שלישי, 03 פברואר 2015 05:30

השטן ממוסקבה - השלומיאלים והמושחתים מירושלים

רוב הציבור, בהנהגת התקשורת, מבקרים את "השחיתות" ומייחלים לממשלת מלאכים "אחרת". זו אוטופיה - מעולם לא הייתה ממשלה כזאת ולא תהיה. אם הממשלה והסקטור הציבורי יהיו קטנים אז גם השחיתות תהיה "קטנה".

השטן
 
תחת הכותרת "השטן ממוסקבה" (שם של ספר), כותב גיא רולניק (עורך דה-מרקר) כתבת קינה ותוכחה ארוכה על השחיתות והאטימות של "כל חלקי החברה הישראלית" כביכול, על הנורמות המקולקלות בישראל שהולידו מבול של חקירות והרשעות על מקרי שחיתות של נבחרי ציבור.
 
בקולמוס קליל ורהוט מגולל רולניק את הסיפורים על הגאידמקים (ארקדי גאידמק) אולמרטים, דנקנרים, טייקונים, אנשי המעטפות, גיבורי הנדל"ן, וכוכבי ההון-שלטון-עיתון". האנשים האלה (שחלקם צברים, לא כמו גאידמק "השתלטו על חברות, תרמו מאות מיליונים, קנו עיתונאים, התחברו לפוליטיקאים, וכמה מהם קינחו בפשיטת רגל רעשנית". ממשיך רולניק:
 
"וכן, מכיוון שהם היו משלנו, עם חיבורים עמוקים ונאמנויות ותיקות של עשרות שנים בתוך הממסד הישראלי – לפוליטיקה, לעיתונות ולאקדמיה – הם ידעו להשתמש בכסף ציבורי ובכספי פנסיות מקומיות, במונופולים לגיטימיים, בהטבות מהמדינה בהרבה יותר כישרון ואלגנטיות ממנו [מגידמאק]. ולראיה: בעוד שהוא יושב במוסקבה, מושפל ורחוק, הם עדיין מקבלים זמן מסך ואינצ׳ים בעיתונים של החברים הטובים שלהם מהימים העליזים.
 
השטן החדש הוא, (בנוסף לקודמים, לא במקומם) – אביגדור ליברמן הרוסי, וכל הנחקרים בשחיתות ממפלגתו. אומר רולניק:
 
כמו בסיפור גאידמק, כמו עם הדנקנרים, האולמרטים, ההירשזונים או אנשי פורום החווה של משפחת שרון, אלה אינן תופעות ייחודיות ואין להן שום קשר למפלגה מסוימת או למקורותיה: זאת רק המראה שבה נשקף כל אחד מאתנו מקטן ועד גדול, מהימין ועד השמאל...
"ישראל ביתנו, כמו גאידמק, כמו אותו אוליגרך, לא המציאה כלום ולא הביאה כלום. זאת אינה פרשת ישראל ביתנוזהו פרצופם של הפוליטיקה הישראלית ושל המגזר הציבורי הישראלי. מה שמפא״י עשתה במשך עשרות שנים, מה שהליכוד עשה בשנים שבהן היה בשלטון
הם עשו, לכאורה, בשנים האחרונות (הדגשה שלי) ממשיך רולניק:

ברוב חלקי המגזר הציבורי, המעסיק יותר ממיליון איש, טבועה עמוק תרבות מינויים וקידומי המקורבים. היא כל כך מושרשת עד שהיא נתפשת כמובנית מאליה. בחלק מהגופים, בעיקר בעיריות, במונופולים וברשויותגדולות, מקובל לחלוטין שיש חמולות משפחתיות או מקורבות למפלגה מסוימת, שמנהלות את הגיוסים והקידומים בארגון.

קידום או גיוס בני משפחה או סתם חברים וסידורי עבודה לקרובי משפחה של אנשים עשירים ומשפיעים לא דוקרים את העין כמו מעטפה או צ׳ק. הרבה יותר קשה לזהות אותם, אבל הם אינם שונים ערכית, אתית ומהותית: הפקיד מחליט לפי שיקול אישי ולא ענייני. טובת ההנאה בגיוס ובקידום של מקורבים יכולה לעלות למשלם המסים מיליונים רבים – לא פחות, לעתים הרבה יותר, מ״קיקבק״ שעובר למאכער שמארגן כספים לעמותה מקורבת.
רולניק מספר גם על בנימין בן אליעזר (יו"ר מפלגת העבודה, בעבר), שחוץ מהכספים שקיבל לכיסו שלא כדין לכאורה (יש המלצה להעמידו לדין), סידר ג'ובים בחברת החשמל למקורביו, שלא על פי "כישורים". 

רולניק:
"אין נושא גדול וחשוב יותר מאשר איכות הממשלה והמגזר הציבורי, יושרתם ומקצועיותם. אין מקצועיות בלי יושרה ואין יושרה בלי מקצועיות. המדד החשוב ביותר לאיכות הממשלה הוא הדרך שבה מתבצעים המינויים ומתקבלות ההחלטות: האם הם על בסיס ענייני, לגופו של נושא, על פי הכישרון – או שיש אינטרסים זרים המדריכים את הפוליטיקאי או משרת הציבור"?

ומה המסקנות של רולניק, מה הלקח וההמלצות לתיקון?
הנחת העבודה של הימין הכלכלי היא שמגזר ציבורי תמיד ישרת בעיקר את עצמו – את הפוליטיקאים והפקידים. [נכון מאד! אפילו רולניק קולט את זה]!

ממשיך רולניק: זאת הנחה שאי אפשר לקבל [כלומר – נמשיך להאמין באוטופיות, לא נסכים לראות את המציאות], משום שגם הכלכלנים הימניים ביותר מבינים שהמגזר הציבורי הוא היחיד שיכול לספק מוצרים ושירותים ציבוריים כמו צבא, משטרה וחינוך.
מה שייך "צבא משטרה וחינוך" לכאן? נכון – המדינה צריכה לתת בטחון והגנה לאדם (צבא, משטרה, חוקים ומערכת משפט) – את זה לא יכולים לארגן אחרת. על החינוך אפשר להתווכח. אבל אין זה אומר שהמדינה צריכה לעשות מיליון דברים נוספים שהיא עושה – נמלים, תחבורה, חשמל, מטוסים (התע"א) חברות ממשלתיות, בריאות, רגולציות בלי סוף של כל תחום פעולה בחברה, ועוד ועוד.

