שלישי, 02 נובמבר 2021 04:44

המשמרות האדומים של וושינגטון

בשנות ה-60 השתוללו מיליוני צעירים בסין אחוזי טרוף המוני במסגרת מסע רצח והוקעה שנקרא "מהפכת התרבות". נחשול מטורלל שוטף היום את אמריקה... ומזכיר משהו מסין... ערכי היסוד של חופש ועליונות הפרט מוחלפים בנרטיב חדש של "מגוון, שוויון, מגדר" ובעיקר "חינוך מחדש" נגד "לבנים פריבילגים".

"המשמרות האדומים" היו מיליוני צעירים סינים באמצע שנות השישים, אחוזי ריגוש המוני ועוצמתי, התלהבות חסרת מעצורים תחת לחץ קבוצתי מדבק (מה שמכונה אצלנו אַטְרָף); אקסטזה – כולם נפנפו בספרון קטן אדום של אמרות מאו צה טונג, אבל לא רק "נפנפו"...


2619 1

מאו צה דונג, שכבש את השלטון בסין ב-1949, הנהיג מהפכה קומוניסטית אגרסיבית ואכזרית. עשרות מיליוני סינים מצאו את מותם במהלך יישום המרקסיזם במסגרת "הזינוק הגדול קדימה" (1958-61). בעקבות הכישלון, התערער מעמדו של מאו במפלגה. כדי לחזק את שליטתו, נקט מאו באסטרטגיה שגורסת כי "התקפה היא לעיתים ההגנה הטובה ביותר". מאו עקף את מנגנון המפלגה, פנה לצעירים והסית אותם נגד המורים, הפרופסורים, אנשי המקצועות החופשיים, נגד המסורת, נגד "העולם הישן".

מיליוני צעירים השתוללו ברחבי סין. מסע הרצח וההוקעה נקרא "מהפכת התרבות" בה נהרגו עשרות מיליוני סינים במשך כ- 10 שנים. מורים ומנהלי בתי ספר נבחרו כקורבנות הראשונים. מורים באוניברסיטת בייג'ינג נגררו על ידי סטודנטים שהתעללו בהם בפני קהל. הם אולצו לכרוע ברך, פניהם הושחרו וכובעי ליצן נחבשו לראשם. בני נוער מיליטנטיים במיוחד חילקו תלמידים על פי הרקע המשפחתי והתעללו בבני משפחות של "לאומנים" ו"ריאקציונרים".

צעירים בכל רחבי סין התאספו בקבוצות, ערכו "דיונים גדולים" וכתבו מחזות חינוכיים. אלפי מפגשים ציבוריים אורגנו כדי לבקר ולסחוט "ביקורת-עצמית" מ"מתנגדי-מהפכה" חשודים.

ב- 1966 הוצאה הנחיה מרכזית להפסיק את התערבות המשטרה בפעילויות "המשמרות האדומים" (גם הצבא לא התערב). קבוצות של משמרות אדומים הגיעו אל אגודת הסופרים של בייג'ינג, הצליפו בחגורות באחדים מהסופרים המפורסמים בסין, על צווארם נתלו בחוטי ברזל שלטי עץ מעליבים. רוב הסופרים והאמנים נחשבו כ"ריאקציונריים" ולכן נרדפו והושפלו בפומבי, או נאסרו בעוון הפצת "התרבות הישנה".

 2619 2

אלפי אתרים היסטוריים בכל חלקי המדינה נשדדו ונהרסו. ספריות מלאות בכתבים היסטוריים וזרים נהרסו וספרים נשרפו. מקדשים נבזזו ונחרבו. נושאים מסורתיים באמנות נאסרו, אתרים, חפצים וארכיונים היסטוריים של סין ספגו נזק הרסני, משום שנחשבו כשורש של "דרכי מחשבה ישנות". מוזיאונים ובתים פרטיים נבזזו, כי נחשבו כמייצגי רעיונות בורגניים או פיאודליים.

החיים בסין השתנו גם מחוץ למקום העבודה. הפנאי נעלם ואת מקומו תפסו אסיפות מורטות עצבים, שבהן קראו בצוותא את כתבי מאו. אנשים אולצו להשתתף באסיפות גינוי אלימות. הסיסמה "למרוד זה מוצדק" הפכה לנושא מאחד. סיסמאות פוליטיות נכחו בכל מקום בחייהם של אנשים, סיסמאות אלו היו שיטה עוצמתית ויעילה ל"רפורמה בחשיבה" – מהפכת תרבות.

