רביעי, 14 יוני 2017 04:06

קרקס על קרקס

הנשיא דונלד טראמפ הכריז על פרישת ארצות הברית מהסכם האקלים הבינלאומי בפריז – פרישה מכלום, פרישה מהסכם חסר כל תוכן וערך מעשי.

הקרקס של פרישת טראמפ מקרקס הסכם האקלים.

הנשיא טראמפ הודיע על פרישת ארה"ב מהסכם האקלים של פאריס בהפקה גדולה ומתוקשרת ונאום חגיגי לאומה ממדשאות הבית הלבן. הוא עושה קרקס מקרקס או – אם תרצו: הפקת תיאטרון מפוארת ממהלך חסר ערך מעשי. טראמפ מומחה יותר גדול בענייני קרקס ותיאטרון מכל הפוליטיקאים בעולם גם יחד.

 

2385

הסכם האקלים הבינלאומי שהושג והוכרז בחגיגיות בפאריס, 2015, הוא, כפי שציינו רבים (וגם אנחנו), חסר כל תוכן וערך מעשי. מדינות העולם הגישו, כל אחת לחוד, תכנית לאומית למלחמה באקלים. התכניות משופעות במלל ריקני ומליצי, ומציינות "יעדים" נעלים לקיצוץ הפליטות בשנת 2030 או 2050, יעדים שאין שום דרך להשיג. בכל מקרה, שנת ה"יעד" נופלת הרבה מעבר לקדנציה של הפוליטיקאי המתחייב, כך שההתחייבות לא עולה כסף; קל להתחייב להיות ילד טוב בשנת 2050... הצהרות צדקניות ריקות מתוכן, ובנוסף לכל – בלתי מחייבות – כלומר, אם מדינה לא תשיג (חס וחלילה) את היעדים שציינה בהתחייבותה – לא נורא. ההסכם אינו מטיל עליה סנקציות או פעולת אכיפה. זה מה שנקרא התחייבות זולה, מהפה לחוץ... ובנוסף לזה: גם אם יושגו כל היעדים, וכל המדינות יקיימו את הבטחותיהן כלשונן (fat chance), יביא הדבר לקיטון ההתחממות הנוראית ב- 0.17 מעלות בלבד – נניח שתהיה התחממות של "רק" 2.83 מעלות עד 2100 במקום 3.00 מעלות, בזכות הסכם פאריס. (ההשפעה הזו חושבה על פי המודלים האקלימיים של המדענים החממסיטים, וזה המקסימום שההסכם עשוי להניב, וכולם מודים בכך).

ערך סמלי

בכל זאת, הסכם פריס מאד יקר לליבם של כל המנהיגים, ממרקל ומקרון, דרך האפיפיור (הסוציאליסטי) ועד הליצן מציון – שר הסביבה שלנו, אלקין. הוא יקר לליבם בדיוק בגלל הערך הסמלי. הוא לא מטיל על אף אחד שום התחייבות של ממש, שום מחיר כואב, אבל מאפשר לכולם לעשות הצגה גדולה. הצגה של צדיקים, של מצילי כדור הארץ, והכול חינם אין כסף, במחיר כמה מליצות.

החשיבות הסמלית (אומרים) היא שכל העולם הכיר בבעיה ונטל על עצמו התחייבות להילחם באקלים. לא חשוב מה עושים בפועל (כלום), לא חשוב עד כמה האקלים הולך להשתפר, אם בכלל. העיקר היא ההרגשה הטובה בבטן, שכל העולם מאוחד, כולם מסכימים, כולם צדיקים, כולם משתפים פעולה, כל אבירי העולם נלחמים ביחד למען טחנות הרוח.

ועכשיו בא האידיוט הזה, טראמפ, ומשתין על המצעד הצדיקים הבינלאומי המאוחד, על הקואליציה מקיר לקיר של הליצנים בעולם. מדוע הוא פרש מהסכם פריס? מה היה כל כך דחוף לפרוש? מדוע היה לו חשוב להכעיס את כולם?

כאמור, הסכם פאריס הוא חסר תוכן ממשי, והוא לא הטיל על ארה"ב שום התחייבות ממשית. ממשל טראמפ כבר ביטל את הרגולציות האנטי-אנרגטיות של ממשל אובמה. הוא התיר חיפוש ופיתוח נפט על אדמות מדינה בארה"ב (וביטל איסור של אובמה), התיר חיפושי נפט בשולי שמורת טבע באלסקה, ביטל תקנות אנטי-פחמיות (שעדיין לא נכנסו לתוקף), והתיר את הקמת צינור הנפט מקנדה שאובמה חסם. הוא גם ביטל את תרומות ארה"ב ל"קרן האו"מ הירוקה" שנועדה לממן הקמת תחנות רוח חסרות ערך במדינות עניות במקום לספק אוכל לאנשים הרעבים ללחם בארצות אלו. (קרן שכולה פנטזיה ושקר ופרנסה לפקידי או"ם פרזיטיים. איש לא התכוון ברצינות, ולא מסוגל, לתרום לקרן זו, ואיש לא תרם, מלבד המחטף של אובמה וקרי שהעבירו מיליארד דולר יומיים לפני שגמרו את הקדנציה.

