוי גדול לא יצמח מכך.

נניח, רק נניח לרגע, שנתניהו יישבר, יפתח את החלון ויצעק "אני נכנע".

איזו שמחה גדולה תתחולל בחוגים מסוימים כאן ארץ. חיבוקים ונשיקות. הישג שלא היה כמותו. נתניהו הולך הביתה. המסה הקריטית וההתמדה בהפגנות שברו את נתניהו. הייתם מאמינים?
נניח לרגע שכך יקרה.

ומה יקרה בבוקר שלאחריו?

הליכוד נערך להצבעה מהירה בתוך הסיעה בכנסת (רק ח"כ יכול להיות ראש ממשלה). קצת מחנאות, קצת אינטריגות, ובוחרים מנהיג. כך בדיוק קרה כשבגין הודיע "אינני יכול עוד" ובסיעת הליכוד התמודדו שניים, יצחק שמיר ודוד לוי – שמיר ניצח והממשלה הוקמה ללא בחירות. מי ייבחר הפעם? אולי מישהו מהמטאורים הצעירים. אולי אמיר אוחנה.

כל מי שייבחר יקים בקלי קלות ממשלה עם החרדים, ימינה וישראל ביתנו, שלכבוד האירוע עוזבת את גוש השמאל ומצטרפת חזרה למקומה הטבעי בימין. לנתניהו היה בגוש הימין 58 קולות? לאוחנה, עם ליברמן יש 65 קולות.

נו, מפגיני בלפור, אתם עדיין מאושרים? הדמעות עדיין זולגות מאושר?

במקום נתניהו, שעל כישרונותיו ואיכותו האישית אין חולק, נקבל את ההרכב של מירי רגב, דודי אמסלם, יריב לוין, אוסנת מארק, גילה גמליאל, אופיר אקוניס ועוד כוכבים כמותם משמי הליכוד, רק בלי נתניהו בראש.

על כסאו יושב כעת אמיר אוחנה. ואם לא אוחנה בראש, אז אולי מירי רגב. אישה בראשות הממשלה. איזה רגע מרגש לשדולת הנשים. ואם לא הם – אולי ישראל כץ או יואב גלנט? מי יודע? אולי אמסלם חזק? מהספסלים האחוריים כבר מתחממים מיקי זוהר ומאי גולן ומבקשים להתקדם לשולחן הממשלה. שכחתי מישהו? את ד"ר שלמה קרעי? את עמית הלוי? איזה ספסל מדהים יש לליכוד. גדעון סער, אם שאלתם, שרוף בסיעה ושרוף בפריימריס.

מפגינים יקרים! חודשים עמדתם ברחובות. בשמש הלוהטת, בגשם השוטף, מול מכתזיות. מול סוסים. דחפתם. נדחפתם.
אבל המטרה הושגה!
קריים מיניסטר הלך הביתה!
עכשיו הגיע הרגע הגדול. הרגע המיוחל.
מושבעת ממשלה חדשה!
הכול חדש דנדש מהניילונים.
עם בנט ושקד. וסמוטריץ' גם. עם ליצמן וגפני. עם ליברמן וליברמן (רק הוא הבוס. היתר שוליות. בהבל פה הוא מוריד ומעלה). עם דרעי ודרעי (כנ"ל).
מאברוכּ על ההישג הנדיר. התמדתכם הביאה לחילופי הנהגה.

רגע, למה נפלו פניכם?
אתם לא מרוצים?
למה בבלארוס קיים סיכוי להפגנות להצליח וכאן לא?
כי כאן לא נגנבו קולות הצבור. זה מה שהעם רוצה. אם נלך לבחירות זו תהיה התוצאה. אין ממשלה לשמאל. אפילו כשליברמן נספר בגוש השמאל לא הצליחה האקרובטיקה האריתמטית לחבר את הרשימה המשותפת עם לפיד, גנץ ויעלון. כעת, כשליברמן חוזר לגוש הימין זה אבוד לחלוטין.

אין כאן, אצלנו, בסטיליה להפיל. אין כאן עם מול שלטון. העם תומך בממשלה.
האם המפגינים חשבו על כל זה?
חלקם בוודאי שכן. אבל אנחנו מדברים בעיקר על אלו שלא הצטרפו למחאה, או שקצת הפגינו ופרשו.