כולם מייחלים לממשלת מלאכים אידיאלית

כולם, כולל רולניק, רואים בדמיונם בממשלה (או במגזר הציבורי) משהו כמו אלוהים. לפי השקפתם הממשלה היא האבא הגדול שלנו, היא כל יכולה – (כל פגם היא תתקן, כל בעיה – תפתור) היא יודעת הכול והיא סופר חכמה, עושה הכול בחוכמה, ביושר, ובטוב לב, למען טובת כולם. זאת טעות. זאת אידיאליזציה, זאת אוטופיה. אין ממשלה כזו. הממשלה אינה האלוהים. הממשלה היא בסך הכול חבורה של פוליטיקאים שלומיאלים ומושחתים, שפועלים, קודם כל למען האינטרסים האישיים של עצמם. אין ממשלה אחרת, לא יכולה להיות ממשלה אחרת. הממשלה והמגזר הציבורי הם הגוף המושחת מהיסוד שהיטיב לתאר רולניק במאמרו. לא יכול להיות אחרת. זאת המציאות, להבדיל מפנטזיות ומאוויים. רולניק עצמו אומר זאת:

"לכן הגיע הזמן להבין שהפוליטיקאים, הישנים והחדשים, מהשמאל ומהימין, מהמרכז ומהשוליים הם האחרונים שיסמנו כיוון חדש..." נכון! אבל אין פוליטיקאים אחרים. לא יכולים להיות אחרים. זה מה יש.

ולבסוף – הוא פונה בתוכחה כללית, ומאשים "אותנו" – דהיינו את כולנו, את "החברה הישראלית". הסיפור הזה של  "כולנו אשמים" – זה מתכון בדוק להתחמק ממסקנות, מאחריות ומשינוי. הטפות מוסר מעורפלות וריקנית נוסח "תסתכלו במראה" לא מובילות לשום מקום.

 

1523

ממשלה, אחת מהן.                                                                                מקור: וויקיפדיה

הממשלה מורכבת, בהכרח, ממושחתים ושלומיאלים שרודפים אינטרסים אישיים. לא יכול להיות אחרת. המסקנה יכולה להיות רק אחת: הממשלה אינה מסוגלת לבצע את כל מה שאנו היינו רוצים שתעשה. עלינו להכיר במגבלות, לתת חופש מרבי לאנשים לפעול ללא תלות או סייגים מצד הממשלה. עלינו להגביל את תחומי הפעילות הממשלתית למינימום ההכרחי– ביטחון, משטרה, בתי משפט, חוקים.

הדבר לא מתיישב עם האידיאולוגיה של רולניק (ומרבית האנשים בישראל), והם ממשיכים לחלום על אוטופיה, על אבא טוב ומיטיב, למעלה, בממשלה, שייקח אותנו ביד, ויכוון את חיינו, יספק את צרכינו, ויפטור אותנו מאחריות, ממאמץ ומסכנות הקיום. הם ממשיכים לחיות בעולם של חלומות לא מציאותיים.

