שני, 12 אפריל 2021 05:37

גם ליאיר לפיד מותר לפעמים לשקר

יאיר לפיד טס לאמריקה "לחופשה" – 6 ימים, ללא אשתו. חופשה זה לא... אז מה כן? פגישת "ארבע עיניים" מסוג זה, נועדה רק לנושא שמסוכן לכתוב במייל או לומר בטלפון.

לפני מספר ימים (07/04/21) טס ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד לחו"ל "לחופשה". כך דווח על ידי דובר המפלגה. ערוץ 7 תקף אותו על כי יצא לחופשה בערב יום השואה. לפיד מתכוון לשוב לארץ ביום הזיכרון, כ-6 ימים לאחר יציאתו. יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, תקף את לפיד בטוויטר (ציוץ שנמחק) באומרו כי לפיד "נסע לקבל הוראות מהמפעילים" שלו.

2596 1

הבעיה בהחלט אינה "חופשה" בערב יום השואה, כי הרי ברור שזו אינה חופשה. טיסה לארצות הברית נמשכת יום אחד לפחות לכל כיוון. אם נביא בחשבון את הג'ט-לג של יום-יומיים בכל כיוון אז זו בהחלט "חופשה" שלא נאחל לאף אחד.

אז מה יאיר חיפש באמריקה? שאלה טובה.

מדובר במאמץ אישי יוצא דופן, בעיצומו של קרב קואליציוני בו פגישה רודפת פגישה אל תוך הלילה והיממה קצרה מלהכיל. במקום לחפש סיבות אפשריות לטיסה הבהולה ולפזר תיאוריות קונספירציה (שאולי נכונות), קל יותר לפסול סיבות לא סבירות. אז "חופשה" – זה לא, כבר אמרנו.

האם הנסיעה ממומנת על ידי הכנסת? האם לפיד נסע בשליחות הממשלה? האם לפיד הוזמן להרצאה בפני פורום המגבית היהודית ביוסטון? כנראה שלא – הוא לא טען כך וזה לא סביר. גם לא סביר שהוא טס להעביר ליועץ לביטחון לאומי של ביידן מידע רגיש לסיקול ההסכם האמריקני הצפוי עם איראן.

האם נסע להיפגש עם יועצי תקשורת אמריקנים? "מומחי בחירות"? לא סביר – אפשר היה לדבר איתם בטלפון או להיוועד בזום. האם נסע לגייס תרומה כספית גדולה מנדבן אלמוני? ימים יגידו, גם צריך לדווח על כך. אנחנו לא מאמינים ב"נדבנים" לתנועה ללא אידיאולוגיה ממשית סוחפת, או "תרומה" כספית גדולה ליאיר לפיד מאוהד עשיר ששרוף על אישיותו המוחצת של לפיד. לא סביר, וגם אם יש "משוגע" כזה – אפשר לסגור עניין בטלפון ובהעברה בנקאית – בהחלט לא דחוף לטוס.

אולי טס להתייעצות רפואית אישית דחופה? במקרה כזה היה קרוב לוודאי טס עם אשתו וגם מפרסם גילוי נאות.

2596 2

לפגישה אישית בהולה של יום-יומים, הכרוכה במאמץ כה רב, נוסעים כדי לסכם דברים ב"ארבע עיניים". דברים שמסוכן לכתוב במייל או לומר בטלפון. פגישה שאי אפשר לזמן אליה את הצד השני למסעדה בתל אביב, או להעביר את המסר לאמריקה אפילו באמצעות שליח מטעמו. פגישה אישית הכרוכה במאמץ כה גדול חייבת להיות בעלת חשיבות עליונה לשני הצדדים – הנאמר בה נלחש מפה לאוזן תוך מיסוך האזנה אפשרית, חסימת אפשרות לצילום מביך, או החלפת מכוניות בדרך – כמיטב האמצעים בסרטי הריגול על מזרח גרמניה.

אז מה יאיר חיפש באמריקה? ייתכן שאיש מלבד לפיד (והצד השני למפגש) אינו יודע. כל ניסיון להעלות השערות בכתב עלול להיחשב כ"הוצאת דיבה". זו גם הסיבה שיאיר נתניהו מחק את הציוץ בטוויטר.

יאיר לפיד עצמו חייב תשובה לציבור הישראלי. הוא אינו אדם פרטי, לפיד הוא יו"ר האופוזיציה בכנסת ישראל. מר לפיד, עם מי נפגשת באמריקה ומדוע? בינתיים, אינך דובר אמת.

מוטי היינריך

 הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה

רונית
ואם לפיד ישיב לשאלתך...
האם תאמין לו?
0
שחרורון
אז מה?
למי אכפת לאן יאיר נסע ולמה?יאיר לפיד לא מיצג אותי ואינני מעוניין בשירותיו או שירותי הכנסת.
0
אב
מי אתה שתדרוש תשובות
מי אתה שתדרוש תשובות מיאיר לפיד.הוא לא חייב לך תשובות . כמו שביבי לא חייב לך תשובות תשובות על מה הוא סגר עם מחמוד עבאס.
0
יעקב
את מי זה מעניין?
זה פרסום מיותר לאיש חסר חשיבות. מוטי, אתה משתעמם?מותר ללפיד לנסוע לאן שרוצה, להיפגש עם מי שרוצה ולדווח על כך או לא לדווח. הוא בטח נסע להיפגש עם הרבי מלובביץ' לקבל הוראות.
0
שלמה
השמאל מקדם סדר עולמי חדש
המציאות עולה על כול דמיון
0
שפירול
ראוי לציין עוד נקודות
ברור לחלוטין שלו היה מדובר באנשים פוליטיים אחרים , נסיעה כזאת הייתה מושכת התעניינות מוגברת מ התקשורת , רשויות האכיפה והפרקליטות אבל במקרה הנוכחי , מי שניזון רק מהתקשורת המרכזית כלל לא מודע למוזריות שבנסיעה .חשבתי אם להגיב , ואם זה בכלל נושא שמתאים לאתר זה , לאחר מחשבה , אני חייב להודות שמה שאנחנו רואים למול עיניינו זה נסיון הפיכה מרקסיסטי קלאסי ומשלים את מה שמתגלם כיום בארצות הברית, וזה בדיוק הסיבה שאני נכנס לאתר זה ..
2
זאב
ידידותית מציע שלא תבעט בדלי
יש לך אתר מעולה, ברכות. מציע לך כתומך הרעיונות שבבסיס האתר שלא תדרדר אותו ע"י נפילה לביצה הפוליטית. במיוחד, מובטח לך לכתוב שטויות אם תתמוך בצד הביביסטי. מה שכתבת על לפיד מגוחך וטיפשי באספקלריה של הפוליטיקה הישראלית ומעשיו "השקופים" והמוסברים של מנוגד עניינים המבצע עבירות סדרתית בתחום זה. חבל שתבעט בדלי שמילאת.
-2

3000 תוים נשארו