חוץ מזה, לא נעים לי להזכיר לכם זאת, אבל ההפגנות בבלפור גרמו נזק עצום למאמץ הציבורי למלחמה בקורונה. והנזק הוא תודעתי, שכן אם לשמאל יש ערכים מקודשים על אחת כמה וכמה שלחרדים יש כאלו. ההבחנה בין ההתקהלויות איננה חשובה. התחושה היא שיש ערכים מעל סגר הקורונה. מעל קדושת חיי האדם. שיש דברים שהם נשמת אפה של הדמוקרטיה. יפה, אז גם לנו בבני ברק יש ערכים שהם נשמת אפנו. אנחנו קוברים את מתינו, מתקהלים בהלוויה וחוזרים לסטנדר בישיבה.

האם מפגיני בלפור מנתחים כך את המצב? האם הם מאמינים שמסה קריטית של מפגינים תפיל את הממשלה ויקרה משהו אחר? האם אלו שנמנעים מלהפגין רואים כך את התמונה?

אין סקר שמברר למה מאן דהו לא הגיע להפגנה. אז גם לי מותר לכתוב השערות. זו התזה שלי.

דן לב פועם

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה

עודכן לאחרונה ב שלישי, 24 נובמבר 2020 06:31

פריטים קשורים

יעקב
התנהלות רגשית
אל תחפש הגיון. העולם מתנהל לפי הרגש, לא רק הפוליטיקה, אבל הפוליטיקה בוודאי ובוודאי.את ביבי שנאו שנאה גדולה ועמוקה עוד החל ב 1996 כאשר הוא הצליח לנצח את המשיח מאז, את שמעון פרס, ולגזול את השלטון מאלה ש"מגיע להם" - מפא"י-העבודה-פרס-רבין ז"ל. (הז"ל הוא עבור כולם).וביבי - חוץ מהשחיתויות הקלות שלו והאטימות ושרה - יש בו גם משהו פופוליסטי-דמגוגי - החיבור שלו לחרדים... חרדים - מה לעשות - הם מיעוט קטן בעם ולא אהוד, ונצלן, וביסוס שלטון נתניהו עליהם - הוא דבר - איך לאמור? בעייתי. לנתניהו אין ברירה - אבל הציבור הגדול לא אוהב את זה.אז, עם כול הכישרונות של נתניהו (בעיקר האנגלית הרהוטה) הגיעה הזמן לשינוי. בהחלט ייתכן והשינוי לא יהיה לטובה... אבל צריך לנסות. בכול מקרה נתניהו עבר את גיל 70 ואיש אינו חי לנצח.ואמיר אוחנה - גם אם ירכיב ממשלה זמנית, לא יגיע רחוק בבחירות הבאות... כאשר עושים שינוי צריך להסתכל גם רחוק יותר.
0
יעקב
אם ביבי מתפטר מחר
הסיכוי הוא שגנץ יהיה ראש ממשלה... עם או בלי לפיד וליברמן... עם או בלי בחירות... תחושת הבטן שלי היא שזה לא יהיה כזה אסון גדול.
0
דרור
ברור לכולם שזה לא ייקרה וזו גם לא המטרה
המטרה היא להחליש את הליכוד.לא להפיל אותו.זו תעמולת בחירות ארוכה. לתת לאנשים תחושה שכולם נגד ביבי.
0
ברכה גולדשמיד
יתכן שמפגיני בלפור כן ימשיכו להזיל דמעות אושר.
דברי דן לב פועם, ככל שהם מרתקים, כלל לא קשורים למטרה של 'קו ישר'. לכן כך תהיה גם תגובה זו. עובדות: 1) הנשיא אובמה חתם עם אירן על הסכם גרעין שמהווה סכנה עצומה לישראל.2) הנשיא טראמפ יצא מן ההסכם, ובכך עלה על הדרך לניטרול הסכנה.3) הנשיא הנבחר ביידן היה סגנו של אובמה, ולפי התחזיות אמור לשוב להסכם הגרעין. יתכן עם מעט שינויים. קרוב לוודאי לא מספיקים כדי לנטרל את הסכנה לישראל. 4) ראש הממשלה נתניהו "הלך ראש בראש" מול הנשיא אובמה בנושא זה. החשש:ראש ממשלה שאיננו מן הימין (גנץ, לפיד) יאמר אמן, אפילו בחצי פה, לכל מדיניות של נשיא ארה"ב.גם לראש ממשלה מן הימין (סער, אוחנה, ליברמן, בנט) לא יהיה אומץ ויכולת להתנגד להסכם גרעין מחודש של ביידן. כנ"ל ביחס לסוגיה הפלסטינאית. על כן, יתכן שמפגיני בלפור דווקא כן ימשיכו להזיל דמעות אושר.
