חמישי, 21 ינואר 2021 04:44

הגזענות החדשה באמריקה – ניאו גזענות

גזענות חדשה מתפשטת בארה"ב בכסות של "אפליה מתקנת". במסגרת השיח החדש – לבן מייצג רוע, העסקת גברים מחייבת התנצלות, ולהיות "שמן" זה "הבריא החדש". 

2588 1

סיפור ששמעתי אישית מפי צעיר אמריקני (נכנה אותו "ביל"), שעובד כמנהל מחלקה בסניף בנק בברוקלין, ניו יורק:

"מנהל הסניף אמר לי בשבוע שעבר, כהערת אגב, במסגרת שיחת עבודה: שמע, אנחנו צריכים להקפיד יותר על גיוון (diversity) העובדים בסניף".

ענה לו ביל: "אתה יודע שרוב העובדים בסניף שלנו לטינים והשפה השנייה שלהם היא ספרדית, ושיש לנו גם לא מעט עובדים יהודים?"

"כן, אבל אני מתכוון ל- ג-י-ו-ו-ן, אתה יודע" הסביר לו המנהל ומשך בכתפיו.

הכוונה ברורה: המנהל נדרש לאתר שחורים ולגייס אותם לעבודה בבנק כדי להתיישר עם תכתיבי התקופה. ביל העלה בפני את החשש שההערה של המנהל לא הייתה כה תמימה, אלא נועדה לרכך את הכוונה להחליף אותו בעובד חדש לצורך "גיוון" הרכב העובדים בחברה – "לגוון" את ביל אל מחוץ לחברה.

זו שיחה אמיתית. אחת מיני רבות שמתקיימות בחודשים האחרונים כמעט בכל חברה בארצות הברית, בעקבות גל המחאות של תנועת BLM ('חיי שחורים חשובים'). על אף שוק העבודה החלש בעקבות משבר הקורונה, מעסיקים מתאמצים לאתר מיעוטים, בעיקר שחורים, ולגייס אותם לארגון או להעניק להם קידום במקום העבודה. כאשר הגיוס או הקידום יוצאים לפועל, החברה דואגת להציג בגאווה בתקשורת הפנים-ארגונית את העובדת החדשה ואת תמונתה... כך אפשר לא לציין את צבע עורה. הרכש החדש מוצג לעיתים גם ברשת החברתית לינקדאין או במייל פנימי לעובדים.

העובד (הלבן) ג'ו תוהה בינו לבין עצמו – למה את פניו לא קיבלו כך רק לפני כשנה כשהצטרף לחברה? עובדים אמיצים מעזים ללחוש שהמגויסת החדשה לא רק שלא עונה לדרישות התפקיד כפי שפורסמו, אלא גם צפויה לצאת לחופשת לידה בעוד כשלושה חודשים... (מקרה אמיתי); ובכלל, הוא תוהה, היה מדובר על קידום עובד מתוך החברה לתפקיד שהתפנה, אז למה הביאו מישהי מבחוץ? ג'ו, דונה והמנהלים שלהם יודעים היטב את התשובה, אבל אף אחד לא מעז לדבר בקול רם.

כך נרקמת מול עינינו הגזענות החדשה בארצות הברית בכסות של "אפליה מתקנת". מחיר את מחיר הגזענות החדשה משלמים בעיקר אנשי מקצוע חרוצים ונפלאים בתחומם ש"מתגוונים" החוצה בגלל לובן עורם, אבל גם שחורים מוכשרים וראויים בבעיה: הם לא רוצים שיעסיקו או יקדמו אותם בזכות גוון העור. עכשיו, הם צריכים להוכיח עצמם שבעתיים כדי להדוף חשד שהגיעו לתפקידם לא בזכות כישוריהם, אלא בזכות עורם הכהה.

הגזענות החדשה בארצות הברית היא חלק מטרנד נרחב של מרקסיזם מודרני. במקום מלחמת מעמדות ושאיפה לשוויון בכל מחיר מדמם, מטרת הגזענים החדשים והנאורים בפני-עצמם (woke – כינוי סלנג אמריקני למוּדעוּת לגזענות וצדק חברתי) היא לרומם את "המוחלשים" ולהחליש את המצליחים – כדי לקדם את המיעוט השחור בסולם הכלכלי-חברתי באמריקה צריך להיות היום אנטי-לבנים. שיח חדש מלווה את החברה האמריקנית, במסגרתו לבן מייצג רוע, פמיניזם הוא אנטי-גברי; ולהיות "שמן" זה "הבריא החדש", כפי שנשקף מהקמפיין של המגזין 'קוסמופוליטן' (This is Healthy).