נחשול מטורלל שוטף היום את אמריקה... מזכיר משהו...

הורים אמריקאים, רובם רפובליקנים וחלקם דמוקרטים, הם גיבורי הסיפור החם של השנה בארצות הברית. הם מודאגים מהחינוך והערכים שילדיהם מקבלים בבתי הספר הציבוריים ומנהלים מאבק נגד המערכת. כ-90% מהתלמידים בגילאי בית ספר יסודי וחטיבת הביניים לומדים במוסדות ציבוריים. השפעת ההורים על תכנים ומתודות הלימוד במערכת הציבורית מוגבלת מאוד לעומת השפעתם במערכת החינוך הפרטי או החינוך בבית (Homeschooling).

בשנתיים האחרונות חדרה ומתבססת במערכת החינוך האמריקאית אידיאולוגיית שמאל קיצונית הנוגעת במיוחד לתחומי מין, מגדר וגזע. בחסות הממשל הדמוקרטי וארגוני המורים, מתבקשים לעתים ילדים לקרוא תכנים בעלי אופי מיני מובהק, ומעודדים אותם לחקור ולאתגר את זהותם המגדרית. מטיפים לילדים לבנים להכיר בחטא ה"פריבילגיות" וה"עליונות" של הקבוצה החוטאת אליה הם משתייכים; ואם הילד שחור, עליו להפנים כי הוא חלק ממערכת "דיכוי" מתמשך – כל זאת, לרוב, ללא ידיעת ההורים.

חלק בלתי נפרד משטיפת המוח, הוא ערעור שיטתי של ערכי היסוד ומגילת היסוד עליהם הוקמה ארצות הברית – החוקה והצהרת עצמאות מקבלים משמעות חדשה. לא עוד חופש, חירות, קפיטליזם, ושוויון בפני החוק... לפי הנרטיב המהפכני החדש, ערכי היסוד של המדינה הם מסך עשן שמסתיר את סודה האפל של אמריקה.

המהפכנים גורסים כי ההצלחה ה"אמיתית" של ארצות הברית וסיבת הקמתה הם רוע מוחלט, עבדות ודיכוי. זה הנרטיב שעומד במרכז "פרויקט 1619" של הניו יורק טיימס, ולפיו ארצות הברית נוסדה בשנה זו עם הגעת העבד השחור הראשון לחופיה, ולא ב-1776 בעקבות מלחמת העצמאות. למרות שהיסטוריונים מכל קצוות הקשת יצאו נגד העיוות בפרויקט העיתונאי, ישנם בתי ספר ציבוריים שמאמצים את האג'נדה המהפכנית לצרכי הוראה.

תיאוריית הגזע הביקורתית CRT

נושא שמטריד במיוחד הורים אמריקאים רבים, הוא "תיאוריית הגזע הביקורתית" (Critical Race Theory או בקיצור CRT). זוהי אג'נדה מרקסיסטית בבסיסה שהתגלגלה במקור מתחום המשפטים. לפיה, מערכת החוקים של החברה שואפת לשמר את מאזן הכוח כחלק מהסטטוס-קוו החברתי, ולכן תמיד תהיה מוטית ומפלה כנגד קבוצות שוליים ומיעוטים. במילים אחרות: החוקים נכתבים על ידי אלו שיש להם כוח, והם מעוניינים להשאיר ולשמר את הכוח בידם ולהמשיך לנצלו לשימור האפליה.

התיאוריה גורסת כי ארצות הברית מבוססת על עליונות הגזע הלבן – הגזע שמדכא שחורים או מיעוטים אחרים. תיאוריה זו מחלקת את החברה לשני מעמדות של "מדכאים" (לבנים) ו"מדוכאים" (לא-לבנים). ה"גזעים" נמצאים במצב של מתח ומאבק תמידי ומתמשך ביניהם, בדומה למאבק המרקסיסטי בין פרולטריון ובורגנות. תיאוריית הגזע הביקורתית מתעלמת מהפרט, מהיחיד, ומזהה אותו רק כחלק מקבוצת הגזע. התיאוריה מסבירה שכל פער חברתי בין קבוצות אוכלוסייה הוא בהכרח תוצאה של גזענות ודיכוי, וגורלו של כל אינדיבידואל בהכרח נגזר מהשתייכותו לקבוצת גזע. ומתי יגיע צדק? כאשר החברה כולה ומוסדותיה יתפרקו וייבנו מחדש, מאזן-הכוחות יתהפך וידם של ה"מדוכאים" תהיה על העליונה. עולם ישן נחריבה.