0
אבי ביטן
כל הקשקוש שאחרי ביבי הליכוד ימשיל לשלוט
זה קשקוש. הליכוד עם אוסף הסמרטוטים שבו לא מסוגל לנצח בבחירות. מי שיעלה זה גוש המרכזוהוא ירים ממשלה יציבה בלי החרדים העלוקות שילכו לעבוד כבר
0
יעקב
ארה"ב מדינה עצמאית
והיא לא שואלת את ישראל מה לעשות. הייתי אומר בנוסף שהיא מדינה לא יציבה, על סף הכישלון.לא כול כך חשוב מה ארה"ב תעשה, ואין לאף אחד בישראל שליטה על כך, לא לביבי ולא לגנץ. השיקול: "ארה"ב" - לא רציני.
0
יעקב
המטרה של המפגינים
"המטרה היא להחליש את הליכוד."המפגינים רבים ויש ביניהם קבוצות שונות. אבל יש מכנה משותף מאד חזק - רובם אנשי השמאל ומפא"י לשעבר.הם שונאים את ביבי, שונאים את הליכוד, שונאים את החרדים, ושונאים את הליברמנים והדרעים. השנאה שלהם גדולה... גישה ריגשית כאמור.
0
שחרורון
אותו חרא, ריח שונה
שמישהו פועל משנאת x (ביבי במקרה הזה) ולא מאהבת y , מקבלים משהו חסר תוחלת ומטרה אמיתית
0
מילטון
הנבחרת של ביבי
ביבי הקיף עצמו בפופוליסטים חדלי אישים שערכם בנאמנותם האישית לקיסר. את השמות של רובם ציינת במאמר. עצם העובדה שנתניהו רומם אותם לרמת שרים ומקבלי החלטות היא בעיה ערכית שדי בה כדי לעורר בי את השאיפה שיסיים את תפקידו. יש והיו מספיק פוליטיקאים ראויים בליכוד - את כולם דחק הצידה. ביום שנתניהו ילך, גם החבורה הזו תתחיל להתפוגג ותוך פריימריז או שניים תצמח לליכוד מחדש שדרת מנהיגות סבירה. גם אם היום שאחרי נתניהו לא יהיה משהו, זה היום שבו דברים טובים יותר יתחילו לצמוח. אם יהיה לנו קצת מזל גם נקבל הנהגה (לא מנהיג) שאינה מחרחרת ריב בין כולם והופכת את ההפרד ומשול וגישת הנסיך של מקיאוולי לכלי העיקרי שלה בשימור השלטון. נהנתניהו אכן מוכשר - וכפי שעשה בכשרונותיו טוב, עשה בהם גם הרבה רע. חטא והחטיא את ישראל. הלוואי ויפרוש או יופרש במהרה.
0
ענת
אז זהו ש
יש ויש החולקים על כישוריו וכישרונו של נתניהו.כישורים זהים לכומר בכנסייה שחורה בסרט סוג..כל מה שכתוב לעי"ל אינו אלא תסריט בראשו של הכותב ,שם הוא שואל ועונה בשם המפגינים ,כאשר אין לו קצה חוטמה רצונם ומטרתם. קצרה היריעה מלהסביר ולפרט .ההתנשאות על המפגינים אינה במקומה( וזה לא שחסרההתנשאות מצד המפגינים על תומכי ראש הממשלה ..)הבעיה שהחוקים נרמסים על בסיס יומי, תום לב וטובת המדינה מעולם לא היו בכזה שפל. שרים לא רק חסרי כישורים בסיסיים או טיפת שכל ישר מותירים אחריהם שובל של הרס בתחום אחריות משרדם. זה כבר לא להשתין מהמקפצה , זה כבר #2 מהמקפצה
0
ס. דוד
ביבי מואשם בשחיתויות חמורות, לא קלות