2588

"חינוך מחדש" במסגרת "מהפכת התרבות" נוסח אמריקה

תיאור תמציתי של מהפכת התרבות בסין של מאו קראו כאן.

במסגרת המאמץ לדיכוי "לובן" החברה, עובדים בארגונים גדולים ואף הורים לתלמידים מתבקשים לעבור סמינרים מיוחדים המתרכזים בפערים בין-גזעיים. מגישת החדשות האמריקאית מייגן קלי (לשעבר פוקס ניוז, NBC) חשפה לאחרונה שהיא ובעלה החליטו לעבור מניו יורק לפרברים ולהוציא את ילדיהם מבית ספר פרטי, לאחר ש"וועד הגיוון" מטעם המוסד שלח הודעה, במסגרת עדכון להורים, ובה נאמר כי "בכל בית ספר שבו לומדים ילדים לבנים יושב שוטר רוצח פוטנציאלי". ובהמשך... "ילדים לבנים שואבים היסטוריה מכובסת בלבן, שמגמדת את השואה של הילידים האינדיאנים ושל השחורים באמריקה". בפודקאסט המרתק שלה עם האינטלקטואלים המבריקים גלן לורי וקולמן יוז, קלי מספרת אודות אותן הדרכות הורים במהלכן הורים לבנים יושבים בלובן שלהם בשקט ולומדים כיצד ראוי להתבייש בעבר ובהווה שלהם.

בתי ספר, שוק העבודה, האקדמיה, אין כמעט תחום שלא נבחן כעת תחת עדשת המתח הבין-גזעי בארצות הברית. אפילו חיסוני הקורונה.

המרכז למחלות זיהומיות בארצות הברית (CDC) פרסם את הקריטריונים והשיקולים בתיעדוף החיסון לפי קבוצות אוכלוסייה. בהמשך צוין שגילו של המחוסן אינו בהכרח פרמטר שעולה בקנה אחד עם האתיקה. הסיבה: רוב המבוגרים במדינה לבנים ולכן יש להתחשב בקריטריונים נוספים שבין היתר מעניקים עדיפות במתן החיסון לשחורים. לכן, מומלץ להעדיף חיסון קבוצות אחרות כמו עובדים חיוניים או אסירים בבתי הסוהר... (בהם אחוז השחורים והמיעוטים גבוה), סביב הנושא התפתח דיון ציבורי דמוקרטי-רפובליקני סוער. בהמלצות הראשוניות מטעם ה-CDC, נכתב במפורש שצריך להביא בחשבון קריטריון של גזע, גם במחיר עלות בחיי אדם. ה"מומחים" אפילו עשו חישוב מזעזע ומאוחר יותר הורידו אותו מהאתר.

פרופסור לאתיקה בשם האראלד שמידט, ייעץ לגוף הממשלתי וטען: "אוכלוסיות מבוגרות הן לבנות יותר. החברה בנויה באופן שמאפשר להם לחיות חיים ארוכים יותר. במקום להעניק הטבות בריאות נוספות לאלה שכבר "יש להם", אפשר לתעדף את המוחלשים (to level the playing field)". קראו גם בניו יורק טיימס על המחלוקת האם לחסן מבוגרים או שמא להקדים לחסן "עובדים חיוניים".

הפילוסוף הליברל האמריקאי, סם האריס, הציע לאחרונה בטוויטר כלל ברזל בעקבות פוסט של אישה שקראה לחרם על חברות שבנויות על ידי גברים-בלבד או לבנים בלבד. האריס כתב:
"אם ההחלפה של המילה 'לבן' ל'שחור' (או 'גבר' ל'אישה') במדיניות שלך גורמת לך להישמע כמו מנהיג בשורות הקו-קלוס-קלאן, סימן שאתה עושה משהו רע".

לעתים מסתבר שלפי חוקי הגזע החדשים, לא כל אדם שחור "מוחלש" צריך לרומם, אלא רק את אלה שנמצאים בצד הפוליטי הנכון... הצד שמכיר ב"מוחלשותם", כלומר הדמוקרטי. קטע הווידיאו האבסורדי, שמסכם את הטרלול הגזעי בשנה החולפת הגיע מאירוע בהפגנת תמיכה בטראמפ בוושינגטון: שני אנשים לבנים, לבושים בחולצות עם הכיתוב 'חיי שחורים חשובים' מטרידים ומכים אישה שחורה, לבושה בחולצת דגל אמריקה. האישה המותקפת דוחפת עגלת תינוק ואוחזת ילדה בוכה ומבוהלת.