יישום תיאוריית הגזע הביקורתית חלחל לבתי הספר תחת כסות של מאבק בגזענות או "לימוד היסטוריה". וועדות, חוגים ותאים של משמרות המהפכה התבססו במשרדי ממשלה פדראליים, בחברות ענק בשוק הפרטי, וכן בארגוני עובדים ובאיגודי מורים.

נכון להיום אין למשמרות המהפכה היררכיה או ארגון מרכזי, אין את "רוח המנהיג", אבל אלפי הגרעינים והתאים מתגבשים לנחשול אדיר שקשה לעמוד בפניו. די שמיעוט קטן בארגון (או אפילו אדם בודד) ייזמו הקמת תא של משמרות המהפכה, כדי שהרוב יהנהן בראשו, יחשוש להביע התנגדות ויכרע ברך. מי שלא מיישר קו עם צו השעה הוא גזען, עליון לבן, פאשיסט שיש להחרים חברתית וכלכלית...

החוקר כריסטופר רופו ממכון מנהטן מפרסם מדי יום פניות שמגיעות אליו מהורים, מרצים, מורים, עובדים מודאגים ומתוסכלים, שמדליפים חומרים מתוך סדנאות "מגוון, שוויון והכלה" (Diversity, Equity, and Inclusion – DEI) בהן נדרשו להשתתף בנושא "פערים בין-גזעיים". בסמינרים אלה מחולקים המשתתפים לפי גזע; הלבנים מתבקשים להתנצל על האופי ה"לבן" שלהם, ולהעצים את חבריהם הלא-לבנים. עליהם להכיר באשמה שה"לובן הפריווילגי" שלהם מדכא מדי יום ולאורך מאות שנים...

"חינוך מחדש" לילדים

ילדים אמריקאים, מגילאי הגן דרך בית הספר היסודי ועד התיכון והאוניברסיטה, מתחנכים כעת לשים דגש על הזהות הגזעית והמגדרית שלהם וכן להכיר בהשתייכותם לקבוצות אוכלוסייה. בשם "המגוון, השוויון וההכלה" מערכת החינוך והאקדמיה מטפטפות ואף מיישמות את עקרונות תיאורית הגזע הביקורתית.

מגישת החדשות האמריקאית מייגן קלי חשפה לאחרונה שהיא ובעלה החליטו לעבור מניו יורק לפרברים ולהוציא את ילדיהם מבית ספר פרטי – הסיבה: "וועד הגיוון הגזעי" מטעם המוסד שלח הודעה, במסגרת עדכון להורים, ובה נאמר כי "בכל בית ספר בו לומדים ילדים לבנים יושב שוטר רוצח פוטנציאלי". ובהמשך: "ילדים לבנים שואבים היסטוריה מכובסת בלבן, שמגמדת את השואה של הילידים האינדיאנים ושל השחורים באמריקה". בפודקאסט המרתק שלה עם האינטלקטואלים המבריקים גלן לורי וקולמן יוז, קלי מספרת על סדנאות הדרכה במהלכן הורים לבנים יושבים בלובן שלהם בשקט ולומדים כיצד ראוי להתבייש בעבר ובהווה שלהם.

אם עד לאחרונה, הלך הרוח האמריקאי היה "אל תשפוט אדם לפי צבע עורו", המגמה כעת היא לחנך ילדים לעשות בדיוק להיפך. כך למשל בגן לילדים של אנשי צבא אמריקאי, התבקשו בני השלוש להציב את עצמם על סקאלה של צבעי עור (כנראה מתוך "כוונות טהורות" של "קבלת האחר"):

 2619 3

מה היה אומר על כך מרטין לותר קינג שבנאומו המפורסם אמר "יש לי חלום שארבעת ילדיי יחיו יום אחד באומה בה הם לא יישפטו על פי צבע עורם, אלא על פי טיב אישיותם"...

