חמישי, 15 פברואר 2018 06:10

נתניהו אשם

מדובר בסוג "הונאה" שאינה מוגדרת בספר החוקים. מילצ'ן רשאי בהחלט למחות נגד נתניהו בזו הלשון: "הבנתי שתעזור לי... נתתי לך מתנות כדי שתעזור לי... דפקת אותי ולא קיימת את חלקך במה שאני פירשתי כהבנה בינינו".

נתניהו הרוויח ביושר את המהומה. הסיפורים הקטנים שמצטברים לאורך שנים על תכונות אופיו מציירות אדם נהנתן, קמצן, שונא תשלומים. כמו בבדיחות העממיות על הפרסי, התימני או הסקוטי.

במקרה שלנו, "התימני" נבחר לראשות הממשלה שוב ושוב. גוש גדול מאד של אזרחים אומר בעצם: "אין אנשים מושלמים, כל אחד והמגרעת שלו. אנחנו משלימים עם חסרונותיו של האיש כי מעלותיו גוברות פי כמה על מגרעותיו".

ככל שמגיעים לעמדה ציבורית בכירה, מתרחבת האמונה של הסובבים את הבכיר כי בכוחו "לסדר" דברים.

בעודי מקליד נזכרתי בסיפור אישי: כאשר הייתי סטודנט צעיר ו"עסקן ציבור" זוטר בתנועת נוער בראשון לציון, הכרתי את ראש העיר דאז עו"ד חנניה גיבשטיין. לא אלאה בפרטים, אבל מוניתי למשרה חלקית בעירייה כ"עוזר ראש העיר". אני מתקשה להיזכר בפרטי עזרתי הברוכה לראש העיר, אבל השמועה על תפקידי "הבכיר" התפשטה. לא חלפו שבועות ואזרחים כולל שכנים, מכרים ובעיקר אחרים שמעולם לא פגשתי, התקשרו כדי ש"אסדר" להם "משהו" בעירייה. הגדילה לעשות גברת שלא הכרתי שיצרה איתי קשר. האישה שטחה בפני את צרותיה עם בנה שהתגייס ושרת בבסיס מרוחק. לדבריה, שמעה שאני עובד בתפקיד בכיר ב"קריה" ושאלה אם אוכל לדאוג להצבת בנה במחנה מטכ"ל ("הקריה" בתל אביב). האישה סתם התבלבלה בין "עירייה" ל"קריה", הסברתי לה את הטעות. גם הוצע לי שוחד... לא תאמינו... אספקת מגשים של ביצי לול טריות. לאחיה היה לול תרנגולות גדול, האחות נהגה למכור ב"שחור" ישירות לצרכנים תוך עקיפת מנגנון השיווק הבולשביקי של "מועצת הלול"...

אנחנו רשאים לקבוע בביטחון מלא – כמעט כל "עובד ציבור", החל מהמנהל הזוטר במדור לשימור פרפרים בעיריית כפר סבא ועד למנהל אגף השקעות-סרק במשרד האוצר – סייע או "סידר" משהו למישהו. מאות אלפים (או מיליוני) ישראלים, נעזרים מספר פעמים במהלך חייהם ב"קשרים" או ב"טובות". מיליוני ישראלים מדלגים, לדוגמה, על הרפואה הציבורית או הפרטית ונעזרים ב"רפואת הקשרים". כאשר מי מבני המשפחה חולה חלילה, תעלה מיד שאלת המצוקה: "...מי יש לנו באיכילוב?".

לראש הממשלה כנראה אין ממש חברים על פי הפרסומים. אבל כשאדם מגיע לתפקיד בכיר – צצים חברים מכל הסוגים. לחברים האלה יש "צרכים" כמו לכל אחד מאתנו. הם יודעים שלראש ממשלה יש כוח והשפעה. החברים גילו מזמן את חולשת המתנות והקמצנות של נתניהו וביקשו ממנו טובה שיסדר משהו עבורם. ייתכן שאפילו לא ביקשו, אלא רמזו ונתנו מתנה חברית. נתניהו, כמצופה, לא עמד בפיתוי של המתנה השולית. קרוב לוודאי שהבין, כנראה שלא הבטיח, אבל נתן להם להבין. גם המילצ'נים הבינו. הם קיוו שהדברים "יסתדרו".

