שישי, 01 מאי 2015 04:37

גם בבריטניה הסקרים כשלו

"מדע הסקרים" נכשל גם בבחירות בבריטניה. האם יש כאן מדע?

גם בבריטניה כשלו הסקרים שנועדו לנבא את תוצאות הבחירות. גם שם הם ניבאו תיקו ו"קשה לדעת" ­– כשלבסוף היה ניצחון שמרני גדול, עם הישג של רוב מוחלט.
 
גם שם התברר שהסקרים אינם אלא ניחוש על פי תחושת הבטן של הסוקרים, וגם שם, כמו אצלנו, הסוקרים הם אנשי שמאל, שמנבאים על פי האומנות האידיאולוגיות שלהם.
 
זה שאנשים מושפעים, ומתנהגים, על פי הרגש – על פי הקשר הרגשי שלהם לאידיאולוגיה זו או אחרת – זה ידוע, ומובן מאליו. הסיפור על "אובייקטיביות" הוא רק זה – סיפור אגדה. אין דבר כזה.
 
הטענות של הסוקרים למיניהם שהסקרים הם מדעיים כביכול – זה לוקשים – sales talk – פרסום עצמי למטרות פרנסה.
 
יעקב
עודכן לאחרונה ב רביעי, 27 אפריל 2016 17:54
אלון 11/05/2015
בולשיט
אין שום בסיס לטענה הזאת.הפער בין הסקר לבין תוצאות האמת נובע מכך שאנשי ימין נוטים פחות לשתף פעולה עם התקשורת (העויינת) מאשר אנשי שמאל.סטטיסטיקה היא מדע ובמקרה הזה מדובר בסטטיסטיקה בסיסית ופשוטה להבנה.אילו כל מי שהתבקש להשתתף בסקר היה משתתף ומצביע כפי שהצביע בקלפי האמת - הפער בין התוצאות בהכרח לא היה חורג מטעות הדגימה.
0
עפר 12/05/2015
אלון - אי אפשר להאשים את העם
אם הסוקרים טועים באופן עיקבי בכ-5% מאז 1977 אז סוקר שאמינותו חשובה לו מתקן בפעם הבאה את המשקל שהוא נותן לכל משתתף במדגם ומכונן את התוצאה כך שתהיה קצת יותר ימינה ממה שענו הנסקרים.כאשר חייל מקבל נשק חדש הוא עושה איפוס כוונות - הוא יודע שהכוונת והעין שלו לא מושלמות ולכן הוא יורה כמה כדורים. בדרך כלל שהוא יסטה מהמטרה. לפי הסטיה הוא מכוונן את הרובה ויורה שוב. בדר"כ במקבץ השני הוא יהיה הרבה יותר קרוב למרכז המטרה.לסוקרים אין אינטרס לכוונן את עצמם, אלא לפרסם סקרים שישפיעו על דעת הקהל ולכן הם ממשיכים לטעות ותמיד שמאלה.
0
רון וייס 12/05/2015
הסקר לפי המדגם היה מדויק
ביום הבחירות בבריטניה סקרי המדגם היו מדויקים(בניגוד לישראל).הסקרים לפני הבחירות היו די מדויקים בכך שהצביעו על הקושי בחיזוי התוצאה עקב ריבוי המפלגות הרצות בבחירות.הסוקרים רוצים מאוד להצליח בחיזוי תוצאות הבחירות ואין לכך כל קשר לדיעותיהם האישיות.
0
עפר 12/05/2015
אולי בבריטניה
בארץ הסוקרים טועים בעקביות כבר 30-40 שנה.כולל מדגמים במהלך מערכת הבחירות ומדגם הקלפיות ביום הבחירות.טעות סטטיסטית אקרעית תהייה לפעמים לימין ולפעמים לשמאל. הסוקרים טועים תמיד לטובת השמאל
0
אפרים 12/05/2015
מהומה רבה על לא דבר
הסקרים עליהם מדובר מתבצעים ע"י גורמים פרטיים . לא הבנתי למה זה רלוונטי אם זה מבוצע/מפורסם ע"י השמאל או הימין . כל עוד זה לא על חשבון משלם המיסים הכל לגיטימי - כן, אפילו לפרסם סקרים מוטים רחמנא ליצלן . יירצו יאכלו , לא ירצו לא יאכלו .
0
יעקב 12/05/2015
תוצאה מוטה באופן בלתי מודע
"הסוקרים רוצים מאוד להצליח בחיזוי תוצאות הבחירות ואין לכך כל קשר לדיעותיהם האישיות."איני מטיל ספק ברצונם הכן והעמוק של הסוקרים לנבא תוצאות מדויקות.עובדה היא שהם לא מצליחים.אני אומר שאחת הסיבות לכך היא הטיה, כנראה בלי מודעת, שהסוקר לא שולט עליה.באשר לתוצאות המדגם בבריטניה - גם הם כשלו בגדול. הם ניבאו לשמרנים 316 מנדטים שזה פחות מרוב מוחלט, והם קיבלו בסוף 331 מנדטים שזה יותר רוב מוחלט.
