רביעי, 07 אוקטובר 2020 04:42

ואולי, רק אולי... החרדים צודקים?

כתבה ב"הארץ" מעלה את האפשרות כי ביום בו יגיע החיסון המיוחל, והכמות לא תספיק לכולם, החרדים ידרשו להיות הראשונים להתחסן כי הם "קבוצת סיכון"...

2573 

כתבה ב"הארץ" מתארת את המציאות הקשה, עד בלתי אפשרית פוליטית (תחת כל ראש ממשלה), למנוע מ"האוטונומיה החרדית" את ההתקהלויות ההמוניות על פי לוח השנה הדתי ("זמן אלול", "זמן חורף", "חגי תשרי" ועוד). התוצאה: אחוזי הדבקה "מבהילים" ומערכת הבריאות של כולנו צריכה לשאת בנטל. הכתבה מעלה את האפשרות כי ביום בו יגיע החיסון המיוחל, והכמות לא תספיק לכולם, החרדים ידרשו להיות הראשונים להתחסן כי הם "קבוצת סיכון"...

על פי המשתמע בכתבה, נראה שהחרדים צריכים להיות האחרונים בתור לחיסון. לא, חלילה, כעונש. ההיפך הוא הנכון, למה להרעיל אותם עם חומרי תעשיה ומעבדה? הרי חיסון העדר מתקדם אצלם יפה ומי שלא נדבק טורח להדביק עצמו. העיקר שיפסיקו לבלבל לו את המוח על קפסולות ומסיכות.

בקרוב נראה משלחות מדעיות מכל העולם נוחתות בנתב"ג ומשם הן אצות רצות לבני ברק ולירושלים. איפה עוד, בכל הגלובוס, יכולים המדענים לחקור תת קבוצה שמדביקה עצמה בכוונה תחילה, כדי להשתחרר מכל המגבלות המעצבנות שחדרו לחיינו וכך לפנות עצמה ללימוד תורה. קבוצה שמערימה על המשטרה ומתכנסת באולמות סגורים ללא מסיכות ותוך דבקות פיזית איש ברעהו.

האם יש מדען קורונה רציני אחד שיוכל להרשות לעצמו לוותר על חקר הנישה הזו? האם יש אנתרופולוג רציני אחד שיוכל לוותר על חקר הקבוצה בעלת הלוגיקה המהפכנית הזו? במקום תחנות "היבדק וסע" המצויות בכל העולם הוא ימצא תחנות "הידבק וסע". פלא פלאים!

ונתניהו עוד יספר בשידור חי בשעה 20.00, השעה החביבה עליו, כיצד מנהיגים מכל העולם מתקשרים ללמוד על התופעה המופלאה. קבוצת אנשים המדביקה עצמה לדעת, קוברת את חלליה, וכשנשאלת על כך היא עונה "ולמה על בלפור אתה לא שואל?"

אין, אין בספרי האנתרופולוגיה משהו דומה. חברים, מדענים, אנשי מחקר - הזדרזו!

יום הכפורים היה רק המבוא למתחילים. אנשים צמים, עטופים בטליתותיהם ומכונסים בעצמם עם מחזורי התפילה? זה שום דבר. עוד לא ראיתם כלום.
10 ימים לאחר מכן חל חג מיוחד במינו. באולמות גדולים וממוזגים (המאווררים והמזגנים נועדו להפיץ את בשורת הקורונה עד לשורה האחרונה בבית המדרש) יתכנסו רבבות אנשים וירקדו עם ספרי תורה בדבקות ושירה אדירה.

שמחת תורה זה הדבר האמיתי. זהו ההיי-לייט. הקליימקס האחד והיחיד, שאין שני לו. מאות, ולעתים גם אלפים, של חוגגים, נוגעים פיזית איש ברעהו במהלך ריקוד שאינו נגמר, אינסופי באורכו, אף יותר מריקוד טראנס במסיבת טבע. ולהשלמת החגיגה יהיו גם שולחנות ערוכים עם מאכל, משתה ואלכוהול. גם אם היה איזה זקן אחד שעוד לבש מסיכה מחשש להדבקה, הוא יסיר אותה לכבוד הקוגל והצ'ולנט, בלוויית קצת מ'שקה, וודקה או איזה ליקר טוב, ולקבל מצב רוח מרומם של "ושמחת בחגך".

אוהו, עולם המדע יקבל בקפסולה מרוכזת של יממה אחת, את כל מה שחסר בידע של המדענים אודות התפשטות הקוביד-19. הקפות ראשונות, שניות ואף שלישיות יספקו מלוא החופן נתונים למחקר. איש בל יעדר.

לא יהיה כנס מדעי אחד בעולם שלא ידונו בו בכובד ראש בתופעה החשובה הקרויה "טיש". היישוב "בני ברק" יהפוך להיות מקום עם מיתוג, בעל פרסום עולמי. כמו, נניח, עמק ניאדר, או איי גלאפגוס.

