חמישי, 24 ספטמבר 2020 04:14

מלחמת יום הכיפורים של הקורונה

ביום בו פרצה המלחמה הודיעה הממשלה: "כוחותינו הודפים את האויב", האמת התגלתה בהמשך. עכשיו מבטיחים "המומחים" להדוף את אויב הקורונה בשבועות הקרובים.

ביום בו פרצה מלחמת יום הכיפורים הודיעה ממשלת ישראל: "פרצה מלחמה וכוחותינו הודפים את האויב", האמת התגלתה בהמשך. בתרשים למטה מובא אומדן ל"נזקים" שיתגלו בתוך 3-4 שבועות ושכבר נגרמו על ידי ממשלת הקורונה ו"המומחים" שלה.

הלוואי שנתבדה!

2571

המספרים בתרשים למעלה מבוססים על ההנחה שאפיון של חולים מאומתים מאז השליש האחרון של חודש אוגוסט 2020 זהה לאפיון של חולים מאומתים כאשר הייתה "יציבות" של כ-2000 מאומתים מדי יום. זאת בייחוד באשר לגילאים שלהם. אולם אנחנו יודעים שלא כך הוא. סביר להניח שגדל חלקם של גילאים צעירים, כאשר חודשו לימודים בישיבות ובבתי ספר. אם חלק קטן יותר מהם מתאשפזים בבתי חולים – הופכים ל"חולים קשים", אז האומדנים בתרשים למעלה ככל הנראה מוטים למעלה.

גם אם נניח שהאומדנים, החל ממספר המאושפזים בבתי חולים, יהיו נמוכים יותר בכ- 30% – עדיין מדובר בנתון יומי של כ-1,600 מאושפזים בבתי חולים, כ-800 "חולים קשים", 225 "מונשמים" ו- כ-150 "נפטרים" בשבוע אחד.

סביר שנדע זאת בתוך כשלושה שבועות.

מספר "המקרים הקשים" בתרשים עולה על "הקו האדום" של 800 "חולים קשים". זאת בהנחה ש"קו בר-לב" למעשה כבר נפרץ ו"מאה אלף חיילים מצרים כבר חצו את תעלת סואץ."

למה הכוונה? זוכרים את "כוחותינו הודפים את האויב?" זה היה נכון במלחמת יום כיפור בחזית הסורית. שם הייתה מלחמת שריון בשריון. זה לא היה נכון בחזית המצרית. שם כוחותינו לא יכלו "להדוף את האויב". אחרי שעשרות אלפי חיילים מצריים עברו את תעלת סואץ הם חיכו "לכוחותינו" כשהם מצוידים באלפי טילים נגד טנקים ומוגנים מהתקפות מטוסים על ידי סוללות טילי קרקע אוויר שהוצבו בסמוך לתעלת סואץ.

מה ההבדל בין ווירוס הקורונה ונשיא מצרים המנוח סאדאת? נשיא מצרים עשה משגה גדול כאשר נענה ללחצים של סוריה להמשיך לנוע לתוך סיני, כדי להקל את הלחץ על הצבא הסורי. בעשותו זאת איבד הצבא המצרי ביום אחד מאות טנקים. ייתכן שכתוצאה מכך לא היה באפשרותו מאוחר יותר לסכל את חציית תעלת סואץ על ידי צה"ל. ההמשך ידוע.

על ווירוס הקורונה אין שום לחצים לסייע לבן ברית בחזית הצפונית. אם אכן הוא פרץ את קו המעוזים והתחפר ברחבי מדינת ישראל, ייתכן "שכוחותינו אינם יכולים להדוף אותו", אלא אם ישתמשו ב"נשק יום הדין" – דהיינו סגר שבו לא יוצאים מהבתים, אלא באישור פרטני של השלטונות. כעת ממשלת ישראל מנסה "התקפת נגד" כמו שניסו במלחמת יום כיפור. התקפת הנגד נכשלה, כיוון שאי אפשר היה לתקוף בכוחות שריון אלפי חיילים מצריים מחופרים שמצוידים בטילים נגד טנקים.

איך נדע שנפרץ קו המעוזים? אם בתוך 3-4 שבועות יתממשו המספרים בתרשים למעלה או אפילו אם יהיו נמוכים ב- 30% כמוסבר למעלה. גם אם הצמרת הפוליטית תפעיל כבר כעת את "נשק יום הדין", ייתכן שבטווח הקצר אי אפשר למנוע את המספרים האמורים למעלה. החיילים המצרים כבר מחופרים בסיני מצוידים באלפי טילים נגד טנקים.

הלוואי שנתבדה.

דר' שמואל גולדמן, כלכלן

מנהל קרן נאמנות "למשקיע"

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה

עודכן לאחרונה ב חמישי, 24 ספטמבר 2020 04:35
דון
זהו. אז אין מה לעשות?
?
0
יעקב
הווירוס לא דומה למלחמה
האנלוגיה הזו מופרכת ולא במקומה.טוב יעשו ה"פרשנים" למיניהם אם ינוחו קצת בשקט ויפסיקו לבלבל את המוח."הממשלה"... "הממשלה"... "הממשלה"...הממשלה היא לא אלוהים והיא אינה רלוונטית בכול הקשור למגפה שתקפה אותנו.תפסיקו לקשקש "הממשלה"... הממשלה... הממשלה...
0
קורא
על מה לעזאזל הוא מדבר?
יש כבר סגר במדינה החל מערב ראש השנה. אסטרטגיית היציאה היא ברורה וחזרו עליה עשרות פעמים: הסגר אמור להוריד את התחלואה לרמה של עשרות-מאות נדבקים ביום, ואז הממשלה אמורה להחיל את תוכנית הרמזור שתפעיל סגרים על ישובים ספציפיים בצורה ממוקדת.
0
שחורורון
חוזר: מלחמת יום הכיפורים של הקורונה
יעקב אמר/ה :
האנלוגיה הזו מופרכת ולא במקומה.טוב יעשו ה"פרשנים" למיניהם אם ינוחו קצת בשקט ויפסיקו לבלבל את המוח."הממשלה"... "הממשלה"... "הממשלה"...הממשלה היא לא אלוהים והיא אינה רלוונטית בכול הקשור למגפה שתקפה אותנו.תפסיקו לקשקש "הממשלה"... הממשלה... הממשלה...
אילו רק היתה תוקפת אותנו מגפה איומה כמו שהממשלה מנסה לצייר אותה. אולי היו נופלים מספיק מ120 המאפיונרים

0

3000 תוים נשארו