מכאן ועד לקריאה ההזויה הבאה, המרחק קצר: טור דעה סביבו התפתח דיון... הציע כי "קולות של שחורים בקלפי צריכים להיחשב ככפולים!"

"אפליה מתקנת" גם בדיווחים בתקשורת

התקשורת תורמת את חלקה ל"איזון" בדיווחים על פי צבע העור, "איזון" שלפעמים חוטא למציאות. אופן הסיקור בפשעי אלימות מושפע מצבע העור של התוקף ומצבע העור של הקורבן.

כאשר מציגים אירוע אלים, מתובל בניחוח גזענות, הסיפור הופך ל"עסיסי" ויכול לשרת את הנרטיב הפוליטי. כתבה באתר סי אן אן, לפני מספר חודשים, ציינה במפורש שרוצחי הנער השחור אמאד ארברי הם גברים לבנים. אותו אתר לא ציין את צבע העור של התוקף והקורבן במקרה של רצח אחות בית חולים (לבנה) בעיר נאשוויל.

גם הפגיעה הקשה בעובדת במשרד מושל מדינת ניו יורק, בצאתה מהמשרד במרכז העיר בצהרי היום וחטפה "בלטה" בראש... או כאשר כנופיות רוכבי אופניים כיסחה מכונית BMW שעמדה ברמזור בשדרה החמישית... מקרים בהם הדיווח משמיט את תיאור צבע העור של התוקפן והקורבן. זאת לעומת תקיפה נגד אדם שחור שבמקרים רבים ממהרים למתג כתקרית "גזענית", עוד לפני שיש הוכחה כלשהי.

"גזענות" לא רק הופכת סיפור ל"עסיסי", אלא גם מעודדת סימפטיה לקורבן. נימת הדיווח יכולה לעורר סימפטיה לקורבן גם אם מדובר באדם עם רקורד פלילי וגם אם אין שום הוכחה נחרצת לכך שגזענות הייתה רקע לאירוע. כך סגנית הנשיא החדשה, קמלה האריס, מיהרה לבקר את המטרידן המיני ג'ייקוב בלייק שנורה על ידי שוטרים בעת שהתנגד למעצר, לאחר שהפר צו הרחקה והושיט יד לסכין ברכבו כשבמושב האחורי נמצאים ילדים. לדבריה, היא "גאה בו".

יש גם ניסיונות למנף את ההלקאה העצמית בחברה האמריקנית להפקת רווח – מזייפים "גזענות": נער שחור במדינת ניו יורק ריסס על הרכב שלו כתובות נאצה גזעניות ומסרים בעד הנשיא טראמפ ואף טרח לנפץ את שמשת הרכב שלו – מתוך ביטחון שחברת הביטוח תפצה אותו, כקורבן שנאה. או פוליטיקאי ממוצא לטיני במדינת אורגון אשר שלח מכתבי שנאה גזעניים לעצמו... כדי זכות באהדה, ולבסוף נתפס במזימה והודה.

צפויה כמובן תגובת נגד, ואולי זו הסנונית: שני בעלי עסקים לבנים ואישה לטינית תובעים את מדינת אורגון נגד הקצאת עשרות מיליוני דולרים לעסקים בבעלות שחורה בלבד. הנשיא הנכנס ג'ו ביידן שמעוניין להחזיר כעת טובה לציבור המיעוטים שבחר בו הודיע שהממשל שלו "יתעדף סיוע לעסקים קטנים בבעלות שחורה, לטינית, אסיאתית, ילידית, או בבעלות של נשים". כל גבר אמריקאי לבן במעמד סוציו-אקונומי נמוך מבין היטב את המסר.