יעקב




עודכן לאחרונה ב רביעי, 18 מאי 2016 04:43
בתיה אבן
רוב הממשלה אנשים טובים ומוכשרים
אך המבנה הציבורי כמו המבנה הפרטי חייב מערכת של בלמים - חיזוקים או פיטורים.במערכת הפרטית הדברים עובדים ומצליחים, כי לבעל העסק ולבוס יש את הכוח לפטר או לקדם את המועילים והמצליחים.גם לשרי הממשלה יש בוס - והוא הציבור. ובמערכת מתוקנת הציבור הוא שיפטר ויעניש או יקדם שר בהתאם להצלחתו ותועלתו.כדי שהציבור ידע מי מועיל ומי מועל, יש צורך בתקשורת הוגנת וחוקרת שתעביר לו מידע זה באופן אמין וזמין.הדרך היחידה להצלת המערכת הציבורית היא באמצעות תקשורת הוגנת.וכדי שכך יקרה יש לחוקק חוק הקובע שתקשורתן יהיה חייב לדווח אמת הן עובדתית והן משקליתוכל תקשורתן שאינו מסוגל לעמוד בתנאי זה יפסול עצמו, או שישלח לכלא בשל "מעילה בתפקידו.אותו כלל שחל על שופטי כדורגל, האוסר עליהם לשרוק נגד מכבי כי הם אוהבים את הפועל, כך והרבה יותר חמור מכך צריך לחול על אנשי התקשורת.מותר לכל שופט כדורגל לאהוד איזה קבוצה שיבחר, אך אסור שהדבר ישפיע על שיפוטו.אם תהיה לנו תקשורת הוגנת, נוכל לדעת באמת מי המגזר המועיל יותר ומי המזיק, מי רובץ על קרקעות המדינה ומייקר את הדיור, ובמקביל גם את המים והמזון. ומי מסתפק במועט. נוכל לדעת האם מעמד הביניים אכן נשחק או שההתעללות היא דווקא ביהודים. נוכל לקבל תמונה נכונה, מה היא הפגיעה בנו שביצעה מפא"י, לעומת כל הבקבוקים גם יחד. ואולי גם נוכל לדעת למי היה אינטרס לרצוח את רבין שעמד להפסיד בבחירות,תקשורת הוגנת וחוקרת היא התשובה האמיתית,היא שתהיה חרב דמוקלס מעל השליט והיא תדאג "שהבוס" אנו נשלוט בו ובכך גם בחיינו שלנו
0
יעקב .
גם התקשורת אינה אלוהים
בתיה, את מדקלמת מספרי לימו לאזרחות. סיפורים.... אם תהיה תקשורת הוגנת היא תשמור על השמנת ותמנע שחיתות ציבורית, ואז גם הממשלה תתפקד כמו האלוהים - ללא רבב, ללא שגיאות, ללא שחיתות.אין דבר כזה במציאות. לא יכול להיות דבר כזה.יש לנו את התקשורת המקולקלת שיש לנו, ואין אחרת. זה אוטופיה לחשוב שיכולים בעזרת חוקים או אמצעי אחר כולשהו ליצור תקשורת הוגנת וטובה. אין דבר כזה, יש רק בספרי לימוד - שמלמדים לא מה שקיים אלא מה שרצוי. רק בדמיון יש את העולם הטוב, לא במציאות.חוץ מזה, זה אבסורד לטעון שהתקשורת אשמה בכול. לא נכון.הפוליטיקאים מושחתים ומטומטמים מהבית, לא בגלל התקשורת. ככה הם נולדו. אלה האנשים שהולכים לפוליטיקה. זו סלקציה טבעית.זה העולם שבו אנו חיים. אין טעם לחלום על עולם מושלם כי לא קיים כזה ולא חשוב מה כותבים בספרי אזרחות.
0
בתיה
הפוליטיקאים לא יותר מטומטמים מאחרים
ברוב המקרים תגלה מתוך היכרות אישית שהפוליטיקאי הממוצע חריף ושנון ובעל יכולות ניהול גבוהות יותר מאשר מנהל חנות, מפעל או חברת סטארט אפ מצליחה..ולכן לא הטמטום והשחיתות האנושית היא אבן הנגף (כי כאמור היא מתקיימת גם אצל האנשים הפרטיים), אלא השיטה. והמכשלה של הממסד היא חוסר המוטיבציה של הפקיד, השר, ראש העיר וכדומה לנהוג ביעילות וביושר.כדי ליצור להם מוטיבציה, צריך שהבוס שלהם, הציבור, יוכל לשפוט את מעשיהם.ולשם כך נדרש מידע אמין ונכון וזה תפקידה של התקשורת.מתברר לפי מגרשי הכדורגל שאפשר גם במערכות ייצריות ומהירות, ליצור מערכת שיפוט הוגנת שתאפשר למשחקים להתנהל ביעילות.ואת זאת הצלחנו לעשות לאחר שכמה שופטי כדורגל שחטאו בשיפוט מוטה לטובת הקבוצה האהודה יליהם,נשלחו לכלא.אם לא היינו עושים כך, אם כל שופט כדורגל היה נוהג כתקשורתן, ומפעיל משרוקיתו בהתאם לשנאותיו והעדפותיו המוקדמות,לא היה מתקיים אף משחק כדורגל בארצנו.,הנה כי כן מתברר לכולנו שגם במערכת מטומטמת כמו כדורגלניתן לבצע ניהול נכוןובעזרת דרישה ליושר המלווה בענישה לחוטא ניתן להתגבר על חולשות האנוש, תאוות הבצע, הטמטום וכדומה.מכאן, (ולא מספרי אזרחות שאתה מנסה לייחס לי בזלזול), שהדבר אפשרי,מצליח, ופועל.אם התקשורת תהיה ישרה והוגנת, גם הפוליטיקאי וגם הפקיד ינהגו בדרך הוגנת, אפילו ניצבי המשטרה יזהרו במעשיהם. ובוודאי שבוז'י לא יעז לשתוק בחקירתו. ולבני לא תברח ותשאיר חובות של 38 מליון שח הנופלים על הציבור.
0
תקשורתן מורשה
אין דבר כזה
מה שבתיה מציעה זה פראוודה ואיזבסטיה - תקשורת מורשית.בניגוד לדיעה הרווחת, לעסק שעוסק בתקשורת יש רק תפקיד אחד , כמו לכל עסק אחר - להשביע את רצונו של בעל העסק. אם בעל העסק רוצה לקדם את רעיון המדינה הפלסטינאית - זה מה שהעובדים יעשו. ואם בעל העסק רוצה לקדם את ביבי לשלטון - אז זה מה שהם יעשו . אסור שיהיה הבדל בין הזכויות והחובות כלפי החוק של עובד בערוץ טלויזיה , עובד עתון וסתם טוקבקיסט מצוי . לכולם הזכות להביע את דעתם . לא צריך להיות הבדל בין "חופש העתונות" ל "חופש הביטוי " . המונח חופש העתונות הומצא כדי לתת לתקשורתן מורשה ע"י בתיה חסינות כנגד תביעות דיבה .יש מספיק פרנואידים במדינה שיכולים לחקור את רצח רבין, את תרומת החרדים , ואת רצח ארלוזורוב . אין צורך ברגולציה תקשורתית שמומלצת בחום ע"י בתיה .