נתניהו קיבל מתנות אבל לא התכוון כלל לספק את הסחורה. ייתכן שהבטיח לנסות – צעד קדימה ושניים אחורה בגלל הפחד. ובעיקר – מצג שווא של ניסיונות לעזור לחבר, לא לאכזב לגמרי חבר. "ארנון, אתה רואה? ניסיתי אבל הכשילו אותי". וארנון רואה ומקווה שבסיבוב הבא זה יצליח יותר. ככל הידוע היום, גם לאחר "המלצות המשטרה" – נראה שנתניהו לא סיפק את הסחורה לחברים. אשמת נתניהו נעוצה במישור היחסים שבינו לבין ה"חברים". הוא פשוט הונה אותם... שבר את כללי המשחק.

מילצ'ן היה בטוח שנתניהו יעזור לו... אבל נתניהו "עבד" עליו – הצגה משכנעת של "כאילו" עוזר, אפילו כאשר פעל לעיתים נגד אינטרסים של מילצ'ן. מילצ'ן המשיך להאמין בחבר נתניהו כפי שהאמין בעבר לחבריו האחרים: שמעון פרס ז"ל, אולמרט, ויאיר לפיד. המילצ'נים תמיד מפזרים מתנות, או תקוות למתנות, כדי שפוליטיקאים ידעו – כדאי לשמור על יחסי חברות איתם. מילצ'ן המשיך לדחוף מתנות לנתניהו וזה לא התנגד כי הרי הוא נתניהו.

יחסי נתניהו-מילצ'ן אפילו לא מתקרבים לשוחד המקובל בפוליטיקה בארץ ובעולם. נתניהו לא מגרד את קצה הנעל של אולמרט, דרעי, או משפחת שרון. צריך להיות מאד יצירתי כדי לזהות את התמורה שניתנה כנגד ה"שוחד".

מדובר בסוג של "הונאה" שאינה מוגדרת בספר החוקים. מילצ'ן רשאי בהחלט למחות נגד נתניהו בזו הלשון: "הבנתי שתעזור לי... נתתי לך מתנות כדי שתעזור לי... דפקת אותי ולא קיימת את חלקך במה שאני פירשתי כהבנה בינינו".

כך קרה גם עם המתנה שארנון מוזס הבטיח לנתניהו ובניגוד למילצ'ן – לבסוף מוזס לא נתן. מוזס הבטיח סיקור אוהד לנתניהו ב"ידיעות אחרונות". נתניהו שמע את ההצעות של מוזס, יצר מצג ממנו מוזס התרשם כנראה כי העניין "יסודר"... אבל נתניהו כרגיל, כלל לא התכוון לספק את הסחורה ואכן לא סיפק. נתניהו כדרכו, עשה הצגה שהוא משתדל לרצות את נוני מוזס, אבל העיתון "ישראל היום" המשיך להתגלגל ומוזס המשיך "לקרוע" את נתניהו ב"ידיעות אחרונות".

120 חברי כנסת, 200 ראשי ערים ורשויות מקומיות, 500 לוביסטים, 7,000 חברי מרכזי מפלגות וחברי מועצות מקומיות, 50,000 עובדי ציבור מקושרים, מאות אלפי ישראלים אחרים. כולם שומעים ורואים בהשתאות את הסתבכות נתניהו ומגחכים – הם מביטים במראה ורואים את עצמם. ההגנה העצמית היחידה שיש להם בינם לבין עצמם היא: "טוב, אני לא ראש ממשלה; לראש ממשלה – אסור". ספק אם קיימת הצעת חוק שלא עומדים מאחוריה אינטרסים לא ענייניים, מעבר לתחפושת הרשמית של "טובת הציבור". אפילו לא החוק התמים שמחייב נהגים באפוד צהוב זוהר. (ראו כאן וגם כאן). אם נתניהו יואשם – אשמים יחד אתו עוד שני מיליון ישראלים לפחות.

אפשר לצמצם את התופעה, אבל אי אפשר למנוע אותה כל עוד צריך פוליטיקאים ו"נציגי ציבור". צריך משטר מסוג שונה שבו המדינה מעורבת הרבה פחות ב"עשייה" כלכלית וחברתית – חופש ואחריות אישית של האזרח לעצמו. אם המדינה לא מחלקת רישיונות, אז אין צורך לשחד פוליטיקאי כדי לזכות ברישיון. לא תהיה פרנסה ללוביסטים.