מוטי היינריך

הירשמו כאן לקבלת התראה על כתבה חדשה

עודכן לאחרונה ב חמישי, 21 ינואר 2021 17:34
יובל אלוני
העדפה ראויה
העליונות הלבנה במשך דורות רבים דאגו למנוע אשראי והשכלה מהשחורים .מה הפלא שהם נמצאים בפיגור באופן יחסי בריבוד החברתי במדינה ? יש צורך בתיקון העיות ההיסטורי הזה . ההעדפה המתקנת היא הרע במיעוטו אם יש לך הצעה מעשית אחרת (אל תספר לי על הזכויותהפורמליו ת..) 8) ספר לי עליה .
1
לוי @
לאדון אלוני: מאד פשוט
זה שסבא רבא שלך דפק את סבא רבא שלי לא מצדיק שעכשיו אני אדפוק אותך. למה ? כי אתה לא עשית לי כלום.נקודת המוצא שעומדת מאחורי "העדפה מתקנת" לא רואה אנשים כפרטים. היא רואה רק קולקטיב. קולקטיב הלבנים פגע בקולקטיב השחורים, לכן עליו לשלם.אבל יש כאן בעיה קטנה, אין כזו ישות "הלבנים". יש אתה, ואני, והיא והוא. למה אתה, כפרט צריך לשלם על משהו רע שלא אתה עוללת ?
0
יעקב
שהאיטלקים ישלמו לנו פיצויים
על שכבשו את ארץ ישראל והיגלו את היהודים לגולה ושדדו את הארץ מאתנו.
0
יעקב
והרוסים ישלמו גם על שהגבילו
היהודים והגבילו אותם לתחום המושב, ולא הרשו להם לעסוק במקצועות רבים או לרכוש קרקעות, ולא השקיעו בחינוך כדי לקדם את היהודים המסכנים.
0
שחרורון
חוזר: הגזענות החדשה באמריקה – ניאו גזענות
ליגת הפוטבול האמריקאי מורכבת ברובה משחורים. לא רק זה, גם אין יהודים בהרכבי מנפתח בקבוצות מובילות. זה נובע כמובן מאנטישמיות ומהשואה. דורות רבים בהם היהודי הנמוך (ולעיתים הרעב או סתם הנרצח) לא נבחר לשחק הובילו למצב הזהאני דורש תיקון בשם הפרוגרסיביות. צריך להקצות 3 מקומות ליהודים בכל קבוצת פוטבול בליגה הבכירה. לפחות אחד צריך להיות linebacker (עמדה השמורה לאנשים בגודל של טנק)
0
פטריוט
אין לאומיות בלי קולקטיביזם
וגם אין מדינה בלי קולקטיביזם ואין את חוק השבות בלי קולקטיביזם. למה הפרט הערבי שחי בארץ צריך להידפק מחוק שמפלה את הרוב היהודי לטובה בענייני עלייה ומותיר אותו ואת קהילתו בעמדת נחיתות פוליטית? כמובן שישר יקפצו החכמים ויטענו שאין פה אפליה כנגד הציבור הערבי כפרטים, אבל זה סתם לקבור את הראש בחול, שהרי חיי הפרט מושפעים מיחסי כוחות פוליטיים בין קבוצות שונות בחברה, ולכן לא ניתן להפריד באמת בין הקולקטיב לפרט.
0
שחרורון
חוזר: הגזענות החדשה באמריקה – ניאו גזענות
פטריוט אמר/ה :
וגם אין מדינה בלי קולקטיביזם ואין את חוק השבות בלי קולקטיביזם. למה הפרט הערבי שחי בארץ צריך להידפק מחוק שמפלה את הרוב היהודי לטובה בענייני עלייה ומותיר אותו ואת קהילתו בעמדת נחיתות פוליטית? כמובן שישר יקפצו החכמים ויטענו שאין פה אפליה כנגד הציבור הערבי כפרטים, אבל זה סתם לקבור את הראש בחול, שהרי חיי הפרט מושפעים מיחסי כוחות פוליטיים בין קבוצות שונות בחברה, ולכן לא ניתן להפריד באמת בין הקולקטיב לפרט.
הקולקטיב הקטן ביותר שמרכיב כל קולקטיב אחר הוא הפרט. ביטלת את הפרט, אין לך קולקטיב - יש לך עבדים