0
אפרים
התקשורת לא רלוונטית
בכל הפעמים שביבי ניצח בבחירות, זה היה על אפה וחמתה של התקשורת . אם יפסיד הפעם זה יהיה למרות שהעיתון הנפוץ במדינה נמצא בכיסו .הציבור הישראלי הרבה יותר חכם ואינליגנטי מנבחריו .לא צריך לתת לתקשורת את הקרדיט להפסד הצפוי של הליכוד בבחירות הקרובות . במידה ויפסידו, ניתן יהיה לומר שמירי רגב ושות' "הרוויחו" את ההפסד ביושר.
0
גרי
אפרים
ההפסד הצפוי? נתניהו לוקח את הבחירות. צפויה קואליציה של ביבי, בנט, כחלון, ליברמן + חרדים/לפיד.
0
יעקב .
כדורגל לא מקבל קצבאות מהממשלה
בתיה: "הנה כי כן מתברר לכולנו שגם במערכת מטומטמת כמו כדורגל ניתן לבצע ניהול נכון".הצחקת אותי. ניהול נכון בכדורגל? מאיפה את יודעת? קראת בספר אזרחות?העניין עם הכדורגל היא שלאיש לא אכפת אם הוא מתנהל נכון או לא. אין לזה חשיבות.הוא לא אוכל כסף של אחרים... כסף של מיסים (רק כסף של מפעל הפיס והטוטו). (וכנראה מעט כסף מתקציב משרד הספורט עבור הנבחרת).הלוואי שהכול יתנהל כמו בכדורגל - בלי שיקחו מאנשים כסף בכוח (מיסים) ויעבירו אותו לאחרים. דוגמה מצחיקה...
0
יעקב .
דרישה של מי?
בתיה: "ובעזרת דרישה ליושר המלווה בענישה לחוטא ניתן להתגבר על חולשות האנוש, תאוות הבצע, הטמטום וכדומה."דרישה של מי? של אלוהים?את מדקלמת משאלות לב צדקניות, שמנותקות מכול צתיאות.
0
אפרים
לגרי - לעניין הקואליציה הצפויה
אין לי מושג לעניין תוצאות הבחירות. מה שבטוח שבכל תוצאה יהיה רוב להצעה של בתיה לעניין הרגולציה על התקשורת...
0
בתיה אבן
בקיצור, לאף אחד מכם אין הצעה לפתרון
המאמר מציג את הבעייה של השחיתות וחוסר היעילות הממסדית. והאתר מציג שוב ושוב את התזה (הנכונה), שמערכת ממשלתית היא כושלת לעומת זו הפרטית.ההבדל המהותי בין המערכת הפרטית לממוסדת הוא בכך שהפרטית נמצאת תחת "שיפוט" ואפשרות להחלפה - ענישההמערכת הממוסדת, גם אם נצמצם את משקלה, ונפריט כל דבר למעט ההגנה על העם - המדינה. זקוקה אף היא "לשיפוט".היום המערכת השופטת את הממסד היא "הציבור" , אך למעשה כמה קברניטי תקשורת. הם ששוטפים לנו את המוח וקובעים את סדר הדיון ותחומי העיסוק.כמה קברניטים אשר עוצמתם רבה והשפעתם עצומה אך אין להם שום מחויבות לאמת.הצעתי היא לחייב את אבירי התקשורת לנהוג ביושר ולתת שירות הוגן לקהל הניזון מהם.אם לא נעשה כך אנו מקימים עלינו "פראבדה ואיזבסטיה" שמשקרים במצח נחושה, לא עבור השלטון הפוליטי אלא עבור בעלי הערוץ, וכמה עיתונאים ושדרנים חסרי מצפון ולב.אפשר למנוע זאת, אפשר ליצור פוליטיקה נקיה ויעילה - לא מושלמת אך אפקטיבית. אפשר לייעל את המערכת, לסלק את הכושלים ולעודד את המועילים.אך לשם כך אנו זקוקים לכלי שיאפשר לציבור לשפוט. והכלי הזה הוא תקשורת הוגנת.כפי שאפשר להפוך שופטי כדורגל להוגנים אפשר לעשות זאת גם לעיתונאים. כל שצריך הוא להפעיל את אמות המידה והדרישות להוגנות
0
אפרים
בקיצור לבתיה - לא התחלת להבין
הבעיה היא לא חוסר יעילות או שחיתות . אלה לפעמים תוצאות של הבעיה שהיא ממשלה שמגבילה את החופש. המטרה של חופש אינה יעילות . חופש הוא המטרה.כמו האיסלמיסטיים שמנצלים את תרבות החופש המערבית כדי להילחם בחופש, את מנצלת את תפיסת חופש הביטוי של האתר כדי להעלות את הגיגייך שנוגדים כל ערך שמקימי האתר כיוונו אליו .
0
יעקב .
התמריצים של המערכת הציבורית
בתיה: "אפשר ליצור פוליטיקה נקיה ויעילה"שוב - הצהרת אמונה אוטופית, על סמך הרגשת בטן, ללא שום קשר למציאות.אי אפשר ליצור "פוליטיקה נקיה ויעילה". נקודה. עובדה - אין חיה כזו אלא בספרי אזרחות, באוטופיה.אני בטוח שהפוליטיקאים (חלקם, לפחות, חלק די קטן....) אינם טיפשים יותר משאר האנשים ואולי מוכשרים יותר - אבל כשרון מסוג מאד מסוים - צריך לבחון את מערכת התמריצים שבה הם פועלים.מי שלא מושחת ולא מציע הטבות לתומכיו ולבוחריו (על חשבון אחרים) ולעוזריו ומקורביו (בצורה משרות ציבוריות) אינו יכול להצליח בפוליטיקה, ולכן אין פוליטיקאים כאלה.הפוליטיקאים שיש חייבים להיות תחמנים, שקרנים, תככנים, מחלקי הטבות וקצת גנבים וכו' - אחרת הם לא ישרדו בפוליטיקה, ולא ייבחרו.התקשורת לא רלוונטית, אף אחד לא מתייחס ברצינות לתקשורת, בוודאי ובוודאי שלא לתקשורת שלנו....ובאשר לפתרון המוצע: להוציא כמה שיותר נושאים ועניינים מטיפול המערכת הפוליטית. (זה לא קל).
0
יעקב .
קחו את הפוליטיקאים החרדים לדוגמה
זה לא שהם מושחתים ונוכלים או מטומטמים במיוחד...ובכול זאת כול שאיפתם בפוליטיקה - זה לקחת כמה שיותר כסף מאנשים אחרים ולחלק אותו לקהל בוחריהם.(נתעלם מזוטות כמו השחיתות האישית של כמה מראשי המפלגות החרדיות שברוב חוסר חוכמתם נאלצו לבלות בלימוד תורה בין כתלי בתי הכלא).
0
בתיה
להפחית ככל האפשר את מעורבות הממשלה