כבוד למגזר!
דן לב פועם

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה

שחרורון
לא מאלוהים ממך אני חרד
אני לא חרד מאלוהים או חרדים שלא מזריקים אבל מדביקיםאני חרד משיכור הכח שיכפה על כולם להתחסןמי שרוצה, שיתחסןמי שרוצה, שילבש שרפרף על הראש וחלוק ולא יתחסןכל אחד יעשה מה שהוא רואה לנכוןמבחינתי, אני מחכה 10 שנים אחרי שהחיסון יוצא לציבור ואז מקבל החלטה
0
יעקב
סגידה לכוח
מזל שיש עדה חרדית.שאר העם נדבק בחיידק הסגידה למדינה ולכוח שלה. המדינה תטיל סגר. המדינה תאכוף את הסגר. המדינה תושיע אותנו מהמגפה.ומה עם חופש הפרט? זכויות האדם? אין כזה דבר, המדינה היא האלוהים והיא המחליטה מה אפשר לעשות ומה לא, וכוחה אדיר, ואין מגבלות לכוח. נתניהו+גמזו הם האלוהים.מזל שיש מגזר שיש לו אלוהים אחרים ולא מאמין באלוהיותה וכוחה האינסופי של המדינה. המגזר החרדי הפך לחיל החלוץ של שומרי זכויות האדם - האומר למדינה: "תרדי מעלינו".כול השאר מסתפקים בהפרת הסגר בסתר, ומתנצלים בהכנעה ושפיפות רוח אם נתפסים.
0
יעקב
קרקס
הסגר וה"מלחמה בקורונה" זה בעיקרו קרקס. אנשים מצפצפים על הסגר (לא רק החרדים, כולם) והמדינה לא מסוגלת לאכוף.מרבית הדברים שהמדינה מנסה לעשות נגמרים בקרקס.האחריות על שמירת הבריאות מוטלת על כתפי כול אדם ואדם, ואל תצפו מהמדינה שתושיע. היכולות שלה והכוח שלה מאד מוגבלים.וכול הכבוד לרופאים ולאחיות. (התמותה בישראל נמוכה).דבר חכם אמר אחד הרופאים-פרופסורים (לא זוכר שמו): במקום להקציב 20 מיליארד שקל לקצבאות למובטלים, תנו לנו (למערכת הבריאות) מיליארד אחד, ונקים מיטות קורונה כמה שצריך.
0
פרובוקטור
בבקשה שזו סאטירה
כי כזה גיבוב שטויות מזמן לא נשמע אפילו כאן.מילא הכחשת אקלים, מילא אוטופיה ליברלית לא-ישימה, אבל גם התנגדות לחיסונים ולטיפול במגיפה? זה כבר שיא.
0
יעקב
6500 רופאים נגד סגר
6500 רופאים ומומחי בריאות, ביניהם אפידמיולוגים מובילים חתמו על עצומה לשינוי המדיניות של ממשלות בעולם: "אנשים שאינם בקבוצות סיכון צריכים לחזור באופן מיידי לחיים הרגילים שלהם. גימלאים צריכים להיפגש עם בני המשפחה מחוץ לבתים"https://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3855432,00.html?ref=ynetשימו לב: רופאים אומרים שהסגר הוא שטות (מבחינה רפואית).איפה אלה ששומרים עם זכויות האדם נגד הקרקס הממשלתי?
0
יעקב
פרובוקטור מאמין לקרקס
"טיפול במגפה".... איזה טיפול? סגר? זה קרקס. אין סגר. זה לכאורה... זה "כאילו" - כדי "לעשות משהו"... כאילו שזה יושיע אותך.... קרקס.
0
שפירול
אני אקח את החיסון , אבל לא נגד הקורונה
אני אקח את החיסון , לא נגד הקורונה אלא על מנת להפסיק את שילטון ההפחדות ..הלוואי וגם את ההפחדות של הירוקים ושל האנטי ציונים היה אפשר לפתור עם קבלת חיסון קטן ..אבל לצערי , נראה שהשד יצא מהקופסא ושיכורי הכח משני הצדדים של המפה הפוליטית לא יתנו לנו להתחמק רק על ידי לקיחת חיסון וזהו
0
דרור ישראלי
עד היום חשבתי שיש הגיון באתר הזה
כי לרוב אני מסכים עם הדעות שפה.אבל, עד היום הנחתי שהאתר מקדם חופש פרט ולא אנרכיה.חופש הפרט שלכם להידבק במחלה נעצר במקום שבו אתם נכנסים לעסק שלי חולים ומדביקים את הלקוחות שלי.זה שאתם לא מוכנים להגן על עצמכם ולא מבינים כלום ברפואה, לא אומר שיש לכם זכות להדביק אותי.כן, הייתי מעדיף שפשוט היה חוק שאומר שאם אתם מדביקים אותי או את אחד מעובדי או לקוחותיי, אני יכול לתבוע אתכם על הנזק שנגרם לי. אבל, גם זה היה מצריך חוק והתערבות של המדינה.חוק מדינה שקובע עוצר הוא רק מעט פחות טוב.ולא, זה שאני יכול עכשיו לסגור את העסק שלי עד שהקורונה תעבור, זה לא חופש הפרט שלי. אני צריך את המדינה כדי שתגן עלי ממי שרוצה לפגוע בי.וכרגע, זה אתם.
0
שחרורון
חוזר: ואולי, רק אולי... החרדים צודקים?
התפקיד של המדינה כפי מוצג באתר הזה הוא להגן עליך מפני אלימות ולהבטיח את זכותך על רכושך. אם אתה מפחד מוירוס/לחצות את הכביש/לדרוך על חרא יש לך את אותו חופש שלי יש להתמודד עם זה. הפחד שלך לא מצדיק הפעלת אלימות ממשלתית כלפיאתה יכול לא לשרת לקוחות או לא להכניס לקוחות בלי מסכה בדיוק כמו שהרבה מקומות לא משרתים אנשים בלי נעליים, מכנסיים או חולצה
0

3000 תוים נשארו