0
יעקב
אפליה מתקנת היא גזענות
כי היא מתייחסת לאנשים על פי צבע עורם. יותר מזה היא גזענות חמורה - כי היא מניחה שהשחורים הם נחותים ביכולותיהם ולא יכולים להסתדר בחיים ללא עזרה מהלבנים. זה זלזול בשחורים.וזו הנדסה חברתית. ניסיון לשנות את החברה בכוח.
0
פטריוט
חוזר: הגזענות החדשה באמריקה – ניאו גזענות
שחרורון אמר/ה :
פטריוט אמר/ה :
וגם אין מדינה בלי קולקטיביזם ואין את חוק השבות בלי קולקטיביזם. למה הפרט הערבי שחי בארץ צריך להידפק מחוק שמפלה את הרוב היהודי לטובה בענייני עלייה ומותיר אותו ואת קהילתו בעמדת נחיתות פוליטית? כמובן שישר יקפצו החכמים ויטענו שאין פה אפליה כנגד הציבור הערבי כפרטים, אבל זה סתם לקבור את הראש בחול, שהרי חיי הפרט מושפעים מיחסי כוחות פוליטיים בין קבוצות שונות בחברה, ולכן לא ניתן להפריד באמת בין הקולקטיב לפרט.
הקולקטיב הקטן ביותר שמרכיב כל קולקטיב אחר הוא הפרט. ביטלת את הפרט, אין לך קולקטיב - יש לך עבדים
אז ביטלת את הפרט הערבי כשחוקקת חוק מפלה כמו חוק השבות.

0
שחרורון
חוזר: הגזענות החדשה באמריקה – ניאו גזענות
פטריוט אמר/ה :
שחרורון אמר/ה :
פטריוט אמר/ה :
וגם אין מדינה בלי קולקטיביזם ואין את חוק השבות בלי קולקטיביזם. למה הפרט הערבי שחי בארץ צריך להידפק מחוק שמפלה את הרוב היהודי לטובה בענייני עלייה ומותיר אותו ואת קהילתו בעמדת נחיתות פוליטית? כמובן שישר יקפצו החכמים ויטענו שאין פה אפליה כנגד הציבור הערבי כפרטים, אבל זה סתם לקבור את הראש בחול, שהרי חיי הפרט מושפעים מיחסי כוחות פוליטיים בין קבוצות שונות בחברה, ולכן לא ניתן להפריד באמת בין הקולקטיב לפרט.
הקולקטיב הקטן ביותר שמרכיב כל קולקטיב אחר הוא הפרט. ביטלת את הפרט, אין לך קולקטיב - יש לך עבדים
אז ביטלת את הפרט הערבי כשחוקקת חוק מפלה כמו חוק השבות.
אני לא חוקקתי את חוק השבות. הממשלה חוקקה והממשלה לא מיצגת אותיאני חושב שחוק השבות לא צריך להיות חוק. הוא צריך להיות GOFUNDME קמפיין. מי שרוצה להביא אנשים ממקום מסויים לישראל, שיפתח את הארנק וישלם

0
פטריוט
מה הקשר לתשלום?
אם אתה מתנגד לחוקי הגירה, תוך זמן קצר יציפו את ערי המדינה מיליוני פליטים ערבים שיבקשו להגשים את זכות השיבה. בלי לדבר על פליטים אפריקאיים וכו'. מכאן הדרך לביטול יהדותה של המדינה - וגם כנראה לשואה שנייה - לא ארוך מאוד.במידה רבה האפליה המתקנת של זכות השיבה היא מה ששומר על קיומנו במדינה הזאת.
0
שפירול
סיפור שסיפר לי חבר חרדי מניו יורק
לאחרונה , בוצע בביתו סקר על ידי העירייה . בסקרים אלו נקבע כמה מיסים הוא צריך לשלם.הוא גר ברחוב שבו יש 3 בתים בדיוק זהים לשלו , אך מאוכלסים בלא יהודים .נקבע לו תשלום משולש(פי שלוש) משני הבתים האחרים.
0
יעקב
דיור ציבורי
חלק לא מבוטל של השחורים גרים בדיור ציבורי ולא רק שלא משלמים מיסים, גם לא משלמים שכ"ד. ע"ח הברון.
0
שחרורון
חוזר: הגזענות החדשה באמריקה – ניאו גזענות
פטריוט אמר/ה :
אם אתה מתנגד לחוקי הגירה, תוך זמן קצר יציפו את ערי המדינה מיליוני פליטים ערבים שיבקשו להגשים את זכות השיבה. בלי לדבר על פליטים אפריקאיים וכו'. מכאן הדרך לביטול יהדותה של המדינה - וגם כנראה לשואה שנייה - לא ארוך מאוד.במידה רבה האפליה המתקנת של זכות השיבה היא מה ששומר על קיומנו במדינה הזאת.
נראה שאתה רוצה מאוד להביא יהודים לישראל אבל לא מוכן לשלם עבןר זה. אתה רוצה שאחרים יחיובו לשלם.האם אתה באמה רוצה את זה או שאתה עוד אוכל חינם?

