רביעי, 04 אוקטובר 2017 15:01

הבדואים מתים מצחוק

עשרות ראשי ערים בישראל הורשעו, רובם ישבו בכלא, חלקם בדרך לשם. מה יוצא דופן ברשימה? מה חסר בה? 

2412 1

לפניכם רשימה של ראשי ערים בישראל שהורשעו, רובם ישבו בכלא, חלקם בדרך לשם. אולי מישהו שבסוף הרשימה אפילו יזוכה. ליקטתי את הרשימה לא בעמל רב... כנראה שדילגתי על מספר "אישים", אולי חסרים כאן מספר "משרתי ציבור". יסלחו לי ראשי הערים שדילגתי עליהם במהלך החיפוש הלא-מייגע. כדי לקצר את הרשימה, דילגתי על דמויות ציבוריות פחות בכירות – נמנעתי מלהעמיק לרזולוציה של סגני ראש עיר, מנכ"לי ערים, חברי מועצות וכדומה.

 

2412 2

מה יוצא דופן ברשימה זו? מה חסר בה? יש בה ייצוג הולם לדתיים, חילוניים, צעירים, מבוגרים, אשכנזים, מזרחיים, אפילו אישה. אז מה חסר? חסרים ערבים! עשרות ראשי רשויות יהודים גנבי כסף ציבורי ולוקחי שוחד, מגיעים לבית המשפט ולכלא. תמוה מאד שראשי מועצות וערים ערביות ממש צדיקים. פרס לניהול תקין – הכול טהור שם. הערבים בישראל זוכים במקום הראשון בעברות בנייה, עומדים בצמרת גנבי הרכב, וזוכים לחלק לא פרופורציונלי בעברות התנועה. אבל ראשי הערים של "המגזר" – יוצאים צדיקים. ראוי שכל מועמד יהודי לראשות עיר יחויב להשלים ארבעה חודשי שרות ברשות מקומית ערבית כתנאי להגשת מועמדות בבחירות מוניציפליות.

לא הצלחתי למצוא עדות לחקירה שמתנהלת נגד ראשי מועצות וערים ערבים. הוכחה ניצחת לתזה לאורה חונכנו מילדות שיש "ערבים טובים" – קשה למצוא ראש מועצה ערבי שחומד כסף ציבורי. נראה כי משרתי הציבור הערבים ניחנו ברמה גבוהה של מוסריות כאשר מדובר בכספי ציבור. יתר על כן, מאחר ומדובר בדרך כלל בכספי ציבור של יהודים (כי גביית הארנונה ב"מגזר" לא משהו) – שליחי הציבור הערבים מגיעים לדרגה העליונה של ניקיון כפיים – מומלץ לקחת מהם דוגמה.

ואולי?...

אולי מחלקת החקירות לאישי ציבור במשטרת ישראל פשוט סתומה מרוב תיקים, כורעת תחת נטל העומס? החוקרים עסוקים מעבר לראשם בחקירות נגד יהודים ואז פשוט לא מספיקים להגיע לחקירת ערבים? אכן, העומס על המשטרה כבד מנשוא: אפשר לתאר כמה מדפים של קלסרי חקירה צריך רק עבור כבוד השר אריה דרעי שחזר למגרש בגדול; כמה חוקרים צריך כדי לתייק את החומר המרשיע על הבקבוקים הריקים ששרה נתניהו לא רצתה לזרוק לפח ולחפור בגיליונות האקסל שמנתחים את הרכב הגלידה שהוזמנה למעון ראש הממשלה. אז למה אנחנו מתפלאים שאין למשטרה זמן להתעסק עם ראשי ערים ערבים?

אפשרות נוספת...

כנראה שאנחנו באמת מדינת אפרטהייד. קיימת אפליה בוטה נגד ראשי ערים ומועצות ערבים. לא מתייחסים אליהם ולא סופרים אותם, עד כדי הדרה מרשימות השחיתות. זה מזכיר את סטודנטית לתואר שני בסוציולוגיה באוניברסיטה העברית בשם טל ניצן שפרסמה מחקר לתואר (2006) בו טענה כי חיילי צה"ל לא אונסים ערביות בגלל גזענותם. וכי אי-אונס בהקשר הישראלי מייצג את אותה תופעה שאונס משיג במצב אחר. היום דר' טל ניצן מגדירה עצמה כחוקרת פמיניסטית. אולי המשטרה לא חוקרת ראשי מועצות ערביות בגלל אופייה הגזעני? נושא לפוסט דוקטורט לטל ניצן.