כל מי שייבחר לראשות הממשלה במקום ביבי, יהיה טוב ממנו, כולל הנכדה שלי בת ה-5, וזאת משום:1. לא יתכן שבראשות הממשלה יעמוד אדם המואשם בשחיתויות כבדות ביותר - לקיחת שוחד והפרת אמונים. הוא אינו מכחיש דבר מהמעשים המיוחסים לו בכתב האישום.2. לא יתכן שראש ממשלה לוחץ לרכישת צוללת וספינות קרב כאשר במערכת הביטחון טוענים שאין בהן צורך ומשוועים למסוקים חדשים ולנגמ"שים.3. לא יתכן שראש ממשלה יגרום לפרוד בעם ולהסתה של קבוצות שונות, אלו כנגד אלו.4. ועוד ועוד. קצרה היריעה.
0
יעקב
לא ייתכן לראות רק צד אחד
הרבה לוקים בעיוורן חלקי ורואים רק צד אחד של המטבע."3. לא יתכן שראש ממשלה יגרום לפרוד בעם ולהסתה של קבוצות שונות, אלו כנגד אלו."הפרוד בעם אכן קיים, ושני הצדדים אחראים לו באותה מידה בדיוק. המצב סימטרי לחלוטין.אתה לא סובל את ביבי וביבי לא סובל אותך.
0
יעקב
פרוד בעם
הפרוד בעם לא דבר חדש, לא המציא אותו ביבי. זכרו את הסזון ואת אלטלנה... "כול המפלגות מלבד חרות ומק"י"...
0
מטלון מאיר
לא אלמן ישראל
איזה חשיבה חלולה , עד שביבי הגיע לא היו כאן ראשי ממשלות ? האם חסר למדינת ישראל חכמים ישרים איכותיים שיכולים להחליף כל ראש ממשלה ?
0
יעקב
בתיאוריה יש...
לא אלמן ישראל....אבל כאשר אני רואה את הנוף האנושי בכנסת... אז יש ספקות... צריך להיות אופטימי... קשה... בעיקרון, כאמור, ביבי כבר מעל 70... במוקדם או במאוחר ילך... ששונאי ביבי לא יהיו מודאגים, הוא לא לנצח.
0
בצלאלי
נתניהו פשרן, ועדין בתגובותיו
מגוחך שמאשימים את נתניהו בפילוג העם, כאשר הוא אחד העדינים והפשרנים מבין כל מנהיגי ישראל ואנשי דעת הקהל והתקשורת.נתניהו מעולם לא הרעיב את האויב הערבי השוהה בתוכנו, לא פגע ב"זכויותיהם ההיסטוריות" של חונטת הקיבוצנים. לא בעט בחרדים, גם לא בשמאלנים. כמו בגין בזמנו, הוא לא טיהר את הפקידות הבכירה מזוהמת השמאל ולא ניקה את אורוות כנופיית החוק. וקידם גנרלים למרות שאולפו אצל ווקסנר ודומיו. בכל נאום של שמאלן יפה נפש תמצא יותר גידופים וביטויים קשים כנגד היריבים הפוליטיים מאשר בכל נאומיו של נתניהו גם יחד. הסיבה היחידה שהשמאל יוצא נגד נתניהו היא כי הוא מצליחן רהוט ונבון ששייך לצד הפרו-יהודי. ועומד בראש המחנה הרואה בחזונו את "מכל העמים" ולא "ככל העמים" כרוח השמאל "הנאור".
0
אירופאי
ל #16 יש סיבה טובה יותר
בצלאלי אמר/ה :
הסיבה היחידה שהשמאל יוצא נגד נתניהו היא כי הוא מצליחן רהוט ונבון ששייך לצד הפרו-יהודי. ועומד בראש המחנה הרואה בחזונו את "מכל העמים" ולא "ככל העמים" כרוח השמאל "הנאור".
כשרוב האזרחים במדינה לא תומכים במצע שלך אפשר ללכד את ההמון לטובתך ע"י שלהובו כנגד אוייב, אמיתי או מדומה. זה לא אסטרטגיה חדשה.וכמו בכל מלחמה החלל הראשון היא האמת, ושיח פוליטי רדוד של כן ביבי לא ביבי על חשבון של בעיות הרבה יותר חשובות ועקרוניות, מבטיח שכולם יפסידו, במיוחד אילו אשר תולים תקוות שווא בהתגשמות חלומם.

0
MORDECHAI
ביבי אלוף
:-) :-) :-) יהיה מזה מעצבן בלי ביבי
0

3000 תוים נשארו