כך כתב יעקב, זו רוח האתר, ואני תומכת בכך בכל לב. יש להפריט את החינוך והבריאות, לבצע רפורמה אגררית ולבטל את הפיאודליזם מבית מפא"י ולהפריט את הקרקעות. יש להפריט את התחבורה, החשמל, המים וכדומה.אך יש תחומים בהם חייבים מעורבות ממשלתית. "הגנה על המדינה והעם" וכדי שגם בתחומים מצומצמים אלו המערכת הממוסדת תנהג נכון,חובה שתהא עליה ביקורת אפקטיבית.מהותה של הדמוקרטיה היא חופש האדם והאפשרות להחליף קברניט שסרח ולבחור אחר הטוב ממנו. אך כדי שהציבור יוכל לדעת מי סרח ומי הצליח חובה שיהיו צינורת מידע אמינים.וכדי שצינורות המידע יהיו אמינים נכון לדרוש יושרה ואמת ואוביקטיביות בדיווח.זה הפתרון היחיד הראלי, וכל השאר אגדות איין ראנד
0
בתיה
ליעקב, גם בין החרדים יש סוטים.
החרדים חרף ייחודם, ערכיהם ודרכם, כוללים מיעוט סוטים מן הסוג הנפוץ אצל החילונים.יש בתוכם למשל קבוצה שמאלנית המתחנפת לאויב הרוצח בנו, אמנם שיעורה זעיר לעומת אצל החילונים אך היא קיימת.גם התופעה של "רדיפת בצע" שהיא עיקר מהותה של החילוניות, גם היא מזהמת את שולי הקבוצה החרדית. גם המגיפה הנפוצה אצל החילונים משפחות הרוסות וגירושין, גם לה יש עקבות אצל חרדים חלשיםוכך גם לגבי נושאי פשיעה ומעילה .הטרדה מינית וכדומה. הנושא הכמותי הוא המהותי, בתופעות אלו כמו גם בנושאי הפוליטיקה.כי יש הבדל מהותי בין פוליטיקאי הפועל כדי שקומץ שולחיו ימשיכו לרבוץ על מליוני דונם מסובסדיםלבין פוליטיקאי המנסה לאפשר חדר שינה לכל 6 ילדים צפופים. יש הבדל בין מי שנאבק למען שכר של 60 אלף שח ל"עובד" נמל, או חשמללבין מי שנאבק למנוע חרפת רעב מילדי בית ישראל.התופעה של הסיוע לחלש והגנה על העני והדל היא רכיב עיקרי במהותה של היהדות,ואכן הפוליטיקאים היהודים חרף מעמדם לא שוכחים ומקיימים הלכה למעשה ערכים אלו.
0
יעקב .
זו נורמה לא סטייה
הפוליטיקאים החרדים ה"סוטים" הם הנורמה ולא הסטייה. הנורמה בפוליטיקה זה לקחת כסף מאחרים. כול עוד המדינה עוסקת בחלוקת כספים של אחרים - מי שמחפש את העיסוק בפוליטיקה נכנס בעסק כדי להרוויח כסף, לעצמו ולקהל בוחריו.זו לא סטייה שאפשר (אולי) לתקן. זה מהות העניין. לא יכול להיות אחרת.
0
בתיה
אכן המנהיג החרדי מסייע לבני עמו
המנהיג החרדי פועל כדי לסייע לנזקקים ולעניים ולנאבקים למען גידול העם היהודי וחיזוקו.זו מהות היהדות, וכך נוהגים מנהיגי החרדים - זאת הנורמה.הם לא פועלים למען הטייקונים, לא תומכים בוועדים החזקים, החצנת הומוסקסואלים, או קידום האויב הערבי השוהה בתוכנו, אך כפי שציינתי יש בתוכם גם סוטים, שהושפעו מתאוות הבצע מסביב, רדיפות הכבוד והשררה. אך זאת בשיעור קטן וזניח לעומת המקובל אצל החילונים.
0
נאה דורש
התגובה הנדרשת לבתיה
אני היום דרשתי שלוש פעמים דיאט קולה בטעם לימון ....באופן דומה את יכולה לדרוש עד מחר ״ יושרה ואמת ואוביקטיביות בדיווח״.העיתונאי תלוי במוקר שלו, פקיד הממשלה, כי אם האחרון יפסיק לדבר איתו, העיתונאים יוותר חסר עבודה כי הממשלה מייצרת את רוב החדשות.מה שווה כתב לעניני פוליטקה שלא מורשה להכנס למסיבות עיתונאים רשמיות?
0
יעקב .
שוד אינו מצווה
"המנהיג החרדי פועל כדי לסייע לנזקקים ולעניים."יפה מאד! הוא מכניס יד לכיסו, שולף מכספו ונותן אותו במתנה לעניים, נכון? זה צדיק של ממש.כמובן, הפוליטיקאי החרדי, כמו כול פוליטיקאי אחר, שלוח ידו לכיס שלי, שודד אותי (ואחרים), בתירוץ שהוא עוזר לעניים (וקצת לעצמו גם כן...).לשדוד את א' כדי להעביר לב' (פחות אחוזים אחדים) זו לא המצווה שהדת היהודית מלמדת.... לפחות לא על פי הידע הדל שלי בתורה.
0
אפרים
חוק ההגנה על המדינה והעם
ומה עם הגנה על הגזע? צחוק הגורל יהיה כשהמחנה הציוני יעלה לשלטון ויאמץ את האידיאולוגיה של בתיה . הראשונה שתלך לבית הסוהר על הפרת " חוק דיווח האמת העובדתית והמשקלית" מבית היוצר של בתיה - תהיה בתיה.כפי שכבר נאמר ולא הפנמת, יעילות ממסדית אינה המטרה של האתר הזה . המטרה היא חופש שיתכן ויתרום גם ליעילות הממסדית.גרמניה הנאצית לא סבלה מבעיה של חוסר יעילות ממסדית...אגב, לא הבנתי מי מונע בעדך להקים ערוץ תקשורת שעומד בכללי " חוק דיווח האמת העובדתית והמשקלית".( לא יודע מה זה אמת עובדתית ומשקלית - על איזה משקל שוקלים את האמת הזאת )בעידן האינטרנט תוכלי די בקלות לפרסם את אמיתותייך העובדתיות ולתת לעובדות את המשקל הראוי להם לטעמך.
0
בתיה אבן
לקט שכחה ופאה. - מהעשירים לעניים
וכך גם חוקי השמיטה, חוקי היובל, וחווקי תרומות המקדש.הגישה היהודית היא קפיטליסטית במהותה, אך יש בה רכיב של סיוע לחלש ולעני, וכמובן טיפוח של שבט שלם (הלווים) שעיסוקם בתורה.בתקופת הגלות, בהעדר מערכת מדינית בעלת כושר אכיפה,נאלצו היהודים להתבסס על תרומות מרצון,מצוה, גמ"ח וכדומה.ואכן מוסדות אלו ממשיכים לפעול בקרב היהודים הנאמנים לדתם גם בימים אלו ומשמשים הגנה חלקית על הרובד העני בעמנו מפני עריצות החילוני והאנטישמי לסוגיהם.כאמור אני תומכת בהפרטה ובצמצום תשלומי העברה. ומעדיפה שכל איש ישא בהוצאותיו הוא.אך אנו עומדים במאבק מול האויב המוסלמי השואף להשמידנו כעם יהודי.ועל כן היהודים כולם צריכים לשאת בעול כל אחד בהתאם ליכולתו וכישוריו.מי שיודע לייצר כסף, ישלם את הוצאות זה שיודע להלחםוזה האץ להתעשר ישא בהוצאות זה המוכן להתיישב ולקבוע ריבונות.ומי שכישורו הם חומריים ישא בהוצאות הנושאים בעול המאבק הדמוגרפי. זו היא הערבות ההדדית.וכפי שאין זה ראוי לכפות על חילוני צמא מותגים לגדל 8 ילדים כדי לשאת בנטל המאבק הדמוגרפי, כך אין זה נכון להטיל על המשפחות הברוכות את עול הישיבה המשמימה במשרד מיותר והחתמת כרטיס שעון.