0
לוי @
מדיניות הגירה לישראל
א. מדיניות הגירה:כל עוד העולם מורכב ממדינות, מדיניות הגירה היא נושא רלבנטי ברמת המדינה. מזה נגזר חוק הגירה. זה נכון גם למדינת החופש. כשם שחברות "מועדון שחקניות הדוק הג'ינגי'ות של גבעתיים" לא תרצינה לקבל למועדון שלהן את גראוצ'ו מרקס, שאיננו אשה ג'ינג'ית (ושבעצמו לא מוכן להיות חבר במועדון שמוכן לקבל אנשים כמוהו), כך גם זכותם של חברי "מועדון המדינה" לקבוע למי תהיה זכות להכנס ל"מועדון" של מדינתם. סביר שאלה גם אלה לא ירצו להעניק חברות לכל ארחי פרחי בריון.ב. הזכות לחיות בארץ ישראל:הציונות, ויישומה במדינת ישראל כמדינת היהודים, נשענת על הבסיס הבא: לכל יהודי, מעצם היותו יהודי, קיימת זכות לחיות בארץ ישראל. החילוניים יבססו זכות זו על ההיסטוריה - מלכות בית דוד ומלכות החשמונאים. הדתיים יבססו זכות זו על הבטחת אלוקים לאברהם "לך נתתי את הארץ הזו". (וזו איננה "אפליה מתקנת". זה פשוט מימוש של זכות על הארץ).חוק ההגירה הבסיסי של מדינת ישראל אימץ את נקודת הבסיס הזו. לכן לכל יהודי זכות חוקית לעלות לישראל, ועם עלייתו הוא הופך לאזרח של מדינת ישראל.(ולא כאן המקום לדון בשאלה מיהו יהודי, ומהם הגבולות של ארץ ישראל.)ג. במדינת החופש:ביחס לישראל כמדינת חופש (היפוטתית, נכון לעכשיו) חשוב להתייחס ל-2 שאלות: 1. האמנם זכותו של יהודי לעלות למדינת ישראל מחייבת מימון ע"י המדינה, שמקורו במיסוי ?2. האם כל יהודי, המממש את זכותו לחיות בארץ ישראל, יהיה אוטומטית ובהכרח אזרח של הארגון שנקרא מדינת ישראל ?
0
אירופאי
חוזר: הגזענות החדשה באמריקה – ניאו גזענות
פטריוט אמר/ה :
[quote name="שחרורון"]אז ביטלת את הפרט הערבי כשחוקקת חוק מפלה כמו חוק השבות.
רגע? כל גרמני אתני יכול לחזור לגרמניה, האם כל הלא גרמנים אתנים הגרים בגרמניה, לא פרטים? הטענה לא ברורה יש לפרט.

0
פטריוט
חוזר: הגזענות החדשה באמריקה – ניאו גזענות
שחרורון אמר/ה :
פטריוט אמר/ה :
אם אתה מתנגד לחוקי הגירה, תוך זמן קצר יציפו את ערי המדינה מיליוני פליטים ערבים שיבקשו להגשים את זכות השיבה. בלי לדבר על פליטים אפריקאיים וכו'. מכאן הדרך לביטול יהדותה של המדינה - וגם כנראה לשואה שנייה - לא ארוך מאוד.במידה רבה האפליה המתקנת של זכות השיבה היא מה ששומר על קיומנו במדינה הזאת.
נראה שאתה רוצה מאוד להביא יהודים לישראל אבל לא מוכן לשלם עבןר זה. אתה רוצה שאחרים יחיובו לשלם.האם אתה באמה רוצה את זה או שאתה עוד אוכל חינם?
שחרורון אמר/ה :
פטריוט אמר/ה :
אם אתה מתנגד לחוקי הגירה, תוך זמן קצר יציפו את ערי המדינה מיליוני פליטים ערבים שיבקשו להגשים את זכות השיבה. בלי לדבר על פליטים אפריקאיים וכו'. מכאן הדרך לביטול יהדותה של המדינה - וגם כנראה לשואה שנייה - לא ארוך מאוד.במידה רבה האפליה המתקנת של זכות השיבה היא מה ששומר על קיומנו במדינה הזאת.
נראה שאתה רוצה מאוד להביא יהודים לישראל אבל לא מוכן לשלם עבןר זה. אתה רוצה שאחרים יחיובו לשלם.האם אתה באמה רוצה את זה או שאתה עוד אוכל חינם?
לא נראה לי שאתה מבין את משמעות חוק השבות. אין קשר לתשלום להבאת יהודים. זה חוק הגירה מפלה שמטרתו הבטחת רוב יהודי בכפייה, העדפה מתקנת חיובית. לכן זו דוגמה שסותרת את התזה הליברלית של אתר זה.

