ראשון, 16 ספטמבר 2012 07:35

הנזק של מפלצות הרוח

המהות ה"ירוקה" של טורבינות הרוח היא אשליה. הטורבינות מפיקות מעט מאד חשמל, בזמנים בלתי רציפים ובלתי ידועים, לרוב כאשר אין צורך בהן. מדובר בבזבוז משאבים לריק, ולנזקים ממשיים לטבע ולסביבה.

עיתונאים ואינטלקטואלים רבים (וגם שר הפסטוראליה, ארדן) רואים חובה לעצמם לקדם טורבינות רוח לייצור חשמל, כי זה "אנרגיה מתחדשת", כי זה ירוק, וכל דבר ירוק הוא מוסרי ומשובח. אך טורבינות הרוח אינן ירוקות, הן מטרד, פורונקל, ומהווים פגיעה קשה בסביבה. כל שוחרי הסביבה ראוי שיתנגדו בחריפות להקמת תחנות רוח.

זה מתחיל בזה שהן אינן משיגות את הייעוד שלהן – הקטנת פליטות הפד"ח (דו תחמוצת הפחמן). הן לא חוסכות פליטות. המהות ה"ירוקה" שלהן היא אשליה. כתבנו על בדיקה מפורטת שנעשתה בהולנד, על פי נתוני תפוקה אמיתיים – שיעור החיסכון בפליטות הוא רק 4% מההספק הנומינאלי (הרשום) של הטורבינות, כלומר הוא אפסי, וגם זה נעלם כאשר מתקינים טורבינות רבות מדי.

בדיקה חדשה, של הביצועים באוסטרליה, מצאה בדיוק אותו דבר – חיסכון בפליטות בסדר גודל 4% – כלומר קרוב לאפס. הטורבינות מפיקות מעט מאד חשמל, בזמנים בלתי רציפים ובלתי ידועים, לרוב כאשר אין צורך בהן, ולא ניתן לכבות את תחנות הכוח האמיתיות כאשר פתאום מתחילה לנשוב רוח.

אבל, מעבר לחוסר התועלת שבטורבינות, ובבזבוז המשאבים לריק, הטורבינות גורמות נזקים ממשיים גדולים.

• הן מטרד וויזואלי אדיר, פורונקל על הנוף, הן הורסות את הנוף של השטחים הפתוחים שיקר ללב כל אדם.
• הן גורמות להשחתה של יערות טבעיים בתוליים ופסגות הרים, שבהם נפרצות דרכים ונבנים משטחים עבור הטורבינות.
• הן מטרד רעש – הן יוצרות נהמה מתמדת בתדירות צליל נמוכה, שהינה מטרידה מאד. זהו זיהום אקוסטי.
• הן קוטלות ציפורים, אלפים רבים של ציפורים ועטלפים כול שנה, כולל מינים שבסכנת הכחדה,
• כמו נשרים. זו עובדה בדוקה.
• הן מהוות סכנה פיסית של ממש, לעיתים הן נשרפות וגורמות לשרפות יער, לעיתים הן מתפרקות וחלקי מתכת מתעופפים של רוטורים עלולים לפגוע פיזית באנשים שבסביבה. אלה לא סיפורים – יש תיעוד מפורט למקרים כאלה.


החברה להגנת הטבע ערה לסכנה, ומתנגדת להקמת טורבינות באתרים אחדים בגלל קטל הציפורים. אבל הסכנות והמטרדים הם הרבה יותר גדולים מזה.

מסיבות האלה ראוי שמדינת ישראל, ובייחוד שר הפסטורליה, ארדן, הממונה על שמירת הסביבה, יאסרו לחלוטין הקמת טורבינות רוח בישראל.

 

1306 5


"הארץ" מנסה ליפות את החזיר באמצעות תצלום מזויף ומטעה (למעלה). אינני מבין מדוע "הארץ" תומך בתחנות רוח במקום לתמוך בשמירה של הטבע ואיכות החיים של אזרחי ישראל.

הנה כמה תצלומים הממחישים את האמת, את גודל ההרס שתחנות הרוח גורמות. את הרס הסביבה והמטרד לאנושות שגופים ירוקים מקדמים.


1306 4

מאות אקרים שרופים בשל דליקה מגנראטורים של טחנות רוח בארה"ב.

 

1306 31306 21306 1


Citizens are not only going to be paying a lot more for power, but they are paying an awful environmental price right now. Site for 1 of 21 turbines now being installed on Lowell Mountain in Vermont. Photo source: Mountain Talk

הגידו לא למפלצות !

יעקב

עודכן לאחרונה ב שלישי, 09 אוגוסט 2016 03:23

3000 תוים נשארו