0
חשבון פשוט
בתיה את מכוונת נמוך מידי
זה לא מספיק רק לחוקק חוק שהתקשורת תעשה עבודתה נאמנה.יש לכוון הרבה יותר גבוהצריך למשל לחוקק חוק שאוסר על חיידקים לחולל מחלות בבני אדם וחוק שאוסר על תולעים לכרסם תפוחים(תולעים מאז ומעולם היו חצופות ... )וחוק שאוסר על אהבה נכזבת.וכיוצא בזה ...
0
בתיה
. ל 23, הצלחנו להקים בית משפט הוגן
אשר למרות עושרם היחסי של השופטים, גם העני והדל מוצא שם צדק.והצלחנו לגרום לשופטי כדורגל לשרוק בהתאם לעובדות בשטח ולא לפי דעותיהם הקודמות.הצלחנו למנוע משוטרים לקחת שוחד כדי לוותר על עבירות תנועה.ןהצלחנו לגרום לעיתונאים להמנע מלבצע פרסומת מסחרית סמויה תמורת תשלום.כל אלה לא קרו לבד, היה הכרח בחקיקה ובאכיפה כדי לוודא זאת.לכן אפשר גם אפשר לאלץ תקשורתנים לדווח אמת בלבד הן עובדתית והן משקלית.כל שנדרש הוא לבצע חקיקה ואכיפה אמיצים. אם נעשה כך, לא נציל את העולם מחיידקים. אך נהפוך את הדמוקרטיה לשיטה יעילהואת המנגנון הציבורי השרים וראשי העיר למשרתי ציבור ולא אדוניו.אשמח אם מישהו יהיה אמיץ דיו כדי לקיים דיון ענייני, ויפחתו ההתחמקויות לעבר סרקאזם ולעג.
0
בתיה
לאפרים, אני תומכת בהצבת תמרורים.
למרות שהם "מקטינים את החופש" ומאלצים נהג לעצור בצומת.אני תומכת במערכת משפט המחויבת לאמת עובדתית ומשקלית - למרות שהדבר מגביל את "החופש" של השופטים.אני גם בעד להגביל את "החופש" של ניצבי המשטרה לשלוח ידים ומסרונים.ואם נגביל את התקשורתנים ונחייבם לדווח אמת על מעללי השרים והפקידיםניצור לאחרונים מערכת הרתעה שתאלצם לנהוג באחריות, תבונה ויושרה.אשמח לשמוע אם יש לך הצעה טובה אחרת.כי להזכירך נושא הכתבה הוא כיצד לשפר המערכת הציבורית , ולא כיצד למנוע מבתיה להביע דעה מחוץ לקופסה.
0
יואל
הרמת כפפה - דיון ענייני
אם את מעוניינת בדיון ענייני-תסבירי בלי התחמקויות מה זה "אמת עובדתית ומשקלית"? בלי פסודו-פאוטיקה והסברים מעורפלים"אמת עובדתית" אני יודע מזה, מזה "משקלית"? מהם האמצעים בידי השופט/מפקח/צנזור לוודא שהאמת נשמעת? איך הוא יודע מהי?את מעוניינת בדיון ללא סרקזם ולעג? - אז תחסכי את הלשון המליצית,דיבור בלשון רבים ( royal we), דוגמאות לא קשורות ממגרש הכדורגל או הרמזורים.איך המערכת שאת מציעה תעבוד? איזה מוסדות/גופים היא דורשת? איך ממנים את בעלי התפקידים?מי ממנה? איך שומרים על שומרי הסף? איך מוודאים שאותם שומרים לא יתרשלו?האם בלוגרים/כותבי תגובות בבלוג צריכים אישורים מאותם צנזורים?
0
בתיה אבן
אמת עובדתית ומשקלית - מהי
מה עשוי לגרום לתקשורת לנהוג ביושר, ובכך להפוך אותה לכלי יעיל ליצירת מערכת ציבורית הוגנת ויעילה.כללית מדובר בהרחבת תחולת כללים וחוקים הקיימים תחת "חוק הגנת הצרכן", "חוק חוזים אחידים" גם לתחומי מידע שאינם מסחריים. כך ניתן יהיה לתבוע (בבית משפט רגיל, בלי צנזור וכדומה), מי שיפעל כדי להטעות ולגנוב דעת של צרכן המידע.הרחבת תחולת חוקים אלו והתאמתם לנושאי מידע כללי ומדיני תביא לכך: שניתן יהיה להרשיע את יצרני הסרט "ג'נין ג'נין"., ואת תוכנית "עובדה" בשל השמצת שווא של חיילי צה"ל, תוך הסתרת עובדות בעלות משקל והדגשת ייתר של צד אחד בלבד.נכון שביקורת "מפטרת" זו תחול גם על עיתונאים ומעבירי מידע ומפיציו מבית.למשל, אסור יהיה לערוך כתבת תחקיר על החיידקים בחומוס למשל, בלי לציין את המצב המקביל בסלט החצילים.אסור לדווח על עלות מעונו של נתניהו בלי לדווח מה היה המצב המקביל אצל אולמרט, רבין או ש.פרס.אסור לכתוב "מאז שנתניהו בשלטון יש עליה במקרי הסרטן הלימפטי", בלי לציין שבמקביל חלה ירידה בעשרות סוגי סרטן אחרים. אסור שעיתונאי שובניסט יכתוב בכותרת "נשים בישראל מעורבות באלפי תאונות בשנה". - שהיא אמת עובדתיתאך יימנע מלציין שהגברים מעורבים בתאונות רבות יותר גם בהשוואה לחלקם היחסי לקילומטרז נסיעה - שזאת גם "האמת המשקלית".אסור יהיה לדווח בהרחבה על "שריפת שטיחון באיזה מסגד", תוך התעלמות מעשרות נסיונות לרצח יהודים מבוצעים ע"י הערבים כל שבוע. כל הטעיה, כל גניבת דעת, כל הדגשת ייתר, והשמצה נגד אדם, קבוצה, רשות וכדומה תהא ברת תביעה.
0
בתיה אבן
המשך ל 27 "אמת עובדתית ומשקלית
