חמישי, 22 מאי 2014 00:00

האטה בבזבוז כספי ציבור על "אנרגיה מתחדשת"

כל העסק בנוי על סובסידיות. קם ונופל לפי גובה הסובסידיה מכספי משלם המסים. במדינות המערב חודרת ההכרה שהבלוף גם לא עוזר להקטנת הפליטות של דו תחמוצת הפחמן.

האטה בהתקנות פאנלים בגרמניה

חסידי האנרגיה הסולארית מרבים לשבח את עתידה הוורוד, להלל את הכדאיות הגדולה של התקנת הפאנלים ואת מקומות העבודה החדשים הנוצרים. הם מרמים את עצמם. כל העסק בנוי על סובסידיות, וקם או נופל לפי גובה הסובסידיה. הדבר נמאס על הנושאים בנטל...


1467


המציאות היא שהשנה יש האטה של 41% (ברבעון הראשון) בהתקנה של פאנלים סולאריים בגרמניה, לעומת אותה תקופה אשתקד. ובכל השנה, 2013 הותקנו רק כ 3.3 GW כושר ייצור נומינאלי, לעומת כ- 7.5 ב- 2012 וב- 2011 – כלומר ירידה של 50%.

מיותר לציין ש"כושר ייצור נומינאלי" הוא מספר דמיוני הגורם להרגשה טובה בבטן. פאנלים סולאריים מפיקים, בגרמניה, כנראה פחות מ- 20% מהכושר הנומינאלי. גם התקנות אנרגיית רוח נמצאות בירידה.

כושר הייצור הסולארי המותקן הכולל הוא 36.2 GW, יותר מ- 50% מצריכת השיא של גרמניה. זו כמות אדירה, עם משהו כמו מיליון ורבע מתקנים. אבל, בפועל, סיפקה האנרגיה הסולארית רק כ- 5% מהצריכה. בשנתיים האחרונות הייתה רביזיה והקטנה בסובסידיות הסולאריות – זה מה שגרם להקטנה בקצב ההתקנות, אומרת רשות החשמל של גרמניה. היא גם החליטה להגביל את כמות ההתקנות השנתיות ל- 2.5-3.5 GW, והתקנות השנה עומדות בקצב זה, היא אומרת. בקצב כזה ייקח 12 שנה לפחות עד שכמות האנרגיה הסולארית תגדל מ- 5% ל- 10% מהצריכה. (אבל הקצב של ההתקנות צפוי להמשיך ולקטון). אל תשלו עצמכם שקצב ההתקנות הנוכחי יימשך 12 שנה...

כוח העבודה בהתקנות סולאריות ירד ב-50% בשנתיים האחרונות.

בגרמניה יש הכי הרבה התקנות סולאריות בעולם, והכי הרבה מתקני אנרגיית רוח, ביחס לאוכלוסייה. בגרמניה עומד לקרות מה שקרה בספרד – נמאס להם להוציא בלי סוף כסף על דבר שאינו עובד, ואפילו אינו עוזר להורדת הפליטות. המדינות העשירות, שהתקינו הכי הרבה "אנרגיה מתחדשת" הגיעו לרוויה ועייפות.
דרך אגב, גרמניה עדיין מפיקה כ- 15% מהחשמל מאנרגיה גרעינית למרות ההחלטה להשבית את כל הכורים עד 2022. 9 כורים עדיין עובדים.

גם בבריטניה התעייפו מאנרגיית הרוח. פוליטיקאים מהמפלגה השמרנית מבטיחים שאם יזכו בשנה הבאה להקים ממשלה ללא השותפים הליברליים הירוקים, הם יאסרו התקנת טורבינות רוח נוספות, ביבשה, כדי להפסיק ולהרוס את הנוף באזורים הכפריים.

נראה לי שהאנרגיה המתחדשת, עתידה מאחוריה.

יעקב





עודכן לאחרונה ב שישי, 08 אפריל 2016 16:55
ליאור
לא נכוןסכרים, מצבם טוב. אנרגיה מתחדשת שהיא הונאה, כן.
0
אליהו, חיפה
מי אמר שהאטה ומיתון זה רע?והנה ההוכחה...
0

3000 תוים נשארו