טראמפ טען בנאומו שהסכם פאריס הטיל התחייבויות כבדות על ארה"ב, שהוא עלול היה לפגוע בפרנסה של חצי מיליון אמריקאים, ושהוא לא צודק ולא שוויוני, כי הטיל על ארה"ב מעמסה כבדה מאשר על שאר הארצות. הוא, טראמפ, דואג לאמריקה, מעל לכל, וההסכם היה לא טוב לאמריקה (אמר טראמפ). בולשיט. שקר. ההסכם כולו מילים ריקות ואינו מטיל שום דבר על אף אחד (גם לא על ארה"ב).

כל הצעדים המעשיים המפריעים לפיתוח מקורות האנרגיה בארה"ב שנעשו על ידי הנשיא אובמה כבר בוטלו. משדאג לצד המעשי, וביטל את הנזקים הממשיים לארה"ב, יכול היה טראמפ לשבת בשקט, לשתוק, ולא לפרוש – דהיינו – לתת למצעד הסמלים, השקר והצביעות (הסכם פאריס) להימשך ללא הפרעה, ובכך להפוך ליקירם של כל מנהיגי העולם ומתנגדיו החריפים מבית. הוא יכול היה להמשיך בהצגה, יחד עם כולם במקום לפרוש ממנה. למה הוא עשה "דווקא"? (חוץ מזה שהוא כנראה נהנה לעשות דווקא). בשביל מה, אם כן, היה טראמפ זקוק להפקה הרעשנית והצעקנית של הפרישה מהסכם פאריס?

אלא שלא נולד עדיין, בעולם, מי שילמד את טראמפ פרק בענייני קרקס, תיאטרון והצגות פוליטיות. טראמפ עשה מהפרישה הפקה גדולה, בכוונה. הוא דואג לאמריקאים הפשוטים, הוא מגן עליהם מפני רשעי העולם, הוא המלך של אמריקה, והוא מקיים הבטחות בחירות, ושיחנקו כל צבועי העולם.

כמו בכל הצגת תיאטרון יש בהצגתו של טראמפ הרבה אמת והרבה שקר. אבל זו הצגה מפוארת, גדולה מהחיים, לפי מיטב המסורת האמריקאית.