כפי שמוכר מכונית משומשת חייב היום למסור את כל המידע הרלוונטי. כך גם הכתב המספר לנו על דוח מבקר המדינה יהיה חייב להתייחס לנושאים המבוקרים בהתאם למידת השפעתם ועלותם. ולא בהתאם לסלידתו האישית מנושא זה ואחר.בקיצור על התקשורת יאסר "לאתרג" את השמאלנים, ולבצע השמצות שווא ביהודים הנאמנים. וכתב שכך יעשה יהיה בר תביעה.ברגע שהביקורת תהא הוגנת, היא תהא אפקטיבית. וראש העיר כמו גם הפקיד והשר יחששו מפניה וינהגו בהתאם.ההבדל בין מערכת פרטית לזו הממוסדת אינו ב"איכות האנשים" ורמתם, כי הרי רובם נעים בין מערכת זו לאחרת.ההבדל הוא בהינע - במוטיבציה - בחשש.ביקורת הוגנת - בתקשורת הוגנת שעשויה להביא לפיטורי והחלפת השר וראש העיר בבחירות הקרובות, תיצור את אותה מוטיבציה מחד וחשש מאידך שהיא הבסיס לפעילות הוגנת ויעילה.או אז ניתן לצפות שרכבת ישראל - תהא יעילה לפחות כמו אגד (בשתיהן קשה לפטר עובדים - אך אפשר מנהלים. שרשות הדואר תהא יעילה כמו פדקס, ובית חולים ממשלתי לא ירד ברמתו מזה הפרטיושמשרד השיכון יהיה יעיל כמו חברת בניה גדולה ומסורבלת בשוק הפרטי.המוצע לא יפתור הכל, אך זה יהיה צעד גדול וחשוב לקראת חופש האדם ורווחתו.
0
כאב אוזניים
יש דרך לעצור את "בתיה אבן"?
על כל מאמר היא מגיבה בטיעונים מעגליים שאי אפשר לצאת מהם, ובעיקר שטף אינסופי של להג וברברת חסרי משמעות.אני חושב שנזכה לראות את ישראל הופכת למדינה חופשית עוד הרבה לפני שבתיה אבן תתעייף מהקישקושים שלה.בקשתי ליתר המגיבים: אל תגיבו לשטויות של בתיה, כי אתם רק גורמים לה להגיב בעוד ועוד מאותו דבר.
0
אשר
ל-29
יש קצת דרך ארץ להביע דעתך על תגובות של אחרים. אפשר לומר שזה לא לטעמך סיגנון הכתיבה של בתיה, אבל להתבטא כמו שרשמת זה בלתי הולם.אגב, אתה לא חייב לקרוא את מה שהיא כותבת, זה פשוט
0
כאב אוזניים
ל-30
"בתיה אבן" פשוט לא מבינה כשמסבירים לה יותר בעדינות, ובטח לא מבינה כשמסבירים לה בהגיון.אני אכן כבר לא קורא מה שהיא כותבת. אלא שהיא גורמת לכל יתר המגיבים לנסות (לשווא) להסביר לה את הסתירות הפנימיות שבטיעוניה, במקום להגיב למאמר עצמו.לפעמים יש הערות ודיונים מעניינים, אבל במקרים רבים מדי הם נעדרים או נעלמים בגלל ה"רעש" שיוצרת הגב' אבן.
0
חשבון פשוט
ל 31: אתה יכול גם כן להשפיע על הדיו
אם תגיב לנמי שפרסם תגובה שבעינך היא מענינית, יתכן שהוא יפרסם תגובת המשך וירחיב בנשוא.
0
כאב אוזניים
ל-32
כלומר, צריך ליצור רעש נגדי שיגבר על הרעש של "בתיה אבן".יותר פשוט להמנע מלהגיב לדברים שלה.
0
אפרים
בתיה - אמת עובדתית ומשקלית
על פי החוק שאת מציעה צריך להעמידך לדין מיד. את אומרת : " להפחית ככל האפשר את מעורבות הממשלה. כך כתב יעקב, זו רוח האתר, ואני תומכת בכך בכל לב. " הקורא התמים אמור להניח שיש בדברייך משהו שמשקף את תפיסות בעלי האתר , ולכן ניתן יהיה בקלות לתבוע אותך על גרימת נזק במזיד לבעלי האתר ע"י פירסום שקר עובדתי, שיגרום לאנשים לסלוד מהרעיונות המובעים באתר רק בגלל שהטעית אותם לחשוב שמשהו בתפיסתך מייצג את רוח האתר .דת האנטי עבודה שלך ודת ההסתפקות במועט , היא ההיפך מהרעיונות המובעים באתר.התפיסה הבסיסית של האתר היא כי כל אחד רשאי להתפרנס ממכירת כישוריו , והשוק ייקבע את מידת הצלחתו . - ויהא זה שרותי פרסום, תיווך , שרותים משפטיים , שרותי יחצנות ועוד כאנה וכאנה עיסוקים שלטעמך יש להעביר מן העולם .העולם מתפתח רק בזכות אלו שלא מסתפקים במועט - בזכותם את אפילו יכולה להביע את הגיגייך באתר הזה.הנציונל סוציאליזם שלך , מתחפש לליברליזם ע"י שימוש בסיסמאות שקוראות לכאורה לצמצום המעורבות הממשלתית.
0
בתיה אבן
לאפרים 34, אני מסכימה עמך עד כה
צדקת כפי שכתבת, "העולם התפתח בזכות אותם שאינם מסתפקים במועט" .ואכן עד לפני שנים מספר, יבול הדיג למ/ל בעולמנו, גדל ככל שהשתכללו הספינות והשיטות והתרבו החכות והמכמורות.אך הנה הגענו לנקודה בה כמות הדיג הכללית פוחתת ככל שהשיטות משתכללות,ובארצו ת רבות בעולם קבעו הגבלה על כמות החכות והסירות ועונות הדיג. כל זאת כדי למנוע דלדול ופגיעה והרסכך הדבר בנושאי חיים רבים: כדי להגדיל את אושר האדם אין זה נכון בהכרח לייצר עוד ועוד מלט ומרכזי קניות. יתכן ודווקא ההפחתה של כל אלו תועיל לאדם ולאושרו.אך מצטטי ססמאות עבר, של הרמב"ם או של איין ראנד, מתקשים לסגת מדתם - שאכן עד לא מזמן שרתה אותנו יפה. וממשיכים לדרוש קיום פולחנים עתיקים.כפי שמינהג הרחצה במיקווה, שבזמנו שרת היטב את בריאות העם היהודי, הפך למיותר לאחר הצבת מקלחת בכל בית גם מינהג דת העבודה ופולחן הממון מחטיאים את מטרתם המקורית, לאחר שהטכנלוגיה והסינים החליפו את רוב הצורך בעבודת האדם בעולם המערביעד לפני שנים אחדות, מגבלת שמיעת המוזיקה, או הצפייה בסרטים היתה היכולת של האדם לשלם ולרכוש לעצמו את האמצעים הטכניים הנדרשים, הרי היום המגבלה היא שעות הפנאי להקדיש לכך.לכן טמטום הוא להמשיך וולכלות זמן פנוי כדי לייצר כסף כדי לרכוש אמצעים שממילא לא הם צוואר הבקבוק.רוח האתר היא חופש האדם, חופש האדם כולל גם חופש מפולחנים משעבדים. עיקר הוצאות הממשלה והממסד המכבידות את המסים, מיועדות לפרנס "עובדים" מיותרים ומנגנון מנופח.ביטול דת העבודה והקטנת כמות העובדים וניפוח המנגנון תביא להקטנת עול המיסוי - וגם זאת מטרת האתר.