"המלצות המשטרה" הם תקציר סיפורים קטנים אחרים שפורסמו לאורך הקדנציות של נתניהו. הציבור הרחב מכיר את הסיפורים, אבל גוש עצום של אזרחים לא תופס בחושיו את נתניהו כמושחת יותר מפוליטיקאים אחרים. יתרונותיו של נתניהו בהנהגת המדינה עולים בעיניהם על חסרונותיו.

נתניהו לא היה "הוגן" כלפי מילצ'ן – קיבל מתנות ולא מילא את חלקו – על כך ארנון מילצ'ן היה שמח לתבוע את נתניהו אילו רק ניתן היה. נתניהו אשם ב"עוקץ" מיליארדרים.

מוטי היינריך

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה באתר

 

עודכן לאחרונה ב שני, 02 יולי 2018 04:10
צחי
זה שנתניהו לא הצליח לא אומר שאינו ניסה
אין חולק על כך שההטבות מצידו של נתניהו בסוף לא הוצאו לפועל. ככה זה בפוליטיקה, לא תמיד הכל מצליח ולא תמיד מצליחים להעביר חוקים שמעוניינים בהם. עם זאת המשטרה סבורה שיש בידיה מספיק ראיות לכך שרה"מ עשה את כל מה שלאל ידו על מנת כן להוציא לפועל את אותן הטבות
0
עוז
הערה
שלום לך מוטי, יכולת לוותר על התימני פרסי וכיוצא בזה
0
יעקב
משטרת התקינות הפוליטית
עוז: "שלום לך מוטי, יכולת לוותר על התימני פרסי וכיוצא בזה"אנא אל תבוא לנו כאן עם הטירוף של ההתבטאות התקינה פוליטית. מה שקורה בארה"ב, בה על כול מילה שאתה מוציא מהפה מתנפלים עליך בצעקות רמות "גזען, פאשיסט, נאצי"אף אחד לא מינה אותך כשומר התקינות הפוליטית.חופש הביטוי עדיין עיקרון חשוב.בקיצור - הערתך לא מצאה חן בעיני.
0
עידו
גבול שאינו קשיח, אינו קיים
באוטופיה (בעיני אחדים) שבה הממשלה לא מחלקת רשיונות ואין רגולציה לשום דבר, אולי אין סיבה לראש ממשלה לקבל שוחד.עד שתגיע האוטופיה הזו, אנחנו צריכים להחליט: אם ראש ממשלה פועל תמיד כנאמן הציבור בכל עניין שבו הוא עוסק - אסור לו לקבל מתנות במיליון ש"ח.אם יש חוקים - כל עובדי הציבור צריכים לאכוף אותם (או לשנות אותם ולעמוד לבחירות על כך).הכיפוף הבלתי פוסק של החוקים והניסיון להפוך כל שחור-לבן למאות גווני אפור, הוא האופציה הגרועה ביותר לדעתי.
0
יעקב
קרנות צדקה...
בארה"ב עושים את זה בצורה יותר תרבותית. לא מיליון "ש"ח על סיגרים ושמפניה, אלא מאות מיליוני דולרים לקרן הצדקה ע"ש קלינטון, או קרן הצדקה ע"ש אובמה.... הכול רק למטרות צדקה....
0
אלי נוריאלי
חוזר: נתניהו אשם
למוטי היקר.סוף סוף קול שפוי וצלול בתוך ים התקשורת העוינת.אגב, צפיתי אמש בערוצי הטלויזיה השונים בעורכי הדין של נתניהו - ויינרוט (שיהיה בריא), ודן אבי יצחק, והתעודדתי מאוד.אלי.
0
@ לוי.
מה נבקש מראש ממשלה
במישור המשפטי - אם בית המשפט ירשיע את ראש הממשלה, הרי שראש הממשלה יהיה עבריין.אם הוא לא יורשע ע"י בית המשפט, או אם בכלל לא יועמד למשפט - אין כל בעיה משפטית, והוא איננו עבריין. עדיין קיימת (אולי) בעיה מוסרית: האם זה "בסדר" שראש הממשלה יקבל כ-א-ל-ה מתנות ? והאם זה בסדר שראש הממשלה, כלשון מוטי, "יעקוץ" את חבריו ?אבל לכך קודמת שאלה הרבה יותר שאלתית: מדוע אנו מבקשים התנהגות אישית מוסרית מראש הממשלה ?