0
פטריוט
חוזר: הגזענות החדשה באמריקה – ניאו גזענות
אירופאי אמר/ה :
פטריוט אמר/ה :
[quote name="שחרורון"]אז ביטלת את הפרט הערבי כשחוקקת חוק מפלה כמו חוק השבות.
רגע? כל גרמני אתני יכול לחזור לגרמניה, האם כל הלא גרמנים אתנים הגרים בגרמניה, לא פרטים? הטענה לא ברורה יש לפרט.
הם פרטים בעלי זכויות פוליטיות פחותות מאלה של גרמנים אתניים.

0
אירופאי
חוזר: הגזענות החדשה באמריקה – ניאו גזענות
פטריוט, הטיעון שלך חולש על שלושה נושאים חופפים חלקית מדינה, חברה וזהות אישית אשר כל אחד בנפרד הוא בעל משרע דעות נרחב וללא כל פיתרון מוסכם מאז תחילת הקיום האנושי המושכל. אין לצפות שכאשר מערבבים את שלושתם ביחד באיזור התגובות של אתר שאיננו ערוך לזאת, תהיה פריצה דרך. פטריוט אמר/ה :
הם פרטים בעלי זכויות פוליטיות פחותות מאלה של גרמנים אתניים.
זכויות פוליטיות פרטיות או קולקטיביסטיות? נניח ואתה מהגר לגרמניה ומקבל אזרחות. האם חוסר יכולתה של רותי מחדרה לקבלת אזרחות גרמנית אוטומטית(בגלל שהיא מאותו שבט שלך), הינה רמיסת זכוייתך הפרטיות?ודוגמא, שאולי,שנינו נסכים שהיא יותר קרובה לרמיסת זכויות פרט. והיה והיגרת לגרמניה וקיבלת אזרחות, למה ששירותי המדינה לא ישרתו אותך בשפה שיותר מובנת לך? שלטי הרחוב, חוזים, טפסים, ובכלל זה יהיה נחמד בוקר טוב מפלונימאשר Guten tag, לא?

0
פטריוט
חוזר: הגזענות החדשה באמריקה – ניאו גזענות
הטיעון שלי הוא שאין דיכוטומיה בין זכויות פרטיות לקולקטיביות, מאחר וזכויות קולקטיביות משפיעות על הפרט. אם חוק מפלה קולקטיבית, הוא מחליש את הכוח הפוליטי של הפרטים השייכים לאותו קולקטיב.
0
אירופאי
חוזר: הגזענות החדשה באמריקה – ניאו גזענות
פטריוט אמר/ה :
הטיעון שלי הוא שאין דיכוטומיה בין זכויות פרטיות לקולקטיביות, מאחר וזכויות קולקטיביות משפיעות על הפרט. אם חוק מפלה קולקטיבית, הוא מחליש את הכוח הפוליטי של הפרטים השייכים לאותו קולקטיב.
אז לדעתך, גרמני חייב לדבר עברית ברגע ובו הוא מכיר בך כאזרח שווה זכויות? ולאפשר לכל פרט מ"הקולקטיב" אשר אתה שייך אליו להתאזרח אם ירצה בכך?מה שמוביל לשאלה הרבה יותר קשה? מי מגדיר מהור הקולקטיב?