0
אפרים
אמת עובדתית ומשקלית
כן , חופש האדם כולל חופש מפולחנים משעבדים וכולל חופש להשתעבד לפולחנים. כפי שהאוכלוסיה החרדית חופשיה להשתעבד לפולחניה כרצונה , כך האדם העובד יבחר את פולחניו . ההבדל הוא שהראשונים מצפים שהאדם העובד יממן באמצעות מימוש פולחניו כפי שאת קוראת לפעילותו , את פולחני החרדים.כפי שנאמר , הבנו את תפיסת עולמך . חשיבה מחוץ לקופסה ? הנציונל - סוציאליזם קיים כבר מאה שנה. זכותך לכתוב תגובות , אך אנא הפסיקי להוליך שולל ולספר לקוראים שאת תומכת ברוח האתר. את מייצגת את הטוטליטאריות השלטונית שאתר זה קורא עליה תיגר.
0
בתיה אבן
עלות פקיד מיותר פי 4 משל אברך
בעולמנו המערבי הסובל מעודף כוח אדם וניפוח מנגנון, עדיף לכלכל אברך ב 3000 שח על פני פקיד ב 12,000.מה גם שאברך תורם למאבק הדמוגרפי, ואילו פקיד נוסף סתם מסרבל ומקשה ומפריעמאחר והאתר מחפש דרכים להקטין את עול המיסוי והמנגנון המנופח המקשה על הפעילות,הרי נכון לברך ולהודות למי שבצניעותו מקטין את העול המוטל על הציבור בארצנו.אמנם בעבר היה צורך בעובדים רבים, כפי שהיה צורך בדייגים רבים.אך היום כל דייג נוסף מהווה נזק ופגיעה.ולכן ישראל מעדיפה לעיתים לשלם לדייגים כדי שלא יטילו רשתם.ולשלם לחקלאים כדי שלא יגדלו, וכך הלאה.אין הגיון להמשיך באמונות שנוצקו בעת המחסור, גם בתקופות השפע.כאמור עלינו לאפשר לאנשים לדבוק באמונותיהם כרצונם,. אך עלינו להפנים שעלות תחזוקת פנאט של "דת העבודה", יקרה ומזיקה פי כמה.
0
יעקב .
אבל שניהם מיותרים
!
0
בתיה אבן
האברך הכרחי בשל המאבק הדמוגרפי
כל עוד האויב השוהה בתוכנו מתרבה ומגדיל את משקלו בקלפי, אנו חייבים למען קיומנו ריבוי מהיר של יהודים,שיעמדו חוצץ נגד ממשלת טיבי זועבי ליבני. שפירושה סוף לקיום היהודי בארצנו.האברך הוא המשרת ביחידת העילית של המאבק הדמוגרפי.ובמצבנו אנו זקוקים לאנשים הפועלים בכל מאודם(לא 3 שנים עם "רגילות" וקריירה) אלא למשך עשרות שנים כדי להציל את קיומנו.
0
אשר פט
השטן האתיופי, השטן המרוקאי
היום אסור להעליב עדות, אלא אם כן זו העולים מבריה"מ שאותם מקבצים החבר'ה מהבראנז'ה ל"רוסים". העולים מבריה"מ אף פעם לא היו "סקסיים", ולמרות שגיא חולניק חב לפחות בחלקם את חייו השבעים לעליות מבריה"מ שחוללו מהפכה חיובית לא אחת במשק הישראלי, להעליב אותם זה נכון-פוליטית ולא מאיים כמו למשל לכתוב על אחינו יוצאי ובני יוצאי מרוקו או על אחינו יוצאי אתיופיה - שהרי לרדת עליהם - מייד מתחילות צווחות של גזענות.וגיא רולניק הרי אינו גזען, הוא הרי גם בן של יוצאי רוסיה - כמו כל אחד שמחפש ברשת ימצא ש"רולניק" הוא שם משפחה נפוץ ברוסיה.ושלא אתחיל לדבר על המאמר עצמו...
0
יעקב .
כול אחד אוהב את הפרזיטים שלו לבתיה
האברך אינו הכרחי או נחוץ יותר מכול בן אדם אחר. האברך לא תורם כלום בנושא יצירת העושר החומרי, הכלכלה, הקיום - אלא ההיפך - הוא פרזיט על עבודתם של אחרים. הוא לא תורם לביטחון כי אינו משרת בצבא.באשר לאותם ילדים עניים במשפחות דתיות מרובות ילדים - הם היו פחות עניים אם אביהם היה טורח לפרנס אותם.אני לא שופט אף אחד, וכול אחד יחיה כפי שהוא מבין ומעדיף, כולל האברך.אבל - נא לא לשדוד אנשים אחרים כדי להתקיים על חשבונם. ונא לא לטעון ש"מגיע לי"לא מגיע כלום. האברך לא תורם כלום.
0
בתיה אבן
המאבק הדמוגרפי קריטי לקיומנו כאן
כל עוד האויב השוהה בתוכנו מתרבה ומגדיל את משקלו בקלפי בחסות בג"צני השמאל ותקשורתו., אנו חייבים למען קיומנו ריבוי מהיר של יהודים שיצביעו בקלפי "ויצילנו מידם",ויעמדו חוצץ נגד ממשלת טיבי זועבי ליבני. שפירושה סוף לקיום היהודי בארצנו.האברך הוא המשרת ביחידת העילית של המאבק הדמוגרפי. והוא ומשפחתו נושאים בעול הכבד והמתיש המציל את קיומנוובמצבנו אנו זקוקים לאנשים הפועלים בכל מאודם (לא 3 שנים עם "רגילות" וקריירה) אלא למשך עשרות שנים כדי להציל את קיומנו.כפי שנכון שנתמוך ונעודד את משרתי הקבע ביחידות העילית של הקרב הגיאוגרפי - צה"ל. ולא נדרוש מהם לשבת במשרד "לעבוד" ולהדפיס כרטיסכך ויותר מכך נכון שנעודד את הנושאים בעול המאבק הדמוגרפי, הם ומשפחתם
0
הדמוגרף
יותר יעיל וזול לגייר מליון תאילנדים
!!
0
בתיה אבן
יותר יעיל לפנות האויב לממלכת ירדן
אך השמאלנים ובגצ"ם לא מאפשרים זאת עדיין, וכך גם לא ישימה ההצעה לגייר תאילנדים.לכן האפשרות היחידה שלנו להמשיך להתקיים היא בזכות אותם שנושאים בנטל המאבק הדמוגרפי.ובזכות השתתפותם הרב דורית בקלפי נמנעת ממשלת טיבי זועבי, שפירושה חיסול הישות היהודית.מאחר והמדינה היהודית שואפת להמשיך ולהתקיים, ומשלמת הון תועפות עבור העומדים בפרץ בנושא הגיאוגרפי - צה"ל.כך ועוד יותר מכך נכון שנפצה את המשרתים ביחידות העילית של המאבק הדמוגרפי - החרדיםונשיב להם מעט מהתרומה העצומה שהם עושים לקיומנו
0
בן הארץ
שיתחיבו-משפטית! על הבטחות הבחירות!
!!
0

3000 תוים נשארו