אם יסתבר שמנהל סניף הבנק שלנו מקבל מתנות מ"חבריו", ואולי גם "עוקץ" אותם באי החזרת תמורה - האם נעבור סניף ?אם נשמע שמנהל תחנת הדלק הקבועה שלנו, בה המחיר נהדר והשרות אפילו יותר מזה, בוגד באישתו ומכה את ילדיו, האם נעבור לתדלק בתחנה אחרת, בה המחיר גבוה והשרות גרוע ?דומני שחייהם האישיים של מנהלי הבנק ותחנת הדלק לא נוגעים לנו. מה כן חשוב לנו ? התמורה שאנו מקבלים עבור "האגרה". קנינו דלק ושרותי בנקאות, אנו מבקשים מחיר טוב, שרות מעולה.נראה כי מראש ממשלה מצפים ליותר. הרבה יותר. הוא לא סתם מנהל של איזו תחנת דלק, הוא ר-א-ש הממשלה, לא ?! הוא המנהיג, העומד בראש המדינה, הלא כן ?! א... כן. זהו רם המעלה שאנו נושאים מעלה את עינינו אליו, זה שאנו מבקשים את חסותו, זה שהוא כמו האבא שלנו (כפי שבכה זמר ידוע על רבין ז"ל לאחר רציחתו).או ... דווקא לא. אולי צריך לראות בראש הממשלה רק את האדם שאנו מינינו לנהל עבורנו את אחד העסקים הקשים בעולם - מדינת ישראל, המצויה בסביבה עוינת ואלימה.אם יספק את הסחורה - מצויין. אם יכשל - אנו נבחר מנהל אחר.
0
יעקב
להפקיד את גורלך בידי שופט...
עו"ד ויינרוט אמר פעם משפט יפה בראיון הטלוויזיוני המפורסם שלו. היה מישהו (ייתכן שנתניהו עצמו בפרשה אחרת) שיכול היה לגמור את הפרשה בהחזר כספי, גבוה... אבל הוא טען לצדקתו והעדיף ללכת למשפט.אמר ויינרוט: "אתה משוגע? להפקיד גורלך בידי שופט? שופט בשר ודם, ועוד מרצונך החופשי???"אם נתניהו אכן קיבל מתנות בשווי מיליון ש"ח הוא הפקיד את גורלו בידי שופט, ומגיע לו מה שיקבל.
0
קפולסקי
יפה ומרענן. ענייני וקולח.
פשוט תענוג.
0
לרקר
ליעקב על עוז
אתה מתבלבל בין תקינות פוליטית לבין נימוס פשוט.תקינות פוליטית היא הניסיון להשתיק אנשים אחרים בכוח. אלו ה"נאצי! פשיסט!" וכן הלאה והניסיון להשתמש ברובה הממשלה ובכוח התקשורת הריכוזית בכדי להשתיק בכוח כל טענות נגד זה.נימוס פשוט, לעומת זאת, הוא לבקש לא להשתמש בכינוי גנאי עדתיים. עוז לא ניסה להשתיק אף אחד, הוא רק ביקש לא להשתמש בכינויי הגנאי העדתיים הישנים.מרחק גדול יש בין התקינות הפוליטית לבין בקשות פשוטות לנימוס. בעוד שלא מוסרי בהחלט לטעון שעל הממשלה לאסור על כינויי גנאי נגד אנשים בעודף משקל, זה לא מצדיק לקרוא לכל אדם כזה שאתה רואה ברחוב "שלום, דובון! אכלת כבר את עשר קופסאות הגלידה שלך להיום?".תקינות פוליטית היא בעייה משום ההצעות לפיתרון, לא משום כל תוכנה ביחד. הקריאה לכל בקשה לנימוס ולהעלאת רמת השיח "תקינות פוליטית" ופסילתה משום כן היא טריק אשר אנשים שאין להם דבר טוב יותר להגיד מאשר לגדף את כל מי שמסביבם עושים בשביל להצדיק את מעשיהם.
0
יעקב
לחנה בבלי
לרקר,אף אחד לא מינה לא את עוז ולא אותך לקומיסר לענייני נימוס או תקינות פוליטית.אני (לפחות) הייתי מאד מעריך אם לא היית מרשה לעצמך להטיף לי מוסר בעניינים אלה.אני שונא מטיפים.
0
יעקב
כדי להיות ברור לגמרי - הנה:
תימני, פרסי, סקוטי, כלב, רומני, פולני, ייקה, מרוקאי, יאיר לפיד, אולמרט, דרעי, בולשביק....הרשימה ארוכה. הכול מותר ומתקבל בברכה....