בבית ספר יסודי בקליפורניה, התבקשו תלמידי כיתה ג' לדרג עצמם לפי "עמדת כוח ופריבילגיה" במסגרת שיעור על "זהויות חברתיות". המורה דרשה מהתלמידים ליצור "מפת זהות" שכוללת גזע, מעמד, מגדר, דת, מבנה משפחתי ועוד מאפיינים. המורה הסבירה שהתלמידים חיים תחת "תרבות דומיננטית של לובן, מעמד ביניים, נצרות, דוברי אנגלית, cisgender (אנשים שהזהות המינית שלהם תואמת את זו שנולדו אתה)" ושהם חלק מתרבות זו שחבריה פועלים לשמר על מנת להישאר בעמדת הכוח.

אימא שחורה באטלנטה בשם קיילה פוזי, ביקשה להעביר את בתה לכיתה מקבילה בה מלמדת מורה שמועדפת עליה. המנהלת סירבה בנימוק מפתיע: אותה מורה מלמדת בכיתה של הלבנים. מסתבר שיש כיתה של "העצמת שחורים". קיילה נדהמה לגלות כי בית הספר היסודי ממיין את תלמידי השכבה לכיתות לפי גזע בשם "האינטרסים של התלמידים השחורים". האימא תובעת כעת את בית הספר.

קרוליין גליק, מביאה דוגמאות נוספות במאמרה לישראל היום: "תלמידים בפילדלפיה חויבו לנהל מאבק לטובת "קומוניזם שחור" ובזכות ארגון אנטיפה. ילדי גן חובה בבאפלו ניו יורק נאלצו לצפות בסרט שבו נראים ילדים שחורים מתים, ולמדו שהשוטרים הם "גזענים ומסוכנים לשחורים". ועוד ועוד, ומחוף לחוף.

"חינוך מחדש" למורים

בתי ספר בסן דייגו הוסיפו חובת "סמינרים על גיוון" למורים, יחד עם רשימת קריאה בנושא "לימודים אתניים". בסמינר מוסבר כי יש לבטל את הדרישה להחזיר למורה שיעורי בית בזמן על מנת לא להיות גזעניים (כנראה מהחשש ששחורים מתקשים לעמוד בלוח הזמנים של "פריבילגים" לבנים). בסמינרים נאמר למורים שהם אשמים ב"רצח הרוח" של תלמידים שחורים ושעליהם לעבור "תרפיית אנטי-גזענות" ולהכיר בחטא ה"לובן" שלהם. כך גם בסיאטל.

מחלקת החינוך במדינת אורגון מעודדת מורים לעבור הכשרת "אתנו-מתיקה" כלומר, מתמטיקה אתנית, במטרה "לפרק את הגזענות מהמתמטיקה". בהתאם לעקרונות תיאוריית הגזע הביקורתית, מתמטיקה היא "גזענית" כיוון שסטודנטים שחורים נוטים פחות להצליח במקצוע מאשר לבנים או אסיאתיים. על כן, מורים מתבקשים שלא לשים את הדגש רק על הגעה לתשובה הנכונה בתרגיל מתמטי. מאותה סיבה, הכריזו לאחרונה בניו יורק על קיצוץ וביטול תכניות לימודים לתלמידים מצטיינים ומחוננים. שכן, גם הן "גזעניות" ולא מגוונות מספיק. וכך גם בקליפורניה, תכנית הוראת המתמטיקה שונתה על מנת להשיג שוויון הישגים בין התלמידים. במילים אחרות, הורידו את הרמה ל"מכנה משותף" נמוך...

פול רוסי, מורה למתמטיקה בניו יורק, העז למחות נגד האינדוקטרינציה הרעילה שראה מול העיניים מדי יום בבית הספר האליטיסטי שבו לימד והעלה שאלות נוקבות במהלך פגישת זום. מנהל בית הספר אמנם הראה לרוסי את הדלת החוצה מתפקידו, אך בשיחה פרטית הוקלט אומר "אנחנו עושים דמוניזציה לילדים, אנחנו עושים דמוניזציה לאנשים לבנים רק בגלל שנולדו".

מרצה באוניברסיטת קליפורניה בשם גורדון קליין, התבקש בשנה שעברה על ידי סטודנטים לבנים להעניק ציונים טובים יותר לסטודנטים שחורים בכיתה. קליין סירב לשנות את הסטנדרטים לפיהם הוא מחלק ציונים, ובעקבות כך נרדף על ידי סטודנטים וההנהלה.