0
יעקב 12/05/2015
זה לגמרי לגיטימי לנבא ולטעות
אני רק מצביע על כך שאין לסקרים יותר ערך מאשר לקריאה בכוס קפה.אני לא נגד סקרים... מותר לטעות, וגם בשיטתיות.
0
יואל 12/05/2015
לאלון תגובה 1
האם לדעתך היחס של אנשי הימין כלפי התקשורת (תקשורת עוינת) מוצדק?אם כן והתקשורת אכן עוינת אנשי ימין למה זה מופרך לטעון שאותם אנשי תקשורת עוינים מטים בזדון או באופן תת-מודע את הסקרים לטובתם? הרי הם עוינים את הימין... הטיה מתוך מטרה לשנות את תוצאות הבחירות לטובתם זה מה שאתה יכול לצפות מאנשים עוינים...בנוסף גם הטענה שמדובר בחישובים מתמטים נטו היא שגויה.הרי לא ניתן למקם קלפי סקר ליד כל קלפי אמיתית. גם אם היה ניתן לחייב כל מצביע בקלפי המדגם להצביע בהתאם למה שהצביע בקלפי עדיין היה על הסוקר להעריך את ה"משקל" של תוצאות קלפי המדגם ביחס לכלל האוכלוסיה, אין שום דרך מתמטית לבצע את זה בלי לערב ניחושים "מושכלים", רוצה לומר ניחושים עפ"י תחושת בטן
0
אפרים 12/05/2015
סקרים וקריאה בקפה
מעניינת ההשוואה , ספר אותה לבעלי רשתות השיווק וליצרני מוצרי הצריכה הגדולים והמצליחים בעולם . כניסה לכל תחום חדש מתחילה בסקרים . וכן, גם ראש ממשלת הימין חי ונושם סקרים יותר מכל פוליטיקאי בארץ - והאמת חייבת להאמר - הוא יודע לקרוא ולנתח סקרים - את קריאת הקפה הוא משאיר לאחרים במחנה שלו... .
0
יעקב 13/05/2015
אבל לא רק סקרים...
הרבה אנשים הולכים ליועצי השקעות...
0
אפרים 13/05/2015
עדיין לא הבנתי על מה אתה מלין
עניינך במה אנשים מאמינים כל עוד מושא אמונתם אינו ממומן על ידך ?לא הבנתי למה האמון שאנשים נותנים בסקרים מדיר ששינה מעיניך יותר מלמשל האמונה הדתית של ציבור הולך וגדל שבשמה מונע מילדיו השכלה בסיסית ? אהאם מי שכל פשעו לחשוב שיש מה להסיק מתוצאות סקר שנעשה על ידי מי שאמנותו בכך , גדול מפשעו של עובד אלילים מצוי , שמאמין בקמעות והולך לקברי צדיקים כדי שיגשימו את משאלות ליבו ?
0
יעקב 14/05/2015
ברוח האזרחות הטובה
אני נהנה לחשוף רמאויות, טענות שווא (שמישהו יודע לנבא את העתיד), והתחזויות. בקיצור: אני שונא רמאים ומתחזים ונודות נפוחים.זה שאנשים מזמינים סקרים ומאמינים בהם לא מטריד אותי כלל.אבל זה שהסוקרים טוענים שהם פועלים בשיטות "מדעיות" - זו רמאות שמן הראוי לחשוף. בדיוק באותה צורה טען השופט העליון הדגול בדימוס אהרון ברק שהשופטים פוסקים אך ורק "לפי החוק" - גם זה בולשיט מוחלט. שופטים פוסק לפי האינטרפרטציה הסובייקטיבית והאידאולוגית שלו. לא יכול להיות אחרת. זו עובדה.צריך לנפץ מיתוסים ולחשוף שקרים וטענות כוזבות - יש ערך בכך שנצמדים כמה שאפשר למציאות כפי שהיא (למרות שקשה).יש ערך בהבנת המציאות ללא מיתוסים כוזבים וללא אמונות טפלות.
0
יעקב 14/05/2015
לא כולם טעו בתחזיות בבריטניה
כולם טעו בתחזיות הבחירות בבריטניה. הנה למשל פרשן של ה"טלגרף" מנבא את התוצאות במדויק שבוע לפני הבחירות.http://www.telegraph.co.uk/news/general-election-2015/politics-blog/11573434/David-Cameron-is-still-on-course-for-Downing-Street.htmlהאם הוא יותר חכם או אובייקטיבי, או שמא תחזיתו מבוססת על נטיה פוליטית ימינה?