0
יעקב
כלב
הביטוי הכי בעייתי הוא "כלב".אני בעד חופש ביטוי, באופן כללי, אבל אם תקרא לכלב שלי "כלב" צה"ל לא אחראי למה שהוא (הכלב) יעשה לך.
0
עידן
חוזר: נתניהו אשם
זאת אומרת, אין שחיתות אם לא הוכח ביצוע של פקיד הציבור? ראש הממשלה יכול לקבל עשרות מיליונים, בתים, פינוקים ושאר טובין ומצד שני להילחם כמו אריה כדי לתת את מה שהטייקון ביקש, לצעוק את זה גם בראש חוצות ולהודות בפה מלא אבל כל עוד הוא לא הצליח אז אין שום בעיה?אמנם דוגמה מוגזמת אבל מה לעשות, ברור שזה לא עובד ככה. החוק ברור ושחיתות יכולה להתבצע גם כ"שלח לחמך על פני המים". דרך אגב, בכל מקום אחר בעולם כל פקיד ציבור היה מתפטר מזמן אחרי הודאה בסיפורים כאלו (נתניהו הודה תכלס). לא היה צורך להגיע ל"יחסי נתניהו-מילצ'ן אפילו לא מתקרבים לשוחד המקובל בפוליטיקה בארץ ובעולם".דבר אחרון, הייתי חייב - יש לי הרגשה שאם זה היה מועמד מהשמאל הטור היה נראה אחרת :sigh:
0
נטלי מורב
המסקנה: זה לא עניין למשפט, אלא לבחירות
הכותב מציג ניתוח שונה לחלוטין מהמלל שמפציצים אותנו בתקשורת כבר יומיים. ממש במישור אחר לחלוטין וגם מפתיע. מעל לספקטרום שבין קצוות הויכוח.הכתבה אינה מחמיאה לנתניהו, וכנראה קולעת לאמת העצובה. המסקנה מהכתבה: העניין אינו נושא לבית משפט, אלא לבוחר ולהעדפותיו האישיות. מי שנותן משקל גבוה לתכונותיו החיוביות ולכשרונו לייצג ולנהל את ישראל – שיצביע נתניהו.מי שחש בחילה בלתי נשלטת מהפרשיות ואפילו ממוסר ה"בגידה" שלו בנוני מוזס וארנון מילצ'ן – שיצביע לאחרים.אני בכלל חושבת שהכתבה אובייקטיבית לחלוטין. לא שמאל לא ימין.
0
יוסי ברנע
מוסר ופלילים
נא לא לבלבל בין מוסר לפלילים. למיטב הבנתי נתניהו חשוד (אכן לוי -"חשוד' ולא הורשע) בעבירות פליליות ספציפיות. זו סוגיה קונקרטית וככזו יש להתייחס אליה. מעבר לכך צודק מוטי שככל שהמדינה יותר מעורבת בחברה, יש יותר שטחי מגע לשחיתויות. מכאן ברור ההיגיון של הממשלה הקטנה. אגב, תחום השחיתות הנפוץ ביותר הוא השלטון המקומי. לצערי לא ראיתי שיש התייחסות אופרטיבית מצד משהו לשנות את המצב.
0
יעקב
לתת לציבור להכריע בקלפי...
זה רעיון מעניין... כדאי לנסות...כמובן, מתנגדי נתניהו יחפשו כול דרך אפשרית להפיל אותו, ולא חשוב הקלפי. (נכון גם ההיפך - כול מחנה פיליטי מנסה להפיל את השני ***בכול האמצעים***). משנכשלו בקלפי פנו לממסד המשפטי לעזרה.הרעיון של החקירה היא לסלק את נתניהו מראשות הממשלה. באמת אכפת למישהו מהסיגרים של מילצ'ן???אם נתניהו היה מתפטר, היו סוגרים את התיק, בצדק, "מחוסר עניין לציבור".להעמיד את העובדות לידיעת הציבור וללכת על זה לקלפי? האם זה רעיון טוב? אם אתה רוצה מאד להפיל את נתניהו זה לא רעיון מספיק טוב... המטרה היא להפיל את נתניהו לא לשאול את פי הציבור הנבער...
0
אירופאי
ל עידן #14
"דרך אגב, בכל מקום אחר בעולם כל פקיד ציבור היה מתפטר מזמן אחרי הודאה בסיפורים כאלו "צר לי לאכזב אותך, לפחות במספר מדינות באירופה שאני מכיר אישית המצב הרבה יותר גרוע מאשר בארץ. בישראל הרגישות לשחיתות הרבה הרבה יותר גבוהה מאשר באירופה, מתנות לפוליטקאים היא זוטות יחסית לשחיתיות ממסדיות שקורות פה ולאף אחד (כמעט) לא אכפת.