משמרות המהפכה באקדמיה הנהיגו במוסדות להשכלה גבוהה אפליה מתקנת (או לחילופין גזענות חדשה) במסגרת מבחני הקבלה – מפלים לרעה סטודנטים אסיאתיים או לבנים כדי לקדם סטודנטים שחורים. זהו למעשה יישום בפועל של תיאוריית הגזע הביקורתית. באוניברסיטת הרווארד, לסטודנט אסיאתי ברמה 10 (העשירון הגבוה ביותר) יש סיכוי נמוך יותר להתקבל ללימודים מאשר לסטודנט שחור ברמה 4.

 2619 5

"חינוך מחדש" להורים
אמריקאים רבים אמנם מוצאים עצמם חסרי אונים אל מול שטיפת-המוח והלך הרוח במקום עבודתם, אבל כשזה נוגע לחינוך ילדיהם – הם מסרבים להיכנע ולשבת בחיבוק ידיים. במהלך השנה האחרונה, התפתחה תגובת נגד. הורים פוקדים את ישיבות מועצות החינוך המקומיות וכינוסים של דירקטוריונים בבתי ספר ציבוריים, ובתורם לדבר הם מתארים את התכנים האנטי-אמריקאים והניאו-גזעניים שילדים לומדים. מחאתם קוצרת גם הצלחות: לא מעט מחוזות רפובליקניים הצליחו לחסום את חדירת התכנים המהפכניים לחינוך הציבורי המקומי. במספר מקומות הודיעו מועצות בתי ספר מקומיות על פרישתן מארגון הגג הלאומי של מועצות החינוך (National School Boards Association), חברים במועצות גם התפטרו במחאה.

אך עם ההצלחות של מאבק ההורים, מגיעים גם הקשיים. ממש לאחרונה, שר המשפטים של ממשל ביידן, מריק גארלנד, הורה ל-FBI לפעול נגד הורים שמתנגדים ל"תיאורית הגזע הביקורתית" בבתי הספר הציבוריים. התנגדותם מתוארת כ"איומים", השר כינה אותם "טרוריסטיים". עד עתה לא דווח על שום תקרית "טרור" שקשורה להורי המחאה... ועולה השאלה, וגם אם אכן תתרחש תקרית אלימה בעתיד – למה לא להתייחס אליה ככל תקרית אלימה אחרת ולהשאירה לטיפול המשטרה? מדוע לערב את ה-FBI ולמתג הורים מראש כ"טרוריסטים"? התשובה ברורה... מטרת משמרות המהפכה היא להשתיק את המחאה ולתייג אותה כלא-לגיטימית. וכדרכם של מהפכנים: הבת של אותו שר משפטים נשואה לבעלים של חברת-חינוך שמרוויחה מהדרכות ה"גזע" בבתי ספר...

התקרית האחרונה שמרעישה את אמריקה היא סיפורו של הורה "טרוריסט" בשם סקוט סמית' ממחוז לאודון בווירג'יניה. סמית' זכה לתשומת לב תקשורתית כשהגיע לישיבת מועצת בית הספר של בתו שעסקה בנושא מדיניות כלפי טרנסג'נדרים. סקוט התפרץ אל עבר אישה בקהל שהאשימה אותו בשקרים. הוא הוצא מהאולם בכוח ונעצר. חקירה של The Daily Wire גילתה שהבת של סמית' נאנסה בשירותים של בית הספר על ידי תלמיד שלבש חצאית ונכנס לשירותי הבנות. בית הספר תומך באג'נדה לפיה כל תלמיד יכול להחליט לעצמו אם הוא גבר, אישה, טרנסג'נדר, יחיד או רבים או כל-דבר-אחר.

הנהלת בית הספר החליטה להשתיק את האירוע כדי לא לפגוע ברגשות התלמידים הטרנסג'נדרים – התלמיד האנס הועבר לבית ספר אחר. מסתבר שגם שם, הוא שוב תקף מינית תלמידה ובאותה צורה... כשהוא לבוש חצאית.