ראשי הערים היהודים שמככבים ברשימה שבפתיח גנבו כסף באופן לא חוקי. אבל הכסף הגדול זורם אל הגנבות החוקיות: אל אלפי הג'ובים המיותרים, קרובי המשפחה שזוכים ל"קביעות", תקצוב עמותות עם שמות מפוצצים שכל תכליתן – צינור לכסף, שכר והטבות ללא קשר לעבודה בפועל, סמינרים בחו"ל וכנסים באילת.

אם החוקים הסבוכים ודיני העבודה מאפשרים ליהודים לגנוב באופן חוקי, אז למה להפלות לרעה בדואים? הרי ידוע שיישובי הבדואים הם "יישובים מוחלשים", ולכן מגיעה להם אפליה מתקנת. רשויות מקומיות אחרות (בעיקר ערביות) מקבלות "תשלומי איזון" קבועים לכיסוי גירעונות שוטפים תוך פרוט סעיפי התקציב לייעוד הכסף. הן נאלצות להשקיע מאמץ כלשהו כדי למרוח את הכסף אל המחילות הנסתרות.

אבל הבדואים? חלקם אפילו משרתים בצה"ל – לא ייתכן להקשות עליהם כאילו היו סתם ערבים, לא צריך להתעלל בבדואים. התחשבות. במסגרת האפליה המתקנת ראוי לא להקשות עליהם. בינינו, אנחנו יודעים שקשה להם עם גיליונות אקסל אז לא צריך לבייש אותם – צריך לתת להם כסף "לשימוש לפי שיקול דעתם". אם נתחיל לבלבל להם את המוח עם דוחות ויעדים – בסוף אנחנו עלולים להגיע למצב בו לא נוכל לחלק להם כסף כי הדוחות לא ימולאו כראוי ונחטוף נזיפות ממבקר המדינה. אבל אם נחלק כסף לשימוש לפי "שיקול דעתם" – מבקר המדינה אפילו לא יידע מהיכן להתחיל לבדוק.

ידוע בעולם שאנחנו מדינת אפרטהייד. אם נתחיל לחקור לאן מתגלגל הכסף ברשויות הערביות נאלץ לבסוף לסכן את משטרת ישראל בכניסה ליישובים ערביים כדי לעצור ולהעמיד לדין את כל ראשי המועצות שם. ח"כ אחמד טיבי יפנה לאו"ם ולבית הדין הבינלאומי בהאג על התעללות סדרתית בראשי הערים הפלסטיניות בישראל תחת הכיבוש המדכא מ-1948. אז מי צריך את כל הבלגן הזה? פשוט יותר שרוב היהודים יעבדו, רובם ישלמו מיסים, ואת הכסף נחלק לערבים להוצאה "לפי שיקול דעתם". למען מעמד ישראל בעולם לא צריך לעשות מזה עניין.

והבדואים... אין ספק, הם מתים מצחוק.

יום יבוא בו יתחילו להרשיע במדינת ישראל ראשי ערים ערבים ואז נדע כולם כי המדינה התחילה להתייחס לערבים ולבדואים כשווים. עד אז נידרש להתייחס אליהם כאל הילד החריג בכיתה שהמורה דורשת "להתחשב בו". להם מותר.

מוטי היינריך

המחלקה המשפטית של "קו ישר" הורתה לי להבהיר כדלקמן: הרמזים לכאורה על עברות לכאורה של ראשי מועצות ערביות הן פרי דמיוני ומבוססים אך ורק על הגיון סטטיסטי. אין בידי ראייה או חשד כלשהו נגד ראש מועצה ערבי. אין בכתבה זו משום הטלת דופי בראשי מועצות ערבים או אחרים למעט המופיעים ברשימה.

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה באתר

 

 

