חמישי, 04 ספטמבר 2014 07:37

הנמלה והחגב גרסת 2014

הסיפור העממי מופץ מידי מספר שנים בגרסאות שונות. הנה גרסת 2014 שמופצת בארצות הברית (כנראה על ידי גורמים רפובליקניים) לקראת הבחירות לקונגרס שיערכו בנובמבר:

הסיפור העממי מופץ מידי מספר שנים בגרסאות שונות. הנה גרסת 2014 שמופצת בארצות הברית (כנראה על ידי גורמים רפובליקניים) לקראת הבחירות לקונגרס שיערכו בנובמבר:

הגרסה המסורתית

הנמלה עבדה קשה לאורך כל הקיץ הלוהט בנתה את ביתה ואגרה מזון. החגב לעומתה חי את חיי הרגע זלל והתהולל. עם בוא החורף הסתגרה הנמלה בביתה המוגן והחמים ונהנתה משפע המזון שאגרה בקיץ. החגב לעומתה סבל קשות בחורף, רעב למזון ונפח את נשמתו בקור.

מוסר השכל: היה אחראי כלפי עצמך וחסוך ליום סגריר.

גרסת נובמבר 2014:

הנמלה עבדה קשה לאורך כל הקיץ הלוהט בנתה את ביתה ואגרה מזון. החגב צחק על הנמלה, התהולל, זלל והעביר את הזמן בנעימים.

החורף הקר הגיע, החגב רעד מקור ובטנו קרקרה מרעב. הביט החגב בקנאה בנמלה שמתגוררת בבטחה בביתה החמים ונהנית משפע מזון, מחה נמרצות וכינס מסיבת עיתונאים בה דרש תשובה מהשלטונות כיצד מאפשרים לנמלה חיי שפע ורווחה בעוד החגבים נמקים בקור וברעב.

עוד באותו ערב שודרו בכל הרשתות הארציות CBSNBCPBSCNN וגם MSNBC תמונות מחרידות של אוכלוסיית החגבים הענייה לעומת חיי הנוחות של הנמלים ששולחנם עמוס כל טוב. אמריקה הזדעזעה מעומקו של אי-השוויון והפערים הקיצוניים בין אלה שיש להם לבין חסרי כול. התקשורת זעקה "כיצד ייתכן שבמדינת שפע כמו אמריקה יתקיים עוני כה מחפיר?"

קרמיט, הצפרדע הפופולארי, הופיע במופע הטלוויזיה של אופרה ווינפרי יחד עם החגב. הצופים מחו דמעה כאשר שניהם שרו יחדיו את השיר "קשה להיות ירוק" (It's Not Easy Being Green)
 

1489

הפגנות ענק ספונטניות התארגנו מול קיני הנמלים תחת הסיסמא "לכבוש את הקן" [על משקל לכבוש את וולסטריט]. רשתות השידור הקרינו קבוצת מפגינים מטעם איגודי העובדים ששרו כאיש אחד את שיר המחאה "אנחנו נתגבר". השיר שסימל בשנות ה-60 את התנועה העממית לשוויון זכויות לשחורים באמריקה.

הנשיא אובמה גינה בחריפות את הנמלה, והאשים בסבלו של החגב את הנשיאים לשעבר בוש ורונלד רייגן, את כריסטופר קולומבוס ואת האפיפיור. ננסי פלוסי והרי רייד (מנהיגי הדמוקרטים בשני בתי הקונגרס) הוקיעו את הנמלה שהתעשרה על גבו של החגב. שניהם קראו להעלאת מיסים כדי שהנמלה תישא בחלק הוגן של הנטל הכלכלי.

הסוכנות הפדראלית לאכיפת שוויון הזדמנויות בתעסוקה (EEOC) פרסמה תקנה רטרואקטיבית שתקפה מראשית הקיץ האחרון. על פי תקנות אלו, נקנסה הנמלה כי לא העסיקה מספר ראוי של חגבים במהלך הקיץ. הנמלה לא עמדה בתשלום הקנס הגבוה ולכן החרים "הצאר הממשלתי הירוק" את קינה של הנמלה שנמסר לשימוש החגב.  

הסיפור מסתיים כאשר החגב וחבריו מחסלים את שאריות המזון שהנמלה אגרה בביתה לשעבר, בית שהחל להתפורר בהעדר תחזוקה. הנמלה נעלמה בשלגי החורף ולא נראתה יותר.

החגב נמצא מת, כנראה ממנת יתר של סם. כנופיית עכבישים פלשה והשתלטה על  קן הנמלים תוך הטלת אימה על השכונה שפעם הייתה שלווה ופורחת. האומה קרסה ובעקבותיה העולם החופשי.

מסקנה: היזהרו בהצבעה בבחירות 2014 וגם 2016 (לנשיאות)...

מוטי היינריך

עודכן לאחרונה ב שלישי, 26 אפריל 2016 04:18
רון וייס 04/09/2014
אובמה לא העלה מסים והוריד את הגרעון
אז למה מוטי היינריך מבלבל את המוח.
0
1984 זה כאן
אובמה משחק עם המספרים
הוא שינה את חישוב שיעור המועסקים, מדד המחירים לצרכן, ותוצר לאומי גולמי.כמו המפטי דמפטי, הוא משנה את משמעות המילים באופן תדיר כך שהמשמעות שלהם תהיה תואמת לרצונותיו.מה הפלא שהוא מקבל תוצאות מחמיאות?
0
אשר 04/09/2014
רון אתה חוצפן
מדוע אתה משתמש בשפה בוטה כלפי משהו שלדעתך טועה. אתה אורח שלו, ולא חייב לקרוא את הבלוג שלו.לגופו של ענין - אובמה הטיל את המס הסמוי הגדול ביותר- הדפסת כסף. ויש לו עוד המון תחלואיים סוציאליסטים שפוגעים כיום בכלכלה האמריקאית. קצרה היריעה מלהכיל את כל המחדלים שלו.בניגוד אליך, אני חושב שבתור בעל מניות בחברה אמריקאית, אני בקיא בעובדות שאני מעז להעלות על הכתב בשמי .
0
אסף 04/09/2014
אובמה לא העלה את הגירעון?
אולי אני לא מבין את הגרף בלינק, אבל על פניו נראה שהגירעון עלה משמעותית, וזה בלי קשר להדפסת הכסף הלא הגיונית...http://www.tradingeconomic s.com/united-states/government-debt-to-gdp
0
צבי חזנוב 05/09/2014
תרגום מעולה של השיר המקורי
http://bit.ly/1uoJ2tz
0
דוב בקוטב 05/09/2014
וול-סטריט אולי לא הנמלה בסיפור
הציבור האמריקאי כועס בצדק על וול-סטריט. לוול סטריט חלק ניכר בהתהוות המשבר האחרון, והציבור ראה שלא רק שהאחראים לא נתנו את הדין הם חולצו בכספי המיסים שלהם ועוד העזו לחלק לעצמם בונוסים יפים מכספי החילוץ (גדולים מידי כדי ליפול - וגם לא מפרקים אותם לגופים קטנים מספיק כדי ליפול).
0

3000 תוים נשארו