0
אירופאי
ולטעימה
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4153470/UK-wife-French-presidential-candidate-faces-scandal.html10 שנות מעילה בכספי הציבור שמישהוא התחיל לשים לב אליהם רק בגלל שפילון רץ לנשיאות.אדון שירק לא התפטר על עבירות כבידות בהרבהhttps://www.theguardian.com/world/2011/dec/15/jacques-chirac-guilty-corruption"Chirac enjoyed immunity from prosecution during his 1995-2007 presidential tenure,"אתה אולי לא מודע לזאת, אך כל יום שאתה פותח עיתון בארץ וקורה על מתנות שפוליטקאים מקבלים אתה צריך להיות שמח. שהמקרים האילו מקבלים את הסיקור הדרוש, ואולי גם מההנחה שאם מסקרים מקרים אילו אז אולי אפשר להניח שמקרי שחיתות גרועים מאילו לא קיימים.
0
fakenews
על שלושה פשעי ביבי ועל ארבעה לא...
ביבי נמנה כנראה על הפוליטיקאים הבודדים במדינת ישראל שמבינים ומזדהים עם רוב האידיאולוגיה שבאה לידיי ביטוי באתר הזה . יתר על כן, הוא אפילו מחויב ברמת סיסמאות שהוא מפריח חדשות לבקרים לאידאולוגיה זו . ועדיין , כשניתנה לו הזדמנות היסטורית לסגור משרדי ממשלה מיותרים ומזיקים ובראשם משרד התקשורת - הוא העדיף למנות את עצמו לשר התקשורת כדי לשלוט בתקשורת .במדינה חופשית אין מקום למשרד התקשורת . התקשורת על כל ענפיה היא עסק מסחרי כמו כל עסק אחר . הכוח שביבי וחלק ממעריציו מייחסים לכלי התקשורת - כממליכי ראשי ממשלה - הוכח ככוזב לאורך כל השנים . אם היה לתקשורת את הכוח הזה ביבי מעולם לא היה נבחר לראשות ממשלה .אבל, בלי קשר לויכוח על השפעתם של כלי התקשורת , אסור שלממשלה/למדינה תהיה שליטה/בקרה עליהם . ביבי הוא ההוכחה לכך שאידיאולוגיה לא רלונטית . תמיד הפוליטיקאי ימצא תרוצים למה "לעת הזאת" " טובת המדינה והעם " מחייבים דחיית מימוש אידאולוגיה שבשמה רץ לבחירות . בכל מקום שניתן להיות "מושחת" יהיו "מושחתים" כמו שנאמר " לא עכברא גנב אלא חורא גנב " .
0
אבי
שלטון החוק
מעניין , קודם כול , היה מעניין לקרוא את כל התגובות. ברם לדעתי מבהלך הניסיון לנתח למה זה קרה אנו ממעטים באשמה שלנו כאזרחים . איך קרה שחלק גדול מאתנו רואה בו מנהיג . כלומר אדם שידע לקבל החלטות שהן לטובת הכלל בא בשעה שאנו רואים כל הזמן שבפן באישי הוא נוהג בצורה בצורה אנוכית. פעם אחר פעם נכחנו לדעת שהוא דבר ראשון דואג לאינטרסים שלו .כך קרה כאשר הוא דואג להעביר חוק למנוע פירסום המלצות המשטרה רק כאשר נודע לו שהמשטרה חוקרת אותו.כך קורה שבחנוכה הוא מדליק נרות בטקס חגיגי " והנאום לאומה " כולו עוסק באשתו.אפילו הבן שלו יודע שהוא סידר את מתווה הגז עבור חברים. "כנראה בלי תמורה" או שעדין לא שמענו עליה.ההתנהגות של אלה שתומכים בו מזכירה את המעריצה של זמר שצועקת לו "בוא תעשה לי ילד".