עודכן לאחרונה ב רביעי, 20 דצמבר 2017 06:57
יוסי ברנע
מאמרלא מבוסס
האם התקשורת מתעלמת, או שבמציאות מדובר בניהול למופת של ה"רשויות הערביות"? אם הכותב הרציני (בדרך כלל) היה בודק היה מוצא למשל את מאמרו של קלן ליבסקינד במוספשבת "תחקיר: כך הונו עשרות רשויות ערביות את המדינה" ( 23.6.12). מעבר לכך, יש עדין אפליה והדרה לרעה של הרשויות הערביות, שלא לדבר על אלו הבדואיות ושלא לדבר על הפזורה הבדואית. נכון שיש גם בעיית ניהול ושלטון חמולתי, אבל זה לא מסביר את מלוא חומרת המצב. כמה בריכות למשל יש ברהט?
0
שחרורון
חוזר: הבדואים מתים מצחוק
שורש הבעיה: מאחר ומדובר בדרך כלל בכספי ציבור של יהודים (כי גביית הארנונה ב"מגזר" לא משהו)זה לא משנה אם אתה ערבי, יהודי או דר לפמניזם שחוקרי ריקוד לסבי במאה ה19, אתה יותר זהיר עם כסף שלך מאשר כסף של אחרארנונה, כמו כל מיסוי זה שוד. אין שום סיבה ששירותי איסוף זבל ותשתיות לא יהיו פרטיים. אני אשלם על איסוף הזבל והכביש שלי, ומוחמד על שלו. עכשיו נראה את הראש מועצה שלי או של מוחמד, מגיע אלי עם רובה ושודד אותי
0
שמואל רמת גן
בתוך עמי אני יושב
זה מאד פשוט. אם ישנה עוגה לאומית שאנו מממנים מדוע לא לחלק אותה? מדוע לא לקחת ביס ועוד ביס? מה זה משנה בדואי, ערבי או יהודי. כולם חלק ממדינת הגנבים
0
יוסי ברנע
אלק ליברלים
נא לדון בסוגיה תוך התייחסות לאזרחים. למעשה לפי הגישה הליברלית היו צריכים כותבי האתר לצדד בלאום אזרחי ישראלי, הכולל את כלל אזרחי ישראל אחת דתם או מוצאם האתני. אולם בישראל הליברליזם הוא אורגני, שזו כמובן סתירה. יש אכן בעיות ניהול קשות בשלטון המקומי " הערבי". אבל בדקתם למשל את נושא שטחי התעשייה הכה מניבים לרשויות? לכמה רשויות" ערביות" יש שטחי תעשיה? כמה הן מרווחות? נא בהדקו הנתונים.
0
@ לוי.
חוזר: הבדואים מתים מצחוק
כרגיל, יוסי מציג שאלות טובות, ויש להתייחס אליהן.אז ככה ...ראשית, לא כל המאמרים מציגים את הפתרון "הליברלי" של 'קו ישר'. לפעמים הם רק מציגים את המצב המעוות. היש בכך רע ?שנית, המאמר מציג עובדות. האם אתה, יוסי, מערער עליהן ?ולבסוף, השמיטה והר סיני ... גם אם התפיסה הליברלית של 'קו ישר' מתנגדת לתכנון ערים, ולשאר המרעין והבישין שבתחום המוניציפאלי, האם במצב הנוכחי, נושא "שטחי המסחר" מצדיק עבירות על חוקי המדינה ?
0
יוסי ברנע
חוזר: הבדואים מתים מצחוק
עובדות צריך לנתח מתוך הסבר המציאות הפוליטית כלכלית. ביחס לבדואים בנגב למשל הדימוי התקשורתי של פולשים המתפשטים על אדמות המדינה תוך התעלמות מכך שחיו על אדמותיהם עוד טרם המדינה עפ"י המשפט שלהם שלא מוכר ע"י המדינה ( למרות שמכרו קרקעות לישובים העבריים)
0
יעקב
יוסי קורבן לתעמולה שיקרית
יוסי, אתה חי בבועה. מתי היית בנגב? הבדווים חיו בנגב לפני קום המדינה - בספרים מאד קטנים.מאז שבאו היהודים נוצר עושר חדש ומקומות עבודה, והבדווים נהרו בהמוניהם מכול הסביבה לקרבת הישובים היהודים (באר שבע ודימונה). שלא לדבר על קיצבאות הילדים והזיקנה שמדינת ישראל משלמת להם (מכספים שלא מהם ניגבו), שמשמשות מגנט לאוכלוסיה בדווית. זו טיבה של אוכלוסיה נודדת: הם באים היכן שיש אמצעי קיום.הטענה של הבדווים והערבים שהאדמות בנגב שייכות לבדווים מימים ימימה פשוט לא נכונות. רובם הגדול באו לנגב רק אחרי היהודים.
0
יעקב
תב"ע אין בישובים הערבים
במרבית הישובים הערבים אין תב"עות, ואפילו אם יש - אין מיישמים אותן כי הבנייה הבלתי חוקית היא הנורמה ואיש אינו מסוגל ואינו רוצה לאכוף את חוקי הבנייה.זו הזדמנות פז לחקור מעשית את הטענה שלא צריכים תבע"ות וחוקי בניה. מה איכות החיים (מבחינת הסיבה הבנויה) בישובים ערבים?
0
קובי מרוז
ואללה הרגת אותי מצחוק
מאמר נפלא לכל סטנד אפיסט ....לא ידעתי שיש לך כזה חוש הומר . ענק !!!!!! ואיזה יופי הדבקת את טל ניצן.....גדול גדול גדול ....
0

3000 תוים נשארו