חינוך מחדש לתאגידים

מהפיכת התרבות לא פוסחת גם על הסקטור הפרטי. הדרכות לעובדי חברת וולמארט נפתחו עם ההצהרה שארצות הברית היא "מערכת של עליונות לבנה", שעוצבה בידי אירופאים על מנת לשמר "את גישתם של בעלי העור הלבן למוקדי הכוח והפריבילגיה". לבני המיעוטים שעובדים בוולמארט נאמר שהם סובלים מ"דיכוי גזעי מובנה" ו"נחיתות גזעית מופנמת"... וולמארט אינה יחידה, גם רשת הפארמה CVS, גוגל, אמריקן אקספרס, אמזון, ועוד חברות רבות, מוסדות השכלה גבוהה, ארגונים ובנקים מתיישרים לפי צו השעה של משמרות המהפכה. התאגידים מארגנים סדנאות אינדוקטרינציה לעובדיהם, מגייסים מנהלים למשרת "קצין גיוון והכללה" או לתפקיד "עוזר מרצה בנושא גזענות מערכתית, דיכוי, וחוויה פוליטית שחורה".

קוקה קולה דורשת ממשרדי עריכת דין הקשורים אליה להתחייב ל"גיוון חברתי" (Diversity). משרד שירצה להמשיך לעבוד עם קוקה קולה צריך שלפחות 30% מהפרקליטים יהיו מקהילת הלהט"ב, בעלי מוגבלויות, ולפחות 15% שחורים. יש גם סנקציות.

האם ההיסטוריה חוזרת?

המאה ה-20 דיממה עם מאות מיליוני נרצחים בשם ניסיונות ליישם אידיאולוגיות שמתעלמות מהפרט, מהיחיד ורואות אותו רק כחלק מקבוצה. היחיד צריך לקדם את הקבוצה, את הקולקטיב – לא את עצמו. האדם נשפט לפי הקבוצה אליה הוא "משתייך": הלבנים רעים וצריכים לשלם על חטאם המשותף; האנשים המוכשרים והמצליחים צריכים לוותר על רכושם למען הכלל, למען "החברה"; העמים הנחותים צריכים להשתעבד למען ה"גזע הארי" העליון; "מעמד הפועלים" מחויב לחסל את "מעמד הבורגנים". ניסיונות ל"הגשמה" של אידיאולוגיה זו אפשריים רק בכפייה, בכוח.

את דיכוי חופש הפרט והאלימות מסתירים תמיד תחת סיסמאות יפות על "עולם המחר", "גן העדן הסוציאליסטי", "הזינוק קדימה", "מהפכת תרבות", "גיוון חברתי" – אבל המציאות היא השלטת פחד על הורים באמריקה ועל תאגידים עסקיים. בשם "חיי שחורים חשובים" (BLM) שורפים ובוזזים אלפי חנויות ממיניאפוליס ועד לשדרה החמישית בניו יורק. גם באמריקה, כמו בסין של מאו, המשטרה נקראה "להכיל" את הפורעים.

הנשיא לשעבר טראמפ ניסה לצאת נגד הטרנד ואסר על החדרת תכנים ברוח ה-CRT אל זרועות הממשל הפדרלי ואל הצבא, אבל עם כניסת ממשל ביידן לבית הלבן, התחדשה תנופת האינדוקטרינציה של משמרות המהפכה מוושינגטון.

סין, שיודעת דבר או שניים באינדוקטרינציה של המונים, מנצלת את התערערות הערכים האמריקאים המסורתיים לטובתה. רשת טלוויזיה סינית הפיקה לאחרונה סרטון מצויר בשפה האנגלית ברוח תיאוריית הגזע הביקורתית המיועד לילדים אמריקאים... כאשר בכירים אמריקאים מבקרים את סין על הפרת זכויות אדם בטיבט וכנגד המיעוט המוסלמי האויגורי בשטחה ועל יחסה להונג קונג וטאיוואן – הסינים מחזירים לאמריקאים באותה מטבע ומבקרים אותה על "גזענותה" וקוראים לה להסתכל במראה. ארצות הברית שוחקת במו-ידיה את עליונותה המוסרית בעולם, ככל שמהפיכת התרבות בה עולה כיתה.

טל היינריך

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה

עודכן לאחרונה ב שלישי, 02 נובמבר 2021 05:37
לוי
איך זה יתכן ?
נראה שבארה"ב, "מהפיכת התרבות" מחובקת בחום ע"י האזרחים. לפחות ע"י חלקם. משלל הדוגמאות לכך שבמאמר, ניתן להסתפק בדוגמא של חברת קוקה קולה. זה שונה מ"מהפיכת התרבות" של סין שיושמה בכפיה ע"י שלטון דיקטטורי.