0
יעקב
מדינה ליברטנית
בעולם הליברטני האידיאלי (הדמיוני) אין גבולות. כול אדם הוא אדם (לא פריט בקולקטיב) וכול אדם רשאי לגור היכן שהוא רוצה. המדינה לא מונעת את זה וגם לא מעודדת או מסבסדת הגירה. לא בטוח שקיימות מדינות בכלל.בעולם המציאות - אם היו גבולות פתוחים בישראל, למשל, היינו חיים במדינה ערבית. אם היינו חיים בכלל, כי כנראה היינו מגורשים מכאן.אז - נא להיות מציאותיים.
0
שחרורון
חוזר: הגזענות החדשה באמריקה – ניאו גזענות
יעקב אמר/ה :
בעולם הליברטני האידיאלי (הדמיוני) אין גבולות. כול אדם הוא אדם (לא פריט בקולקטיב) וכול אדם רשאי לגור היכן שהוא רוצה. המדינה לא מונעת את זה וגם לא מעודדת או מסבסדת הגירה. לא בטוח שקיימות מדינות בכלל.בעולם המציאות - אם היו גבולות פתוחים בישראל, למשל, היינו חיים במדינה ערבית. אם היינו חיים בכלל, כי כנראה היינו מגורשים מכאן.אז - נא להיות מציאותיים.
נכון - יש הבדל בין חזון למציאותלא צריך לפתוח את הגבולות מחר או להעלים את כל הממשלה היום. צריך להכיר בעובדה שממשלה היא חבורת בריונים חמושים, ולהתחיל בתהליך ארוך להקטנתה (ואולי אולי העלמתה)למשל: לא הייתי מפרק את גולני, אבל הייתי מפרק את תזומרת צהל היום. לא הייתי סוגר את כל הצבא מחר, אבל הייתי מתחיל לשלם לחיילים (אלו שעושים עבודה אמיתית) משכורת אמיתית

0
יעקב
גדר הגבול עם מצרים
במדינה ליברטנית דמיונית אין גדרות בגבול. במדינת ישראל (וחלקית בארה"ב) הקימו גדר חשמלית הרמטית בגבול עם מצריים - נגד אריטראים - שבניגוד לערבים אינם איום בטחוני אלא בס"ה פליטים מסכנים.למה? ככה. זו המציאות.
0
לוי @
תמיד ?
יעקב אמר/ה :
במדינה ליברטנית דמיונית אין גדרות בגבול. במדינת ישראל (וחלקית בארה"ב) הקימו גדר חשמלית הרמטית בגבול עם מצריים - נגד אריטראים - שבניגוד לערבים אינם איום בטחוני אלא בס"ה פליטים מסכנים.למה? ככה. זו המציאות.
האם מדינה ליברטאנית דמיונית שגובלת במדינה נאצית אנטי ליברטאנית, שמאיימת לכלותה מעל פני האדמה, לא תגן על על גבולותיה ? (אם זה גדר דווקא, או תעלת נ.ט., או הגנה ניידת - זו כבר שאלה הנדסית צבאית, ולא שאלה עקרונית).ואגב, כמה מיליוני פליטים ממדינות אפריקה הדלות, אשר יהגרו למדינתך, ויקבלו את אזרחותה - הם לא מהווים איום על חייך, חרותך וקניינך ?

0
יעקב
מסובך
"הם לא מהווים איום על חייך, חרותך וקניינך ?"אולי כן ואולי לא. יש גם אנשים טובים...
0
לוי @
אנשים טובים ...
יעקב אמר/ה :
"הם לא מהווים איום על חייך, חרותך וקניינך ?"אולי כן ואולי לא. יש גם אנשים טובים...
כדאי לספר לצרפתים ולשבדים על המהגרים "הטובים" שהתאזרחו אצלם.

0
אור
אילו הפורעים שפרצו לקפיטול היו שחורים היו טובחים בהם.
מוטי היינריך בתור אדם שמשפחתו נאלצה לעזוב את יבשת אירופה ולנדוד למזרח התיכון בגלל גזענות אתה צריך להתבייש.
0
מוטי היינריך
נא קרא שוב
הכתבה דנה בנוסח החדש של הגזענות באמריקה. מה לא נכון בכתבה? מה אתה טוען, ש"אין גזענות חדשה"?או אולי אתה מתכוון שהיא מוצדקת? ואם כן, נמק מדוע.במה אני אמור "להתבייש"? האם זיהיתי לא נכון את הבעיה באמריקה?יהודים לא היגרו מאירופה בגלל "גזענות", אלא בגלל שהרגו בהם ושדדו את רכושם. עם "גזענות" הם חיו לא רע...
0
מיקי
הגזענות החדשה
רואה זאת גפ הסרטים החדשים, הגיבורים אפרו אמריקאים משכילים עשירים ומצליחים ומאהבים ובעלים חיוביים לבנות זוג לבנות. אגב גם אצלנו ממציא התמה ישראל השנייה ״ המקופחת״ שיש לקדמה נשוי להכי אשכנזיה שיש…
0

3000 תוים נשארו