יעקב

מומחה לקנוניות
טראמפ רימה גם את
קהילת הקנוניות.התמימים וה"מתחילים" האמינו לו שהוא אמר אצלאלקס ג'ונס שהואמתנגד לנושא ההתחממות הגלובאלית בכך שהוא מאמיןשזה רמאות אבל בעצם הוא הפך את זה לקרקס ובמקוםלהתעסק באמת הצרופה האשים את סין שזה קנוניה שלה- מה שהכי רחוק מהאמת כי סין הכי מזהמת וההסכם הזההוא אירופאי לחלוטין(בשביל שסין תסכים להסכם אז הם קיבלו הכי הרבה הקלות כי הם הכי מזהמים אבל בשביל לא לפגוע בכלכלה שלהם עשו להם את זה הכיהדרגתי בעולם).לסיכום סובב את זה שהוא סה"כ רוצה להשיג את העיסקה הכי טובה לאמריקה.וזה בעצם כל הקטע שלו - "אני איש עסקים טוב ורוצהלשפר לכם את ההסכמים."אין קשר לאמת אין קשר לכלום.
0
יעקב
קרקס על קרקס
זה מה שאמרתי. טראמפ עשה הצגה גדולה: "אני מגן על האינטרסים של אמריקה". בנוסף: "אני מצפצף על הקונצנסוס העולמי".הפעולה של טראמפ היא באותו מישור סמלי וחסר חשיבות מעשית כמו הסכם פאריס עצמו.בכול אופן: הסכם פאריז הוא שקר שמאד היה זקוק שישפכו עליו דלי של מים קרים.
0
שחרורון
אוננות גלובלית
כל נושא ההתחממות הגלובלית איך שהוא כיום הוא קרקס של שנוררים. סוג של חבורת אנשים שמקבלים כסף שנגנב מאנשים אחרים כדי לאונן. טראמפ נתן שואו אין ספק. אבל אם זה עוד מסמר בארון הsocial justice warriors , הליצן הגינגי עשה טוב
0
יעקב
כדי לאונן
"כסף שנגנב מאנשים אחרים כדי לאונן."יפה אמרת! היסטריה לריק.לא חשוב אם יש או אין התחממות גלובאלית (זו שאלה פתוחה).גם אם יש התחממות גלובאלית וגם אם אכן היא מסוכנת - מה שעושים (הסכם פאריס, לוחות שמש, תחנות רוח) - כול אלה לא עוזרים בכלום לפתור את הבעיה (אם יש) והם בזבוז כסף לריק, נטו. יש לי רעיון: אולי ניתן את הכסף לאברכים שיתפללו למען הצלת כדור הארץ. זה אולי יעזור יותר מתחנות הרוח, או לפחות יזיק פחות....
0
דוב הקוטב
"מצילי כדור הארץ"
מדהים אותי מחדש כל פעם לראות את הכותרת ״מצילי כדור הארץ״. כדור הארץ נמצא כאן כ-4.5 מליארד שנים, הוא היה כאן הרבה לפנינו ואם יתגשמו כל התחזיות השחורות - הוא יהיה כאן גם הרבה אחרינו. שום דבר שהאנושות תעשה למעט - אולי - מלחמה גרעינית כוללת לא ישפיע על כדור הארץ, או על החיים בו. אנחנו כן וכנראה בהחלט גורמים להכחדת מינים - מואצת אפילו. בכלל זה אנחנו יכולים לגרום להכחדת המין האנושי. אבל להציל את כדור הארץ ... יומרני ומגוחך.
0
יעקב
"להציל כדור הארץ"
"להציל כדור הארץ" זו נוסחה מקוצרת כדי להגיד את המשפט הבא: "למנוע נזק לסביבה ואקלימי שבני אדם גורמים, נזק שעלול להביא לפגיעה חמורה במיני חיים כולל בני אדם (להבדיל מפגיעה בכדור הארץ עצמו)".אם אכן בני אדם גרומים לנזקים ולשינויים באקלים (כפי שטוענים החממיסטים) - אין זה מוגזם או יומרני לנסות לשנות את ההתנהגות האנושית שגורמת (כביכול) לאותו נזק.הצרה היא שהפעילים הירוקים והממשלות דוחפים "פתרונות" שמבזבזים המון כסף ולא תורמים כלום לפתרון הבעיה (אפילו אם יש בעיה, שזה לא בטוח). למה הדבר דומה? פעם ניסו לרפא חולים עם כוסות רוח. המחלה שניסו לרפא הייתה ממשית מאד, החולה היה זקוק לעזרה ורפואה, וזה לא מוגזם לחשוב שייתכן ויש לרופאים אפשרות לעזור עזרה של ממש. אלא מה - כוסות הרוח לא היו עזרה בכלל, היו רק מראית עין, אשלייה, והיתרון שלהם על פני תחנות הרוח של ימינו שלא עלו הרבה כסף ולא גרמו נזקים. תחנות הרוח (ולוחות השמש והמכוניות החשמליות) כן עולות הרבה כסף, ולא עזרות יותר מכוסות הרוח. וחוץ מזה - הן עצמן (תחנות הרוח) גכן גרומות לנזקים סביבתיים.
0
ברברה
סיכום:
דעה על המלחמה האקולוגית הגלובלית ושאר בואשיהן. :-x lol
0
גיא
הבנה מוטעית
ציניות היא אולי משעשעת אבל התפישה שמאחוריה שגויה. יעדים הם התמרורים שמכוונים להמון פעולות קטנות שכלל לא ניתנות לחישוב. משב כנפי הפרפר. הצהרות מנהיגי העולם בהסכם האקלים נתנו רוח גבית לתעשייות ירוקות רבות שגם ללא פעולות פוליטיות / כלכליות יזומות של המנהיגים כבר שינו ומשנות את העולם. בישראל היום יותר כלכלי ליצר חשמל סולארי מאשר חשמל פחמי- ללא סובסידיה- היום יש מיסוי שלילי ורגולציה דרקונית לחשמל סולארי כדי להפחית מהכלכליות שלו. כנ"ל גם בתחומי הפסולת , תחבורה וביוב. ההצהרות הביאו לפיתוחים ויזמות פרטית לשנות את העולם מהר מכפי שהכלכלות מסוגלות לקבל את השינויים- אבל זה יקרה.
0
יעקב
סמליות חסרת תוכן
כמו שהסכם פאריס הוא סמלי וחסר תוכן ממשי, כך כול אותם "יעדים" לאומיים שהוכרזו. זה כמו הבטחות בחירות, מילים ריקות שאין דרך לממש (והפוליטיקאים שהבטיחו כבר לא יהיה בין החיים במועד המובטח...).כנ"ל כול האנרגיה הירוקה (שמש ורוח) - לא חשוב כמה אתה בונה ומתקין - הרבה אנרגיה זה לא מספק, ואין שליטה על זמן האספקה, כך שכול אלה בלתי רלוונטיים לחוליטין לנושא האספקה האמינה והרציפה של אנרגיה, בכמויות הנדרשות."רוח גבית", "אנרגיה של המחר"... מילים וסיסמאות ריקות שמחחמות את הבטן של החסידים הירוקים ואת הכיסים של רודפי הסובסידיות הממשלתיות. אין שום ממש מאחורי כול המילים האלה.
0
יעקב
"יותר כלכלי" שטות.
"בישראל היום יותר כלכלי ליצר חשמל סולארי"שטות מוחלטת. כי חשמל סולרי זמין רק 20% מהזמן. אפילו היית מקבל אותו חינם, היית צריך חשמל פחמי 80% מהזמן....יותר כלכלי לגור באוהל מאשר לגור בבית, אבל משום מה אנחנו מעדיפים בית, או יותר כלכלי לנסוע בקורקינט מאשר במרצדס, בכול זאת אנו מעדיפים במרצדס.
0

3000 תוים נשארו