0
אפרים 14/05/2015
דני דנון תרופה למתחזים למדענים
"כשר המדע והחלל אקדם את התחום החברתי-כלכלי" - דברי השר החדש . ואתה מודאג מסוקרים שטוענים שהם פועלים בשיטות מדעיות ?...
0
אפרים 14/05/2015
ברוח האזרחות הטובה ?
כתבת - "אני נהנה לחשוף רמאויות, טענות שווא (שמישהו יודע לנבא את העתיד), והתחזויות. בקיצור: אני שונא רמאים ומתחזים ונודות נפוחים." - אז אמרת .ולמה שלא תוקיע את כל מוכרי הקמעות והברכות לאנשים אומללים תוך הבטחות שווא ? יכול להיות שההבחנה שלך היא בין רמאים "לשם שמים " = מצביעי ימין , לבין סוקרים שמאלנים ?
0
יעקב 14/05/2015
אין לך מה לעשות? רק להקשיב לשטויות?
יש לי דברים יותר מעניינים לעשות בחיים מאשר לקרוא מה פוליטיקאי זה או אחר אמר. לפחות כאן אין סכנה שמישהו יתייחס לדברים ברצינות (להבדיל מסקרים).
0
יעקב 14/05/2015
מוכרי הקמעות אינם מתחזים למדענים
הם מוכרים לך מה שהם אומרים שמוכרים. אתה יכול להאמין להם או לא להאמין להם. הם לא מתחזים למדענים. הם לא מתחזים למשהו שהם אינם.אין לי אמביציה לעקור את כול האמונות הטפלות מלב כול האנשים.
0
אפרים 14/05/2015
הם רק מתחזים לרופאים !!!
עורכי הסקרים , שלטענתך מתחזים למדענים , גורמים נזק ערטילאי לחסידי המדע הטהור .מוכרי הקמעות גורמים נזק ממשי ויום יומי לאלפי אנשים , תוך גזילת כספם בהבטחות שווא . סדרי העדיפויות שבאים לידי ביטוי באזרחות הטובה המופגנת על ידך - קצת תמוהים . אין דבר , בדני דנון ננוחם .
0
יואל 14/05/2015
למה לדעתי כדאי להתמקד בסוקרים-מדעני
אפריםלדעתי ההתייחסות וההתמקדות בסוקרים ובכשלונות הקבועים שלהם היא דבר רצוי.הסיבה - אחד הבסיסים לרעיון של כלכלה ריכוזית מתוכננת מגבוה הוא הסברה שמס' מומחים של איזו לשכת סטטיסטיקה יצליחו להעריך את הרצונות,הצרכים, ההחלטות של מליוני אזרחים ויצליחו לנהל בהתאם את הכלכלה כדי לספק את רצון הציבור.בפועל הסוקרים כושלים פעם אחר פעם בלהעריך את התשובה לשאלה יחידה: "למי הציבור יצביע?".השאלה הזאת עולה בזמן בחירות פעם במס' שנים. בפרק זמן זה האזרח מבצע עשרות החלטות שונות ביום, לא בשנה, כגון: לצאת לחופשה עכשיו או בקיץ? לקנות את החיתול החדש בסופר או לא? יין אדום או לבן?האם אותם סוקרים ממשלתיים במינסטריון שפע מסוגלים לנהל מגבוה את הכלכלה מראש על מנת "לקלוע" לרצון האזרח? הרי אחיהם הסוקרים הפרטיים לא מסוגלים לנבא את תוצאות הבחירות אפילו שעות לפני ספירת הקולות!
0
אפרים 14/05/2015
ממש לא רצוי
טיעונים מהסוג שלך מעודדים ריכוזיות מהסוג הגרוע ביותר : יצירת " סוקרים מורשים " .כל עוד הסוקרים אינם עושים שימוש בכספי ציבור , ואינם מבטיחים הבטחות, זכותם למכור את מרכולתם. להזכירך - הסוקרים לא טוענים לניבוי תוצאות הבחירות, אלא רק להסתברות גבוהה להתאמת התוצאות למצב ברגע עריכת הסקר . - בדרך אגב , בניגוד אליך ולכותב המאמר, אני סבור שרוב הסקרים במערכות הבחירות ב35 השנים האחרונות הצליחו מאוד בחיזוי תוצאות האמת . אבל גם אם היו טועים בגדול , זו בעיה שלהם ושל הלקוחות שפנו לקבלת שירותיהם.
0

3000 תוים נשארו