כאילו העובדה שאם הוא יודע לשיר יפה הוא גם בעל תכונות נעלות אחרות שכדאי להטמיע בדור הבא . אם הוא זמר טוב סימן שהוא חכם, חזק, נבון -בקיצור אישיות מורם מעם שכדאי לבחור בו בתור מודל לחיקוי.על פי אותה תפיסה מרכז הליכוד בחר נואם טוב באנגלית לשמש כראש ממשלה. זה אומר משהו על רמת האינטליגנציה שלהם ו/או על מחשבה שכדאי לבחור בובה חסרת חוט שדרה שייכנע לכל לחץ שלהם. ויעביר חוקים בהתאם לדרישות של הלוביסטים למיניהם.בקיצור הסתבר שהוא מנהיג שטובת הכלל אינה מעיניו והוא מקבל החלטות רעות עבור כולנו. לכן צריך לפעול למינוי אדם ישר בעל ידע ויכולת ליישם החלטות של הריבון - העם. אדם שידע לזהות צרכים אמיתים של העם ולמצוא דרכים כיצד ליישם פתרונות שיאפשרו בטחון וכלכלה משגשגת ורווחת חיים טובה של האוכלוסייה.
0
יעקב
למנות אל אלוהים
"לכן צריך לפעול למינוי אדם ישר בעל ידע ויכולת ליישם החלטות של הריבון - העם. אדם שידע לזהות צרכים אמיתים של העם ולמצוא דרכים כיצד ליישם פתרונות שיאפשרו בטחון וכלכלה משגשגת ורווחת חיים טובה של האוכלוסייה."נכון. צריך לבחור את אלוהים לראש הממשלה. הוא עומד בכול הקריטריונים שהוזכרו (ועוד...)בקשר לביבי אני נזכר בבדיחה ישנה:באים לאדם ושואלים אותו - איך אישתך במיטה? הוא עונה: אני יודע? יש שאומרים טובה, אחרים אומרים לא כול כך.זו התפלגות הדעות גם על ביבי.אלוהים הוא לא...בכול השאר יש שאומרים ככה, ויש שאומרים ככה-ככה.
0
חנן
מדוע משא ומתן קואליציוני
איננו שחיתות במלא הדרה?הפוליטיקאי היותר חזק מוכר במאות מליונים כספי ציבור לטובת הסחטנים שיחלקו אותם לאנשי שלומם.האין זו השחיתות האמיתית, אבל ה"לגיטימית".אם מותר משא ומתן קואליציוני והבטחת מליונים מכספי הציבור לטובת בחירה של מישהו לתפקיד כלשהוא, החוק דפוק והתווך הציבורי מושחת מכף רגל ועד ראש.
0
עמי
הסוד האמיתי
יעקב ומוטי אני אוהב לקרוא אותכם ואני מזדהה עם האתר הזה בכל ליבי. אחד הדברים שלא נגענו בהם היא המוטיבציה של אלה שעומדים מאחורי הנסיון להדיח את נתניהו שלא בעזרת הקלפי. נתניהו לא מזיז להם בטהר מידותיו אלא מפחידם בפחד סמוי שיביא עליהם את סיפוח יהודה ושומרון. אם מחר בבוקר היה מכריז על פינוי יהודה ושומרון היה נהפך לסגנו של אלוהים בעיני מלעיזיו ומיד היו מאתרגים אותו וכל החקירות היו נעצרות.
0
יעקב
חוזר: נתניהו אשם
"אם מחר בבוקר היה מכריז על פינוי יהודה ושומרון היה נהפך לסגנו של אלוהים "כפי שאכן קרה עם שרון, שהיה יותר מושחת ויותר נחקר... אבל יזם את ההתנתקות...
0
יעקב
מושחת אמיתי
גם חקירה פוליטית יכולה לגלות מושחת אמיתי... זה שהחקירה היא פוליטית לא מכפר על המעשים שנעשו.הצרה היא ששחיתות יש רבה מאד... איפה שתחפור תגלה שחיתות, לעומת זאת משאבי המשטרה ויכולותיה מוגבלים... אז המשטרה מצליחה, איכשהו לעשות מה שהיא מצליחה - כלומר חקירות פוליטיות. יותר טוב מכלום.חוץ מזה - חקירות פוליטיות מביאות למשטרה ואנשיה פרסום, מוניטין, יוקרה, קידום קריירה.לעומת זאת - הפשע המאורגן והפחות מאורגן, הגניבות של הבדווים שהפכו לשיטת חיים... הכול נמשך כרגיל. אין למשטרה כוח להתעסק בכול דבר.
0

3000 תוים נשארו