לאזרחים הסינים יש, איפוא, נסיבות מקילות. הם פעלו תחת הצעה שאי אפשר לסרב לה. אבל האמריקאים פועלים מתוך בחירה חופשית. נכון, זו האופנה, יש אולי לחץ חברתי מסיבי, אבל עדיין אפשר להתנגד. הראיה - כל אלה שמוזכרים במאמר כמתנגדים בפועל.

מכאן עולה שאלת השאלות: איך יתכן שאדם חופשי, ללא אקדח השלטון ברקתו, יבחר מרצונו בטירלול הזה ?
התשובה אולי טמונה במישור הפסיכולוגי. ואולי דווקא במקום אחר: בריק מוסרי בסיסי. מוסר בסיסי שמקדש את זכויות האדם הטבעיות, אשר קיומו נפקד מן התודעה של אמריקאים אלה. ללא בסיס זה, ללא מצפן מוסרי, כנראה קל להעביר בחלקלקות הגיון כל תיזה מטורללת שרוצים.
כדוגמא מאד קיצונית - ללא המצפן המוסרי של קדושת החיים, אפשר לטרלל את תושבי גרמניה של שנות ה-30 שהיהודים כמוהם כחרקים, וחרקים כידוע יש להשמיד.

4
שילה
שטופי מח
זו תרומה של שטיפת מח ממושכת של שנים. זה לא נולד עכשיו. חלק משטיפת המוח זה שכל דבר שהוא שמרני הוא נגד שחורים ולהטבים. כל אחד שיש לו מישהו קרוב מהקהילות הללו בטוח שהוא צריך להצביע לתורות האלה כי אחרת זה יפגע בקהילה שבה הוא רוצה לתמוך. ואנשים פשוט מפסיקים לחשוב. לא מבינים שהקו נחצה. בתור אחת שגרה בארה״ב כבר 15 שנים אני יכולה להגיד שארהב הפכה להיות קשה לצפייה
4
שחרורון
It does not take a majority to prevail... but rather an irate, tireless minority, keen on setting brushfires of freedom in the minds of men.

סמואל אדאמס צדק
לצערנו עובד גם לכיון השני

מיעוט חדלי אישים שאף אחד לא מצא זמן להתעסק איתם

1
היהודי הניצחי
מי מניע את התנועה
כמעט תמיד מעורבים כוחות כלכליים פוליטיים בתנועת "ההמונים הספונטנית"
הפרופגנדה הגיע למימדים מפלצתייםוהיא ממומנת ע"י מספר קטן של שליטים. הטימטום האנושי מאפשר זאת.
התנועה גהיינריך אינה תופעה ספונטנית אלא משהו מאורגן מלמעלה, כמו בסין או איראן, כך גם בארה"ב, ברשות הפלשתינאית או במדינת ישראל.

תיקצר היריעה מלפרט.

0
רודי
תודה להיינריך על הסקירה
לא ידעתי שהמצב כה גרוע.
2
יעקב
כתיבה מחדש של ההיסטוריה
https://www.nytimes.com/2021/11/07/world/asia/china-xi-jinping.html
בסין, המנהיג שי ג'ינפינג כינס וועידה גדולה של המפלגה הקומוניסטית כדי להוציא וורסיה מעודכנת של ההיסטוריה של סין תחת הנהגה המפוארת של המפלגה הקומוניסטית, וורסיה, בה, כמובן, לשי תפקיד מרכזי ותהילת עולם לצד המנהיגים הקודמים מאו צה-טונג ודנג שיאופינג.כול מהיג יש לו גירסה שלו להיסטוריה. כמו שאמר ג'ורג' ארוול: "מי ששולט על העבר - שולט על העתיד. מי ששולט בהווה שולט על העבר".
זה אגב פרויקט 1619 שנועד לשכתב את ההיסטוריה של ארה"ב. סין וארה"ב דומות מבחינה זו.

1
שפירול
משעשע לראות אנשי "רק לא ביבי" מושבעים מזועזים מהתופעה
האמת היא ש"אנשי רק לא ביבי" הם תוצר ישיר של התופעה

אגב , לא ניתן להבין את התופעה הזאת במלואה מבלי לראות את הסירטון של יורי בזמנוב , חפשו ביו טיוב

2

3000 תוים נשארו